تصاویر با کیفیت از نیم فصل دوم لیگ برتر؟

به نظر می رسد ماجرای بالا رفتن کیفیت تصاویر پخش زنده فوتبال در صدا وسیمای مرکز اصفهان تا شروع نیم فصل دوم رقابت ها نهایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این روزها موضوع HD شدن کیفیت تصاویر پخش زنده صدا و سیمای اصفهان دغدغه هواداران دو تیم ذوب آهن و سپاهان است تا در روزهایی که به علت شیوع ویروس کرونا از رفتن به ورزشگاه دور هستند بتوانند تصاویر را با کیفیت بهتر تماشا کنند. این در حالی است که هفته گذشته استان خوزستان نیز به این قابلیت تجهیز شده و دیدار تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان با کیفیت HD برای علاقمندان به فوتبال پخش گردید.

حتی شنیده می‌شود استان فارس نیز این روند را تکمیل کرده است. بعد از این ماجرا اهالی رسانه و فوتبال دوستان اصفهانی بالا رفتن کیفیت تصاویر را به یک مطالبه جدی تبدیل کرده‌اند و حتی این موضوع در نشست خبری محمد رضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان که به مناسبت هفته سپاهان برگزار می‌شد از وی مورد سوال قرار گرفت. مدیرعامل سپاهان در این خصوص گفت: "هواداران هم این موضوع را به ما منتقل کرده‌اند. مسئولان صدا و سیما هم‌چنین دغدغه‌ای دارند. صدا و سیما با کم‌ترین امکانات این تصاویر را آماده می‌کند. گویا تجهیزات آنها بسیار گران است. از رئیس جدید رسانه ملی انتظار داریم همانگونه که استان فارس این امکانات را دارد برای استان اصفهان هم چنین شرایطی فراهم شود. "

وی در ادامه افزود: " امیدوارم رئیس جدید صدا و سیما این مشکل را حل کند. البته هماهنگی‌هایی هم بین فولاد مبارکه و روابط عمومی شده بود و امیدوارم شرایط فراهم شود. انتظار می‌رود ریاست صدا و سیمای اصفهان نیز در این زمینه تلاش‌هایی داشته باشد. "

به نظر می‌رسد در راستای تجهیز امکانات پخش زنده تصاویر مدیران صدا و سیما و شرکت فولاد مبارکه به توافق رسیده باشند و قرار است کسری بودجه صورت گرفته که ناشی از بالا رفتن قیمت ارز نسبت به سال پیش است را فولاد مبارکه تأمین کند تا تجهیزات مورد نیاز خریداری شود. البته همه از این موضوع با خبریم که صدا و سیما بنگاه تنگ دستی نیست و قطعاً می‌تواند با رایزنی با صدا و سیمای مرکز این بودجه را تأمین کند، اما به نظر می‌رسد این رایزنی‌ها خیلی بیشتر از حد معمول زمان می‌برد و کمک باشگاه سپاهان، یا لطف این باشگاه به رسانه ملی است یا در عوض قرار است رسانه ملی مرکز اصفهان تبلیغات شرکت‌های اقماری فولاد مبارکه اصفهان را برعهده بگیرد که جزئیات توافق طرفین هنوز اعلام نشده است.

اما در خصوص روند تکمیل و تجهیز پخش زنده تصاویر با سید مجید زنجانی معاونت فنی صدا و سیما مرکز اصفهان به گفت و گو پرداختیم تا زمان دقیق این موضوع را جویا شویم؛

وی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص پروسه HD شدن تصاویر اظهار کرد: از سال گذشته تا به حال مقداری از بودجه خرید تجهیزات را تأمین کرده‌ایم. آن زمان بودجه‌ای که از سوی رسانه ملی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در نظر گرفته شد کفاف همه هزینه‌های خرید یک واحد سیار را می‌داد، اما متأسفانه افزایش قیمت ارز باعث شد تا همان مبلغ ۷۰ درصد پروسه را تأمین کند. به طور مثال سال گذشته امکان خرید یک واحد سیار HD با مبلغ ۱۵ میلیارد تومان بود اما در حال حاضر برآورد هزینه روی ۴۰ میلیارد تومان است. در واقع برای خرید همان تجهیزات مبالغ چند برابر شده است.


تلاشمان این است که تصاویر با کیفیت به نیم فصل دوم رقابت‌ها برسد

معاونت فنی صدا و سیما مرکز اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه به ما وعده داده است تا سایر تجهیزات را تأمین کند و به محض تأمین هزینه قطعاً به زودی واحد سیار مناسب و با کیفیت بالا راه اندازی می‌شود.

وی در خصوص اینکه زمان تقریبی راه اندازی شروع نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر است، افزود: روال‌های قانونی و بروکراسی‌های اداری شاید باعث تأخیر در راه اندازی سیستم جدید باشد. حقیقت این است که خیلی علاقه مند بودیم تا از ابتدای فصل لیگ برتر فوتبال تصاویر با کیفیت بالا پخش شود، اما متأسفانه روال‌های خرید باعث تأخیر در راه اندازی شد. حتی دو یا سه بار مناقصه‌ای را برگزار کردیم اما هیچ شرکت یا شخصی در آن حضور پیدا نکرد. در نهایت اما یک شرکت در این مناقصه برنده شد و قول داده است تا چند ماه آینده تجهیزات را به ما تحویل دهد. در مجموع تلاشمان این است که به نیم فصل دوم رقابت‌ها برسد.

شرکت فولاد مبارکه لطف بزرگی به ما داشته است

زنجانی در خصوص توافق بین مدیریت کلان شرکت فولاد مبارکه و رسانه ملی واحد اصفهان اضافه کرد: این توافق مدتی پیش انجام شده و در حال حاضر در مراحل اجرایی آن است. قول‌هایی داده شده تا به کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این مهم انجام شود. در اصل تا ۷۰ درصد پروسه انجام گرفته و ۳۰ درصد مابقی مشروط به کمک شرکت فولاد مبارکه اصفهان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مرکز اصفهان است. درخواست بنده از مدیران شرکت فولاد مبارکه این است که در روند این موضوع تسریع لازم را داشته باشند تا بتوانیم به زودی تصاویر با کیفیت بالا را به هواداران فوتبال دوست اصفهانی داشته باشیم. البته این را باید بگویم که شرکت فولاد مبارکه در این خصوص لطف بزرگی به ما داشته است و در واقع با اعطای بودجه لازم کمک زیادی به صدا و سیمای اصفهان می‌کند.


ذوب آهن می‌تواند برای سیستم‌های اسلوموشن به ما کمک کند!

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل افزایش قیمت ارز و تفاوت بودجه پیش بینی شده از سوی رسانه ملی و بودجه مورد نیاز نتوانستیم چند دوربین و اتومبیل واحد سیار را خریداری کنیم و منتظر کمک‌های فولاد مبارکه هستیم.

معاونت فنی صدا و سیما مرکز اصفهان در پاسخ به سوالی در خصوص ذینفع بودن باشگاه ذوب آهن و کمک‌های احتمالی این باشگاه به صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: قول‌های مساعدی از سوی شرکت و باشگاه ذوب آهن به ما داده شده اما در بحث عملیاتی موضوع وارد عمل نشده‌اند. البته برای سیستم‌های اسلوموشن و حرکات آهسته تصاویر پخش زنده از باشگاه و شرکت ذوب آهن خواسته‌ایم که اگر توان مالی دارند به ما کمک کنند تا بتوانیم یک واحد سیار نمونه و به روز در کشور داشته باشیم.

کد خبر 531589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.