برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری سرمایه‌گذاری برای اراک است

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک گفت: پروژه‌های عمرانی شهر باید پیوست فرهنگی و هنری داشته باشند.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: رویدادهای مربوط به هفته فرهنگی اراک با تلاش و هزینه از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک برگزار شد و شاهد کمترین همکاری از سوی دستگاه‌های اجرایی در این هفته بودیم، البته شورا از این مسئله ساده نمی‌گذرد و با استفاده از ظرفیت‌های خود در سال‌های آتی قطعاً دستگاه‌ها را پای کار می‌آورد.

وی با اشاره به برپایی کارگروه ارزیابی و پایش هفته فرهنگی اراک افزود: یکی از موضوعاتی که در برگزاری این هفته مغفول ماند، ذائقه مردم است، برگزاری این هفته به جذب گردشگر کمک می‌کند و هرچه هزینه می‌کنیم در واقع سرمایه گذاری برای شهر اراک به شمار می‌رود.

خسروانی با بیان اینکه رویکرد مدیریتی شهر اراک این است که برگزاری برنامه فرهنگی هزینه است، اما شورای اسلامی شهر اعتقاد دارد که این هزینه‌ها بازخوردهای اقتصادی به همراه دارد، افزود: باید در اراک برندسازی داشته باشیم و قطعاً برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در این برندسازی نقش اساسی دارد و به جذب درآمدهای شهری کمک می‌کند.

وی گفت: وضعیت اراک در حوزه شیوع آسیب‌های اجتماعی مناسب نبوده و شاخصه‌های نشاط اجتماعی نیز مطلوب نیست و یکی از راهکارهای افزایش نشاط اجتماعی برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری خواهد بود؛ البته پس از کرونا باید حمایت ویژه‌ای از عرصه فرهنگ و هنر داشته باشیم چرا که در دو سال اخیر، این حوزه به شدت آسیب اقتصادی دید و برای احیای آن باید ورود و حمایت نهادهای دولتی را داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: شورای ششم رویکردی فرهنگی و هنری دارد و اعتقاد دارد پروژه‌های عمرانی همراه با پیوست‌های فرهنگی و هنری باشد تا روح نشاط را به شهر اراک ببخشد.

کد خبر 531588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.