واکسینه بودن رانندگان سرویس مدارس الزامی است

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سرویس های مدارس برای بازگشایی حضوری مدارس آمادگی دارند، گفت: رانندگان سرویس‌های مدارس در صورتی می‌توانند فعالیت کنند که کارت واکسیناسیون داشته باشند.

به گزارش ایمنا، نورعلی عباسپور ا اعلام افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در برخی شهرستان‌ها و مناطق گفت: برای ثبت‌نام سرویس‌های مدارس با شرکت‌های حمل و نقل هماهنگی شده و خانواده‌ها می‌توانند در مناطقی که بازگشایی مدارس آغاز شده است برای ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره شرایط ثبت‌نام دانش‌آموزان برای سرویس‌های ایاب و ذهاب اظهار کرد: در مناطقی که بازگشایی مدارس آغاز شده یا قرار است به زودی آغاز شود، خانواده‌ها می‌توانند برای ثبت‌نام دانش آموزان به منظور استفاده از سرویس‌های ایاب و ذهاب اقدام کنند.

عباسپور ادامه داد: این آمادگی از سوی مدارس وجود دارد که خدمات لازم برای رفت و آمد دانش آموزان را به خانواده‌ها ارائه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل طرف قرارداد آموزش و پرورش برای ارائه خدمات به مدارس در زمان‌های مختلف آمادگی دارند، بنابراین درخواست سرویس در ماه‌های آینده و پس از بازگشایی بیشتر مدارس هم امکان پذیر است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش درباره افزایش قیمت سرویس‌های ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: شورای شهر هر شهرستان میزان افزایش قیمت سالانه سرویس مدارس را تعیین می‌کند بنابراین این مبلغ در شهرهای مختلف متفاوت است.

وی افزود: بر اساس اعلام شورای شهر در کلان شهرهایی مانند تهران بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت حمل و نقل عمومی را خواهیم داشت.

عباسپور ادامه داد: در خصوص پوشاک مدارس نیز شورای مدارس با در نظر گرفتن شرایط خاص خانواده‌ها تصمیم‌گیری خواهند کرد و سیاست بر این است که در این مورد فشاری به خانواده‌ها متحمل نشود.
عباسپور همچنین درباره واکسیناسیون رانندگان اظهار داشت: هر راننده باید کارت واکسن داشته باشد و مدیر مدرسه باید کارت واکسن آنها را حتماً رویت کند.

۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا و مربیان در کشور با مدارس همکاری دارند

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قریب به ۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا در مدارس کشور مشغول خدمت هستند گفت: ۴ هزار نفر از این اعضا در شورای مرکزی مناطق و استان‌ها فعالیت می‌کنند.

عباسپور ادامه داد: باید بستری برای شنیده شدن مطالبات خانواده‌ها فراهم شود و تمرکز مطالبات از محور اقتصادی باید به سمت حوزه‌های تربیتی سوق داده شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های نامناسب پنهان و نرم موجب سخت‌تر شدن رسالت آموزش و پرورش شده است و مدرسه با توان فعلی شاید نتواند به تنهایی این تکالیف تربیتی را به جا آورد.

عباسپور گفت: باید فعالیت‌های انجمن اولیا را فراتر از مدارس و آموزش و پرورش پیش ببریم و آنان را در بسیاری از مسائل و موضوعات اجتماعی دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه همه اسناد مدرسه باید به امضای اعضای انجمن برسد گفت: در فارس انجمن‌های اولیا به عنوان رکن اساسی تصمیم‌گیری مدارس در خصوص بازگشایی پذیرفته شده‌اند و در این خصوص توجه ویژه ای به نقش اعضای انجمن شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اعضای انجمن دارای ظرفیت بی نظیری هستند گفت: به مسائل امروز نمی‌تواند با روش‌های سنتی پاسخ داد از این رو باید تفکر و شیوه حل مسئله اعضای انجمن نیز به روز و کارآمد باشد.

عباسپور گفت: وظایف اعضای انجمن از ۱۵ شرح وظیفه به ۲۶ شرح وظیفه افزایش پیدا کرده است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه اعضای انجمن در تصمیم گیری های تربیتی است.

وی افزود: در عناصر برنامه‌ریزی درسی خانواده به عنوان یکی از عناصر و ارکان اصلی آموزش و پرورش دیده شده و ساز و کارهای قانونی در این رابطه به خوبی فراهم شده است.

عباسپور گفت: اگر مدارس برنامه‌ای برای خانواده‌ها نداشته باشد و نسبت به پیشنهادات و انتقادات آنان بی توجه باشد یقیناً در امر آموزش و پرورش موفق نخواهد بود.

وی گفت: اساسنامه جدیدی برای انجمن اولیا و مربیان آماده شده است و اگر این اساسنامه در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب برسد جایگاه انجمن اولیا را قدرتمندتر خواهد کرد.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدرسه به عنوان کانون تربیتی محله یعنی اینکه مدارس باید بتوانند آثار تربیتی خوبی از خود بر محیط پیرامون برجا بگذارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 531623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.