احداث جنگل‌ شهری در لیتوانی با کاشت ۱۰ میلیون بوته

مسئولان شهر ویلنیوس لیتوانی تصمیم گرفته‌اند با روش جنگل‌کاری "میاواکی" مساحت وسیعی از شهر را به فضای سبز تبدیل کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری شهر ویلنیوس هدف بلندپروازانه‌ای برای کاشت بیش از ۱۰۰ هزار درخت، ۱۰ میلیون بوته و ۳۰۰ هزار درخت انگور رونده را به عنوان بخشی از کمپین" موج سبز" طی دو سال آینده خود تعیین کرده است. نقش کلیدی در این جنبش جنگل شهری، یک پروژه آزمایشی برای ایجاد اکوسیستم جنگل‌کاری و فراهم آوردن تنوع زیستی در پارک ویلنیوس است. این پروژه با هدف افزایش آگاهی عمومی در مورد جنگل کاری پایدار در مناطق شهری و اهمیت حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

این اولین تلاش در لیتوانی برای ادغام رویکرد جنگل‌کاری شهری "میاواکی" با روش‌های ملی جنگلداری است. این روش که از فرآیندها و تنوع آشکار در طبیعت الهام گرفته شده است، شامل کاشت دو تا چهار درخت بومی سازگار با شرایط محلی در هر متر مربع است که بسیار متراکم‌تر از جنگل‌کاری با اهداف تجاری است.

جنگل‌های میاواکی “خویش پرور” در عرض دو تا سه سال رشد می‌کنند که در مقایسه با استفاده از تکنیک‌های معمولی جنگل‌کاری بسیار سریع‌تر است. درختان انبوه کاشته شده یکدیگر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و برای فضا و دسترسی به نور و آب با یکدیگر رقابت می‌کنند و به همین علت رشد بسیار سریع‌تری را تجربه می‌کنند.

از روز اول جنگل کاری، نظارت منظمی بر رشد این جنگل وجود خواهد داشت و هرگونه تغییرات گیاهان و عواملی که باعث شکوفایی گونه‌های خاص می‌شود (شرایط ریز اقلیمی، ترکیب خاک و غیره) مورد بررسی خواهد گرفت.

رمیگیوس سیماسیوس، شهردار ویلنیوس در مورد این پروژه گفت: "جنگل شهری نمونه بسیار خوبی است از اینکه چگونه شرکت‌ها می‌توانند با ایده‌های ارزشمند و اقدامات ملموس، جنبش "موج سبز" را در ویلنیوس تقویت کنند. حمایت شرکت‌های تجاری در پروژه‌های مشابه باعث تسریع در روند این پروژه می‌شود و از این طریق به ما کمک می‌کند تا به هدف خود برسیم. پروژه‌هایی از این دست برای ساختن جامعه پایدار نیز عالی است."

احداث جنگل‌ شهری در لیتوانی با کاشت ۱۰ میلیون بوته

کد خبر 531772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.