۴۳ درصد از گروه‌های هدف واکسینه شدند/کندی روند مراجعه دانش‌آموزان برای واکسیناسیون

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: از گروه‌های هدف استان تاکنون ۶۹ درصد یک دز واکسن کرونا و قریب به ۴۳ درصد دو دز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند، با این کندی مراجعه دانش‌آموزان به نظر می‌آید بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان ماه و ابتدای آذر محقق نشود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف در استان اصفهان، اظهار کرد: حدود سه میلیون و ۵۰ هزار نفر یک نوبت و حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دو نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و به این ترتیب حدود ۶۹ درصد از مردم تاکنون یک نوبت و قریب به ۴۳ درصد دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

تزریق روزانه ۶۰ هزار واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون

وی اضافه کرد: روزانه تزریق حدود ۶۰ هزار دز واکسن کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای همشهریان انجام می‌شود و ۴۴ مرکز تجمیعی و ۷۵ مرکز معمولی برای واکسیناسیون شهروندان در استان اصفهان فعال است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر «سینوفارم چینی» عمده واکسن‌های تزریقی کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون است و به تعداد محدودتر واکسن‌های «برکت و «آستزارنکا» هم به تعدادی از متقاضیان تزریق می‌شود.

فدایی در مورد روند واکسینه شدن نوجوانان، اضافه کرد: برای واکسیناسیون نوجوانان روزانه حدود سه هزار نفر در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال برای واکسیناسیون جدید کرونا (دریافت دز اول واکسن سینوفارم) مراجعه می‌کنند که تاکنون پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان در این گروه سنی به حدود ۵۵ درصد رسیده است.

لزوم پوشش بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان برای واکسیناسیون

وی تصریح کرد: روند مراجعه دانش‌آموزان برای واکسیناسیون کند است و مشکل به نظر می‌رسد که با این روند از نیمه آبان و از اول آذرماه بتوانیم دبیرستان‌ها را به صورت حضوری بازگشایی کنیم، اگر بخواهیم این برنامه محقق شود بهتر است واکسینه شدن دانش‌آموزان با سرعت بیشتری صورت بگیرد تا به آمار مدنظر برسیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: پوشش بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان برای تزریق واکسن کرونا باید انجام شود تا احتمال بروز این بیماری در مدرسه‌ای که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس حضوری شرکت می‌کنند با بالا رفتن سطح ایمنی بدن آنها نسبت به این ویروس بسیار کاهش پیدا کند، با این کندی مراجعه دانش‌آموزان به نظر می‌آید بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان ماه و ابتدای آذر محقق نشود و امیدواریم با اطلاع‌رسانی مناسب شاهد مراجعه تعداد بیشتری باشیم.

ضرورت تزریق دز سوم واکسن کرونا برای کادر درمانی

فدایی خاطرنشان کرد: منتظر ماندن همشهریان برای برندهای خاص واکسن کرونا تنها اتلاف وقت است و باعث تأخیر در روند واکسیناسیون می‌شود، افرادی که واکسن کرونا را تزریق می‌کنند احتمال مبتلا شدن به این ویروس بعد از واکسن زدن به نسبت کاهش پیدا می‌کند و اگر هم مبتلا شوند فرم‌های خفیف این بیماری را می‌گیرند بنابراین سود واکسیناسیون برای شهروندان واکسینه شده بسیار زیاد است.

وی در مورد اثربخشی واکسن کرونا و تزریق دز سوم این واکسن، اظهار کرد: با زدن واکسن کرونا ایمنی برای بدن افراد ایجاد می‌شود، اما مدت زمان آن برای همه افراد جامعه هنوز به طور کامل مشخص نیست، آنچه که مسلم است در بین پرسنل درمانی و کادر پزشکی که به طور مرتب با بیماران در ارتباط هستند اعلام شده برای بالا بردن سطح ایمنی بدن باید دز سوم واکسن کرونا را بعد از گذشت شش ماه تزریق کنند، اما برای عموم مردم این مدت زمان مدنظر نیست و هنوز تکلیفی در این زمینه تعیین نشده است.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در خصوص روند واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال، گفت: برای واکسیناسیون کودکان هنوز در سطح کشوری برنامه‌ای به مراکز بهداشتی اعلام نشده است.

کد خبر 531492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.