دیپلماسی گردشگری پیشگام در روابط کشورها

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: با پیشبرد دیپلماسی گردشگری و پیشگام شدن آن در روابط با کشورها سایر زمینه‌های ارتباط و همکاری شکوفا خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با بهنام بلوریان، سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران به کشور سنگاپور، گفت: اگرچه تعداد گردشگران ورودی از سنگاپور زیاد نیست؛ اما برقراری دیپلماسی گردشگری می‌تواند ضمن ایجاد شرایط برخورداری فعالان گردشگری هر دو کشور سبب ارتقای سطح همکاری‌ها و پیشگام شدن در توسعه سایر زمینه‌های ارتباطات باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد پل ارتباطی میان دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری هر دو کشور یکی از اقدامات مهم و بسترساز در ایجاد روابط مذکور به شمار می‌آید؛ افزود: برگزاری تور آشناسازی ابزاری تأثیرگذار برای این اقدام است که باعث درک عمیق فعالان بخش خصوصی و اصحاب رسانه دو کشور خواهد شد تا با بسط درلایه‌های تصمیم‌ساز، گسترش روابط در ابعاد مختلف محقق شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین خطاب به سفیر جدید اعزامی جمهوری اسلامی ایران در کشور سنگاپور، خاطر نشان کرد: در صورت معرفی افراد با زمینه‌های مساعد همکاری همانند اینفلوئنسرهای مسلمان و دعوت آنها به کشورمان می‌توانیم ورود به بطن‌جامعه و دست‌یابی به راهکارهای تأثیرگذار در بخش بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور را در این بازار بیابیم.

شالبافیان در ادامه تمرکز بر ظرفیت‌های آموزشی را نیز یکی دیگر از پل‌های ارتباطی میان گردشگری دو کشور ایران و سنگاپور عنوان کرد و گفت: وجود ظرفیت‌های آموزشی تخصصی در قالب کارگاه‌های آموزشی به صورت وبینار می‌تواند علاوه بر تبادل اطلاعات و به‌روزرسانی دانش گردشگری سبب شناخت دقیق و عمیق دو کشور از داشته‌های موجود شود.

همچنین در این نشست بهنام بلوریان نیز ضمن تشریح ساختار سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این کشور نسبت به تسهیل روابط به ویژه در بخش دیپلماسی گردشگری اعلام آمادگی کرد.

کد خبر 531396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.