منطقه بسیار کم انتشار لندن ۱۸ برابر توسعه یافت

لندن منطقه بسیار کم انتشار خود (Ulez) موسوم به «لندن داخلی» را ۱۸ برابر افزایش داد. در واقع ۳۸۰ کیلومتر مربع لندن با جمعیتی برابر ۳.۸ میلیون نفر تحت پوشش (Ulez) قرار گرفته است؛ منطقه بسیار کم انتشار به نقاطی اطلاق می‌شود که تردد خودروهایی با آلایندگی بالا در آن‌ها برای بهبود کیفیت هوا محدود می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری لندن اعلام کرده است که این منطقه بزرگ‌ترین ناحیه از نوع خود در اروپا است و مزایای هوای پاک را برای میلیون‌ها لندنی چه در داخل و چه در خارج از این منطقه به ارمغان می‌آورد. این طرح به صورت ۲۴ ساعته در تمام روزهای سال به جز روز کریسمس فعال خواهد بود.

انتظار می‌رود گسترش منطقه Ulez، در کنار سایر استانداردهای سخت‌گیرانه‌تر منطقه کم انتشار (Lez) برای وسایل نقلیه سنگین که در مارس ۲۰۲۱ معرفی شد، انتشار اکسیدهای نیتروژن (NOx) ناشی از حمل‌ونقل جاده‌ای را تا ۳۰ درصد (پنج برابر میزان ملی) کاهش دهد.

توسعه منطقه (Ulez) همچنین گامی مهم در جهت جاه‌طلبی‌های شهردار لندن،صادق خان، برای مقابله با وضعیت اضطراری آب‌وهوایی و قرار دادن لندن در مسیر تبدیل شدن به شهر کربن صفر تا سال ۲۰۳۰ است.

یک کمپین آگاه سازی عظیم در طول سه سال گذشته برای اطمینان از آمادگی رانندگان و کسب و کارها برای گسترش منطقه Ulez در جریان بوده است تا از طریق آن، مسئولان اطمینان حاصل کنند که رانندگان برای توسعه این منطقه آمادگی لازم را دارند. از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون بار از این سامانه نظارتی حمل و نقل لندن استفاده شده است.

نکته جالب اینجاست که ۸۷ درصد از وسایل نقلیه موجود در این منطقه استانداردها را رعایت می‌کنند که از نظر مسئولان این رقم بسیار بیشتر از آن حد مورد انتظار بوده است.

شهردار لندن ۶۱ میلیون پوند کمک مالی برای مشاغل کوچک، لندنی‌های کم‌درآمد و معلول اختصاص داده است تا وسایل نقلیه قدیمی‌تر و آلوده‌کننده خود را کنار بگذارند. با این حال، بر خلاف سایر مناطق پاک، لندن هیچ حمایتی از دولت برای طرح‌های اسقاط خود نداشته است. این طرح‌ها به حذف حدود ۱۲ هزار وسیله نقلیه آلاینده دیگر از جاده‌های لندن کمک کرده است که بزرگ‌ترین برنامه از این نوع در بریتانیا محسوب می‌شود.

صادق خان در رابطه با گسترش منطقه (Ulez) گفته است: "این یک روز بزرگ برای شهر ما است. من متعهد شدم که سبزترین شهردار لندن باشم و بسیار مفتخرم که گسترش منطقه بسیار کم انتشار امروز آلودگی هوای لندن را رفع می‌کند و با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به مقابله با وضعیت اضطراری آب و هوایی جهانی کمک می‌کند. "

کد خبر 531382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.