روزانه هزاران مترمکعب گاز اسیدی همراه با نفت در خوزستان سوزانده می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روزانه هزاران مترمکعب گاز اسیدی همراه با نفت در خوزستان سوزانده می‌شود که خطرات زیادی را برای سلامت مردم ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد اشرفی در نشست بررسی جمع‌آوری فلرهای نفتی که روز پنجشنبه در شرکت نفت و گاز کارون در اهواز و با حضور رئیس سازمان بازرسی کشور برگزار شد بیان کرد: متأسفانه طرح آماک به خوبی در خوزستان اجرا نشد، و از ریاست سازمان بازرسی تقاضا داریم به این موضوع ورود کرده تا طرح آماک به درستی عملیاتی شود.

وی گفت: هر چند تلاش‌هایی در این باره انجام شده به عنوان مثال فاز دوم پالایشگاه بید بلند ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز را دریافت می‌کند اما کافی نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی با نفت، تنها در بحث جمع‌آوری فلرهای نفتی خلاصه نمی‌شود افزود: از دیگر مشکلات زیست محیطی که شرکت نفت ایجاد می‌کند پساب‌های نفت، و سایر آلاینده‌ها است که باید برای این مشکلات فکری شود.

وی گفت: در اهواز شرکت نفت، رفتار مناسبی در قبال سلامتی مردم ندارد و اقدام مؤثری برای رفع آلودگی‌های ناشی از فلرهای نفتی انجام نمی‌دهد.

اشرفی ادامه داد: دستگاه قضائی باید در این خصوص برخورد جدی تر را با شرکت نفت داشته باشد چرا که در بلند مدت با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد.

وی گفت: قرار بود شرکت نفت ۲۰۰ هزار هکتار فضای سبز را در مناطقی از استان که فعالیت نفتی دارد ایجاد کند اما هیچ اقدامی انجام نداده است؛ یکی از عوامل وجود گرد و غبار در خوزستان آلودگی‌های نفتی است که می‌توان با ایجاد فضای سبز در کاهش آن کمک کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه شرکت نفت در بیشتر زمین‌ها و مناطق اهواز معارض است افزود: این شرکت باید اجازه کاشت نهال و فضای سبز را بدهد تا اهواز بیش از این دچار آلودگی زیست محیطی ناشی از آلاینده‌های نفت نشود. گاز سوزی به شدت در تمام میادین نفتی خوزستان وجود دارد و وجود تعداد زیاد فلر نفتی مشکلات زیادی را برای سلامت جسم و روان مردم ایجاد کرده است.

کد خبر 531776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.