فرهنگ و هنر محدود به افراد خاص نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر عمومی است، گفت: تلاش ما در دولت سیزدهم این است که عدالت فرهنگی را در سراسر کشور ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمدمهدی اسماعیلی در آئین گرامیداشت شهدای پنجم آبان‌ماه شهرستان کبودرآهنگ که همزمان با آئین عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار شد، با بیان اینکه در این خصوص کم‌کاری شده است، اظهار کرد: پنجم آبان روز مهمی است و تلاش بر این است که کتاب مفصلی در خصوص نقش کبودرآهنگ در انقلاب منتشر شود.

وی ادامه داد: همتی که در سال‌های اخیر برای گرامیداشت این روز مهم انجام شده، ادامه خواهد داشت.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه شهرستان کبودرآهنگ افتخارات و علمای بزرگی دارد، یادآور شد: در دو سال اخیر و به علت شیوع کرونا فرصتی برای برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا وجود نداشت.

اسماعیلی همچنین تصریح کرد: در حال حاضر در دوره شکوفایی مسیر انقلاب هستیم و مردم پشت دولت خدمت‌گزار هستند.

وی با بیان اینکه امید و سرمایه اجتماعی مردم نسبت به دولت و حاکمیت ترمیم شد، خاطرنشان کرد: مردم این را احساس کرده‌اند که دولتمردان وظیفه خود را حضور در بین آنان می‌دانند و مشکلات مردم را می‌شنوند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه راه سختی را در پیش داریم، یادآور شد: با این وجود معتقدیم که مشکلات حل شدنی است و در این راستا تلاش خواهیم کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه یک تیم هماهنگ و منسجم در دولت سیزدهم شکل گرفته است، گفت: ما سرباز رهبر معظم انقلاب و خدمتگزار مردم هستیم و کسی که جایگاهی جز این برای خود قائل باشد، در مسیر انقلاب اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه ایران با وجود مشکلات؛ عزتمند است، گفت: این عزت با خون شهدا؛ صبر و خون‌دل والدین شهدا به دست آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ما در دولت اسلامی و در این وزارت‌خانه موظفیم که برای گرامیداشت شهدا ارزش ویژه‌ای قائل باشیم، تصریح کرد: با وجود تمام فشارهای رسانه‌ای و تلاش دشمن برای حذف گفتمان انقلابی، من خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانم.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از شهادت شهید سلیمانی انسجام ملی در کشور ایجاد شد، گفت: وظیفه مجموعه‌های دولتی تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ و هنر متعلق به تمام مردم ایران است، یادآور شد: فرهنگ و هنر عمومی است و تنها به عده‌ای محدود اختصاص ندارد و نمی‌توان آن را به نام عده‌ای خاص مصادره کرد.

وزیر فرهنگ تاکید کرد: ما آمده‌ایم که عدالت فرهنگی را در تمام نقاط کشور ایجاد کنیم و چه هویت وحدت‌آفرینی جز مکتب شهادت وجود دارد که مردم را گردهم آورد و عدالت فرهنگی را گسترش دهد؟

اسماعیلی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات کشور هرچه سریع‌تر برطرف شود، گفت: مسیری درخشان‌تر پیش روی مردم خواهد بود و در دولت تمام تلاش خود را برای تعالی کشور انجام خواهیم داد.

کد خبر 531852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.