سرمایه گذاری کلان دانمارک بر پروژه‌های سبز شهرداری‌ها

دانمارک حدود ۴۰ میلیون یورو برای پروژه‌هایی که مصرف انرژی ساختمان‌های عمومی را کاهش می‌دهد، اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از دوشنبه ۱ نوامبر، شهرداری‌های دانمارک می‌توانند برای دریافت کمک‌های مالی مختص پروژه‌های سبز که مصرف انرژی ساختمان‌های عمومی را بهینه می‌کند، درخواست دهند. وزارت آب و هوا، انرژی و تأسیسات دانمارک اعلام کرده است که ۲۹۵ میلیون کرون (بیش از ۳۹.۶ میلیون یورو) برای کمک به تأمین مالی مشترک این پروژه‌ها اختصاص خواهد داد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، تخمین زده می‌شود که تا ۷۰ درصد ساختمان‌های دانمارک در سطح پایین مقیاس برچسب‌گذاری انرژی D، E، F، و G قرار دارند. بنابراین، کمک‌های بلاعوض عمدتاً پروژه‌هایی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال کاهش مصرف انرژی در چنین ساختمان‌هایی است.

اساساً، دولت برای پروژه‌های نوسازی انرژی و راه‌حل‌های دیجیتال یا نرم‌افزارهایی که می‌تواند مصرف انرژی را نظارت و بهینه‌سازی کند، بودجه اختصاص خواهد داد. این وزارتخانه نمونه‌های عینی از این گونه پروژه‌ها را نیز به اشتراک گذاشته است که تأمین مالی عایق بندی مجدد کتابخانه‌ها و تعویض پنجره‌های مدارس نمونه‌هایی موفق از این جنبش است.

سرمایه گذاری کلان دانمارک بر پروژه‌های سبز شهرداری‌ها

دن یورگنسن، وزیر آب و هوا در این رابطه گفته است: "استفاده از انرژی کمتر به معنای استفاده صحیح از انرژی نیز هست و بنابراین مهم است که شهرداری‌ها ابزارهای بهتری برای نظارت دیجیتالی و بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشند."

شهرداری‌ها می‌توانند برای اولین ۱۵۰ میلیون کرون (بیش از ۲۰ میلیون یورو) از ۱ تا ۸ نوامبر درخواست دهند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست، می‌توانند معادل ۳۰ درصد مبلغ پروژه‌های مصوب، کمک هزینه دریافت کنند. کمک‌های مالی نمی‌تواند از ۵ میلیون کرون (۶۷۲,۰۷۰ یورو) بیشتر شود.

دومین فراخوان، در سال ۲۰۲۲ اعلام می‌شود؛ زمانی که شهرداری‌ها می‌توانند از ۱۴۵ میلیون کرون باقی مانده (بیش از ۱۹ میلیون یورو) کمک‌های مالی دریافت کنند.

وزیر یورگنسن تأکید کرد که کمک‌های مالی دولت نه تنها به بهبود زندگی شهروندان کمک می‌کند بلکه به مبارزه با بحران آب و هوا نیز کمک می‌کند.

کد خبر 531780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.