چه افرادی به دز چهارم واکسن کرونا نیاز پیدا می‌کنند؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیراً اعلام کرده است که ممکن است لازم باشد افراد دارای نقص ایمنی دز چهارم واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص شده است میزان آنتی بادی تولید شده در بدن افرادی که واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند پس از گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین ممکن است افراد در معرض خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار بگیرند. شیوع گونه‌های جهش یافته ویروس کرونا نیز میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها را کاهش داده است. لازم است افراد دز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم و کافی را در برابر بیماری کووید -۱۹ کسب کنند.

افراد آسیب‌پذیر در تعدادی از کشورها دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند زیرا این گروه از افراد بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اخیراً اعلام کرده است که ممکن است افراد دارای نقص ایمنی به دز چهارم واکسن کرونا نیاز داشته باشند. این گروه از افراد باید ۶ ماه پس از دریافت دز سوم واکسن مدرنا یا فایزر، دز چهارم را تزریق کنند.

به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC)، افراد می‌توانند برای دز چهارم واکسن کرونا هر کدام از واکسن‌های تأیید شده را دریافت کنند. سازمان ذکر شده پیش از این نیز اعلام کرده بود که افراد دارای نقص ایمنی باید دز سوم واکسن کرونا که دز تقویت کننده نام دارد را ۶ ماه پس از دز دوم دریافت کنند.

کد خبر 531517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.