آرامستان الکترونیک در کرواسی راه‌اندازی شد

شرکت خدمات عمومی کرواسی یک سرویس دیجیتال جدید را برای شهروندان فراهم آورده است که با استفاده از آن می‌توانند هنگام حضور در آرامستان‌ها، دقیقاً محل دفن متوفیان را از روی نقشه پیدا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری دو پنل اطلاعاتی را در ورودی‌های اصلی آرامستان بزرگ شهر جاکوو کرواسی برپا کرده است. در این پنل‌ها، یک QR کد تعبیه شده است که پس از اسکن، شهروندان به سرویس آنلاین آرامستان الکترونیک هدایت می‌شوند.

سپس کاربران سرویس دیجیتال می‌توانند نام کامل یا نام خانوادگی متوفی را تایپ کنند تا بدانند محل دفن آن‌ها دقیقاً کجاست. به عبارت دیگر، این سرویس، نقشه دقیقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که مزار فرد متوفی را مشخص می‌کند.

اگر کاربران خدمات مکان‌یابی دستگاه هوشمند خود را روشن کنند، آرامستان الکترونیکی موقعیت دقیق آن‌ها و مسیری را که باید برای رسیدن به مزار متوفی طی کنند، به آن‌ها نشان می‌دهد.

آرامستان الکترونیک در کرواسی راه‌اندازی شد

این سامانه برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان از آرامستان راه‌اندازی شده است. طبق گزارش‌ها، این گورستان الکترونیک داده‌های اسناد ثبتی که در ۵۰ سال گذشته ایجاد شده است، مورد استفاده قرار می‌دهد و برای کاربران این امکان را فراهم می‌آورد تا اطلاعات مورد نیاز خود را در عرض چند ثانیه پیدا کنند.

به غیر از نقشه برداری از قبرستان مرکزی شهر، این سرویس گورستان‌های مناطق حومه شهر را نیز پوشش می‌دهد؛ توسعه خدمات گورستان الکترونیکی نزدیک به دو سال به طول انجامید زیرا نیاز به فیلم‌برداری هوایی از همه قبرها بود.

خدمات گورستان الکترونیکی بدون شک مسیریابی را تسهیل می‌کند و از گم شدن مردم در ۷۲۵۰۰ متر مربع قبرستان شهر جاکوو جلوگیری می‌کند.

آرامستان الکترونیک در کرواسی راه‌اندازی شد

کد خبر 531669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.