نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران دی‌ماه برگزار می‌شود

دبیر نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران گفت: هنوز کمبود بودجه داریم و از شرکت‌ها، شهرداری و سایر مراکز دولتی دعوت می‌کنیم به ما کمک کنند تا این دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

به گزارش ایمنا، کامران شهلایی با بیان این‌که این دوره پس از چهار سال توقف به خاطر تأمین نشدن بودجه امسال در دی‌ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: ما در این دوره آثار تألیفی و ترجمه‌ای حوزه نمایشی که از سال ١٣٩٦ تا تابستان سال ١٤٠٠ چاپ شده‌اند را پذیرفتیم. در مجموع ٢٣٠ عنوان نمایشنامه تألیفی در ٢٠٠ جلد و ١٠٠ عنوان نمایشنامه ترجمه‌شده در ٩٥ جلد برای ما ارسال شده است.

وی افزود: این دوره با حمایت کانون نمایشنامه‌نویسان خانه تئاتر برگزار می‌شود. تاکنون مرکز هنرهای نمایشی، حوزه هنری و فیدیبو در این مسیر به ما کمک کرده‌اند. در حال حاضر فیدیبو تنها اسپانسر ما است. البته ما هنوز کمبود بودجه داریم و از شرکت‌ها، شهرداری و سایر مراکز دولتی دعوت می‌کنیم که به ما کمک کنند و باعث شوند نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران که از اهمیت بالایی برخوردار است باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود.

دبیر نهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در خصوص داوران این دوره گفت: محمد چرمشیر، شهرام کرمی و محمد طلوعی داوران تألیفی و شهرام زرگر، اصغر نوری و ساناز فلاح‌فرد داوران بخش ترجمه هستند.

شهلایی اظهار کرد: از آنجایی که این جایزه چهار سال است که برگزار نشده، ما در بخش تألیفی سه تندیس و در بخش ترجمه نیز دو تندیس اهدا خواهیم کرد. امسال بخش ناشر برگزیده را نیز داریم و در آن بخش به ناشرانی که به صورت کاربردی در امور ادبیات نمایشی کار کرده‌اند دو تندیس اهدا خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: ما قصد داریم در مراسم اختتامیه از یکی از بزرگان ادبیات نمایشی ایران تجلیل کنیم که در آن مراسم از دوستان آن فرد و نمایشگرهایی که با ایشان کار کرده‌اند دعوت کرده‌ایم تا حضور پیدا کنند.

منبع: هنر آنلاین

کد خبر 531763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.