افزایش ۱۷۰ درصدی درآمد موقوفات و بقاع متبرکه فریدن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت گفت: از سال گذشته تاکنون درآمد بقاع متبرکه و موقوفات این چهار شهرستان ۱۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

حجت الاسلام رضا ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجموع ۶۵۹ موقوفه وجود دارد که از این تعداد ۶۵۰ موقوفه متصرفی و ۹ موقوفه غیر متصرفی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین موقوفه، موقوفه مکه دین با ۵۰۰ هکتار در شهرستان فریدون‌شهر است، گفت: در شهرستان فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت ۱۱۲ مسجد فاقد سند وجود دارد که با همکاری اداره ثبت و بنیاد مسکن این چهار شهرستان به زودی سنددار خواهند شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت با اشاره به ثبت سه وقف جدید در سال جاری، افزود: بزرگترین این وقف‌ها از سوی واقف خیراندیش «احمد گرامی» با ارزش ۱.۵ میلیارد تومان و با نیت حوزه علمیه به ثبت رسیده است.

وی گفت: در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت تا پایان سال جاری برای ۵۵ موقوفه سند صادر و همچنین ۱۴ سند تبدیلی برای موقوفات دریافت خواهد شد.

ابراهیمی از اجرای پنج حکم تخلیه و وجوه معوقه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون، درآمد بقاع متبرکه و موقوفات چهار شهرستان ۱۷۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

کد خبر 531197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.