بی‌مهری مسئولان اصفهانی به ورزشکاران/هیچ ایجنتی حاضر نیست در فوتبال بانوان کار کند

"در استان اصفهان با اینکه نمایندگان زیادی بین بازیکنان تیم ملی داشت و وسعت شهر و ارگان‌ها زیادی در آن قرار دارد و البته اعتبار مناسبی هم بین آنان توزیع شده است، اما هیچکس در فرودگاه به استقبال ما نیامد و تنها خانواده‌هایمان را دیدیم"

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی بانوان کشورمان بعد از موفقیت در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا برای مرحله نهایی این رقابت‌ها آماده می‌شود. حضور در جام ملت‌های آسیا تجربه متفاوتی برای دختران فوتبالیست کشورمان خواهد بود که این مسابقات در دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد. فاطمه عادلی و هاجر دباغی دو بانوی اصفهانی تیم ملی کشورمان عملکرد خیلی خوبی را با دیگر ملی پوشان ایرانی داشتند. حضور موفق همراه تیم ملی و بازی در تیم بانوان سپاهان اصفهان بهانه‌ای شد تا این دو ملی‌پوش میهمان ایمنا باشند تا در خصوص حواشی تیم ملی بانوان و موفقیت آنها به گفت و گو بپردازیم. این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

بعد از موفقیت تیم ملی بانوان به نظر می‌رسد آن طور که باید و شاید از برخی بازیکنان تیم ملی تقدیر نشد. البته تجلیل‌هایی نیز انجام شد که گویا در خور توجه نبود. ابتدا در این خصوص صحبت کنید. انتظارتان از مدیران و مسئولان مربوطه چیست؟

عادلی: همه می‌دانند برای نخستین بار به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کردیم و جزو ۱۲ تیم برتر قرار گرفتیم. شرایطی که از ابتدای اعزام و اردوها تجربه کردیم شرایط بسیار خوب بود. نمی‌شود همیشه از فدراسیون انتقاد کرد. بازی‌های دوستانه داشتیم، رسیدگی خیلی بهتر از گذشته بود و نسبت به قبل اردوهای طولانی مدتی داشتیم که باعث هماهنگی و پیشرفت تیمی ما شد. نتیجه آن را هم قاعدتاً دیدیم و بعد از اتمام مسابقات هر کدام از بازیکنان به شهرهایشان بازگشتند. شاهد آن بودیم که بازیکنانی که از استان‌های کوچک یا محروم و با وسعت کم بین ما بودند یا حتی بازی به آنها نرسیده بود استقبال خیلی خوبی از آنها شد. هر ارگانی که در آن شهر بود به هر نحوی سعی کرد از این بازیکنان تقدیر کنند اما در استان اصفهان با اینکه نمایندگان زیادی بین بازیکنان تیم ملی داشت و وسعت شهر و ارگان‌ها زیادی در آن قرار دارد و البته اعتبار مناسبی هم بین آنان توزیع شده است، اما هیچکس در فرودگاه به استقبال ما نیامد و تنها خانواده‌هایمان را دیدیم. جای تأسف دارد با آنکه نام استان اصفهان را یدک می‌کشیدیم اما مسئولان آن هیچ توجهی نداشتند.

خلأ این اقدام را در اداره ورزش و جوانان می‌بینید؟

عادلی: نه تنها اداره ورزش و جوانان، بلکه انتظاراتی از هیئت فوتبال اصفهان نیز بود اما هیچکدام از آنها کاری نکردند. البته این را باید اضافه کنم که ما هرگز انتظار تقدیر مالی نداریم. بلکه جنبه معنوی ماجرا برایمان اهمیت دارد. مگر چه اشکالی داشت یک بنر در سطح شهر نصب می‌شد و مردم بازیکنان اصفهانی تیم ملی بانوان را بشناسند؟ قطعاً این موضوع انگیزه‌ای بزرگ برای ایجاد می‌کند.

دباغی: فقط ارگان‌های ورزشی در دیگر شهرها تجلیل نکردند. همه مسئولان به استقبال ملی پوشان رفته‌اند. تصاویر دیگر شهرها را که می‌دیدیم هر شخصی و با هر منصبی از این بازیکنان تقدیر می‌کرد. قطعاً این باعث انگیزه بیشتر برای دیگر قهرمانان شهر می‌شود تا برای رسیدن به سکو و موفقیت تلاش مضاعفی داشته باشند. این موارد در اصفهان یک کابوس است. چند سال است ملی پوش هستیم و به عنوان نماینده اصفهان در تیم ملی توپ می زنیم اما دریغ از یک تقدیر و استقبال. شخصاً چندین عناوین فردی و بین المللی را کسب کرده‌ام اما حتی یک جمله هم نشنیده‌ام اما کافی است به استان‌های دیگر بروید. برای عناوین استانی نیز قهرمانان تقدیر می‌شوند و این باعث شده برای ادامه راه انگیزه داشته باشند. این چیزی نیست که بگوییم باید به ما لطف کنند بلکه این حق طبیعی ماست. حتی در خصوص امکانات فدراسیون نیز حق طبیعی بانوان داده شد که در این چند ساله از آن محروم بودیم.

وقتی نتیجه گرفتیم خبری از نماینده مجلس نبود/ هیچ ایجنتی حاضر نیست در فوتبال بانوان کار کند

حالا و بعد از کسب این موفقیت تاریخی از سوی تیم ملی بانوان، به نظر شما دلایل این موفقیت چیست؟

عادلی: در این دوره رسیدگی خیلی بهتر از دوره‌های گذشته بود. دوره‌های طولانی اردوها خیلی به ما کمک کرد. درست است که به دلیل دوری از خانواده مشکلاتی را تحمل کردیم اما به دلیل اینکه به فوتبال اشتغال داریم، توانستیم با شرایط خود را سازگار کنیم.

دباغی: فکر می‌کنم امتیازات خوبی از سوی فدراسیون به تیم داده شد. دفعات قبل شرایط به گونه‌ای بود که حداکثر دو اردو قبل از اعزام به مسابقات داشتیم و آمادگی بازیکنان در وضعیت حداقلی قرار داشت. البته دو سال گذشته نیز یک بار اردوهای خوبی را تجربه کردیم و همچون این دوره تلاش‌هایمان نتیجه داد. به خاطر دارم در دور مقدماتی المپیک هم بعد از تمرینات خوبی که داشتیم توانستیم به عنوان سرگروه صعود کنیم. اما در دور بعد به دلیل مسابقات دوستانه کمی که برگزار شد موفقیت‌ها تداوم نداشت.

خانم عادلی؛ از اردوی بلاروس تا مسابقات تاشکند، تغییرات زیادی در تیم دیده شد. در خصوص این تغییرات صحبت کنید. فکر می‌کنم در این مدت سخت های زیادی را متحمل شدید.

قبل از اعزام به بلاروس، تنها دو اردوی ۱۰ روزه داشتیم و این اردوها در شرایطی برگزار می‌شد که دو ماه از پایان لیگ برتر می‌گذشت. اکثر بازیکنان از شرایط تیمی دور بودند و از لحاظ آمادگی در سطح پایینی بودیم. در اردوی بلاروس دو بازی نسبتاً سنگین را تجربه کردیم. تیم ازبکستان و بلاروس هر دو از لحاظ عملکرد در سطح هم بودند. با اینکه نتایج بدست آمده خوب نبود اما کار اصلی کادر فنی از بعد از آن بازی‌ها شروع شد. با آنالیزهای متعددی که صورت گرفت سعی شد نقاط ضعف خودمان را بشناسیم. از لحاظ بدنی نیز سختی‌ها را تحمل کردیم تا نتیجه خوبی بدست آمد. حتی قبل از اعزام اصلی به تاشکند رفتیم و آنجا مشخص بود که شرایط تیم خیلی متفاوت‌تر از ماه‌های قبل است.

خانم دباغی؛ در این مدت در پنج پست از سوی کادر فنی به بازی گرفته شدید. از شرایط خودتان از اردوی بلاروس تا بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا صحبت کنید.

بابت این موضوع خیلی خوشحالم که توانستم توانایی‌هایم را ثابت کنم. در اصل کادر فنی هر پستی را که می‌خواست مطمئن بود از پس آن بر می‌آیم. در اعزام بلاروس در دو پست بازی کردم که هافبک دفاعی و فوروارد بود. اعزام ازبکستان هم در دو پست دیگر به بازی گرفته شدم که هافبک چپ و راست بود. اعزام اصلی به مسابقات هم به عنوان فوروارد دوم به بازی گرفته شدم. فکر می‌کنم در هر پستی که بازی کردم جواب اعتماد سرمربی را دادم و در نهایت به تیم کمک کردم.

در خصوص آقای نوشادی، بدنساز تیم صحبت کنید. به نظر می‌رسید با تلاش او از نظر بدنی کاملاً شرایط تیم تغییر کرد.

دباغی: آقای نوشادی اول کار به ما می‌گفت ضعیف هستید و باید بیشتر کار کنیدف اما بعد از چند اردو واژه قوی را برای همه ما به کار می‌برد. البته آقای نوشادی همزمان با کار در تیم ملی با تیم استقلال هم کار می‌کرد. او حتی اصطلاح قانون جنگل را برایمان به کار برد. یعنی هرکسی بهتر باشد انتخاب می‌شود. اما ابتدای کار حسابی اذیت می‌شدیم و نسبت به آنها حساسیت به خرج می‌دادیم و به نوعی به خاطر سختی‌هایی که می‌کشیدیم گله مند بودیم اما در مسابقات دوستانه ازبکستان متوجه شدیم تمرینات کاملاً جواب داده و باید از همین تریبون از دکتر نوشادی تشکر کنم.

مشکل پخش زنده مسابقات تیم ملی بانوان معضلی جدی برای علاقه مندان به تیم ملی بود. فکر می‌کنید در آینده این موضوع حل شود؟

دباغی: خانم ایراندوست قول‌هایی را دادند و انصافاً تلاش زیادی برای دیده شدن تلاش‌ها و زحمات بچه‌ها می‌کردند. حق پخش زنده می‌تواند به پیشرفت ما کمک کند، چراکه در موضوعات اسپانسری، حامیان مالی را به حضور در فوتبال زنان ترغیب می‌کند. علاوه بر آن به فدراسیون فوتبال کمک کرده و بازیکنان تیم هم بیشتر دیده می‌شوند. این مطمئناً باعث افزایش انگیزه‌ها بین بازیکنان می‌شود، همچنین بازیکنان می‌توانند شرایط خود را در بازی بهتر آنالیز کنند تا اشتباهات صورت گرفته از سوی هر شخص کمتر تکرار شود. در نهایت برای لژیونر شدن بازیکنان پخش زنده سهم بسزایی دارد. در واقع تصاویری از بازیکنان ثبت می‌شود و تیم‌های اروپایی راحت تر می‌توانند بازیکن ایرانی با کیفیت را جذب کنند.

عادلی: فکر می‌کنم باید در این خصوص تغییراتی را در آینده نزدیک ببینیم. اگر نمی‌توانیم شاهد بازی‌های برون مرزی باشیم حداقل لیگ فوتبال بانوان پخش زنده داشته باشد یا تلویزیون‌های اینترنتی باشگاه‌ها در این خصوص اقداماتی را انجام دهند. امیدوارم این مطالبه بر حق به زودی عملی شود.

ماجرای پوشش بازیکنان قبل از اعزام حسابی خبرساز شد. نماینده مجلس شورای اسلامی در این خصوص صحبت کرد و حواشی زیادی را در بر داشت. فکر می‌کنید این پوشش زننده بود؟

عادلی: لباسی که برای اعزام به ما داده شد از نظر پوششی حتی نسبت به لباس‌هایی که با آن اعزام می‌شدیم که به ملانژ معروف است بلند تر بود. مسئله این بود این لباس تنها شکیل‌تر بود اما هرگز جلف یا زننده نبود. حجاب ما کاملاً رعایت شده بود و این بیشتر از قبل به چشم می‌خورد. در واقع ما تنها یک دست تر و شکیل‌تر شده بودیم. به نظر می‌رسد مشکل همین بوده است. یعنی ما باید با لباس گشاد و شکل و شمایل نامناسب اعزام شویم تا در آن صورت مشکلی نباشد!

دباغی: برای من جای سوال است که چرا وقتی نتیجه گرفتیم کسی صحبتی نکرد و خبری از نماینده‌های مجلس نبود. چرا به آن شدت و تندی که در خصوص لباس تیم ملی صحبت شد هیچ نماینده‌ای پیدا نشد تا بعد از صعود تیم ملی بانوان به جام ملت‌ها یک تبریک خشک و خالی به تیم بگوید؟ همانطور که کاملاً سخت گیرانه آن‌طرف ماجرا را پیگیری می‌کنند این طرف قضیه را هم پیگیر باشند! این همه مصاحبه کردیم و گفتیم هیچکدام از مسئولان از بازیکنان اصفهانی تیم تقدیر نکرد. آیا همان نماینده که گفته می‌شد عضو کمیسیون ورزش مجلس است به نمایندگان اصفهانی در خصوص تقدیر از ما حرفی زد و گوشزدی کرد؟!

چنین اظهار نظرهایی فکر می‌کنید روی عملکرد تیم تأثیر گذار بود؟

عادلی: روی عملکردمان قطعاً تأثیری نمی‌گذارد.

هفتم آبان ماه قرعه کشی مسابقات جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد و از بین تیم‌های استرالیا، ژاپن و چین یک تیم هم گروه ایران می‌شود. فکرمی کنید بهترین قرعه برای تیم ما کدام است؟

عادلی: قطعاً چین، چرا که ژاپن قهرمانی جام جهانی در کارنامه خود دارد و استرالیا نیز تیم خیلی آماده و خوبی است.

دباغی: مطمئناً چین. بهترین قرعه برای ما همین است. ژاپن و استرالیا جزو قدرت‌های آسیا هستند و رقابت با این دو تیم آسان نیست.

فکر می‌کنید تیم کشورمان می‌تواند جزو تیم‌های برتر جام ملت قرار بگیرد و به جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا صعود کند؟

عادلی: اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم تیم‌هایی مثل چین، استرالیا و ژاپن تجربه‌های زیادی دارند. این تیم‌ها حتی در جام جهانی حضور داشته‌اند و قهرمانی در جام ملت‌ها را هم در کارنامه آنها دیده می‌شود. ممکن است نتیجه بگیریم اما روی کاغذ شانس صعود به عنوان تیم اول گروه شاید پایین باشد اما به عنوان تیم‌های برتر دوم شانس خوبی داریم. ۱۲ تیم هستیم که شش تیم آن به جام جهانی می‌رود. حتی نماینده آسیا میزبان مسابقات است و شانس برای حضور یک تیم دیگر بیشتر می‌شود. رسیدن به جام جهانی دور از دسترس نیست. فکر می‌کنم این موضوع شدنی است اما نیاز به تلاش بیشتر دارد.

مریم ایراندوست برای موفقیت تیم در چند ماه گذشته تلاش زیادی کرد. در خصوص سرمربی سخت کوش تیم صحبت کنید.

عادلی: خانم ایراندوست خیلی تلاش کرد از لحاظ رسانه‌ای به تیم کمک کند. او مطالبه گر و دغدغه مند واقعی فوتبال بانوان است. ایراندوست خیلی سعی کرد صدای تیم باشد و هرگز ندیدم که در این مدت در خصوص اتفاقاتی که برای مجموعه تیم می‌افتد سکوت کند. این برای ما جای خرسندی دارد چراکه باعث می‌شود برای حق مسلم ما در فوتبال بانوان مطالبه گر باشیم. در واقع این امکان وجود دارد تا این جاده خاکی را برای آیندگان هموار کرد.

دباغی: وقتی در ۱۶ سالگی وارد لیگ برتر شدم نخستین بازی رسمی ام را برابر تیم ملوان و خانم ایراندوست انجام دادم. آن موقع هم در خصوص خانم ایراندوست تعریف‌های زیادی شنیده بودم. آنها به کمک مریم ایراندوست تیم جنگنده‌ای داشتند. در اردوها به چشم دیدم که مربی سخت‌کوشی داریم. او برای تمام تیم تلاش می‌کند و به همه توجه دارد. به تناسب زحماتی که ایراندوست برایمان می‌کشد ما هم در زمین دوست داریم جوابگوی زحماتش باشیم. البته نصرت ایراندوست هم در این مدت زحمات زیادی را متحمل شد و بد نیست در اینجا از پدر مریم ایراندوست که پا به پای دخترش در تمرینات حضور داشت و سعی می‌کرد به تیم کمک کند صحبت شود.

از لژیونر شدن صحبت کردید. خبرهایی در خصوص حضور در فوتبال ارمنستان به گوش رسید و نام هردوی شما در بین ۴ بازیکن سپاهانی حاضر در تیم پیونیک دیده می‌شد. چرا این انتقال نهایی نشد؟ آیا در آینده مقصد دیگری وجود دارد؟

دباغی: پیشنهاد تیم ارمنستانی از سوی باشگاه اتفاق افتاد. با توجه به تفاهم نامه‌ای که بین دو باشگاه وجود دارد قرار بود در خصوص فوتبال بانوان هم تبادلاتی وجود داشته باشد. در واقع ما نه باشگاه پیونیک را می‌شناختیم و نه در خصوص این موضوع اطلاعاتی داشتیم. صحبت‌هایی بین دو باشگاه انجام گرفته بود و باشگاه ارمنستانی خواستار بازیکنان تیم بانوان شده بود و مسئولان تیم سپاهان نیز فیلم بازی‌های تعدادی از بازیکنان را به آنها نشان داده بودند. در واقع ما چهار نفر از طرف پیونیک انتخاب شدیم. در خصوص نهایی نشدن این انتقال نیز موردی که برای این انتقال نپذیرفتم زمین چمن مصنوعی محل تمرین اصلی تیم پیونیک بود. این نوع زمین خیلی سخت است و برای بازیکنان نیز آسیب زاست. اگر یکی دو جلسه تمرین در هفته در زمین مصنوعی بود مشکلی متوجه بازیکنان نبود اما چیزی که از پرس و جو بین بازیکنان بدست آمد آن بود که همه تمرین‌ها در زمین مصنوعی پیگیری می‌شود. وقتی هشت ماه می‌خواستیم در آن تیم توپ بزنیم قطعاً این باید مورد توجه قرار می‌گرفت چرا که همه ما در رده سنی قرار داشتیم که باید نیم نگاهی به آینده داشته باشیم. در نهایت همه مذاکرات انجام گرفت اما از سوی دیگر تصمیم باشگاه سپاهان این بود که ما به صورت قرضی در پیونیک بازی کنیم. شرایط را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم در حال حاضر لژیونر نشویم.

مقصد بعدی می‌تواند تیم‌هایی بهتری از فوتبال اروپا باشد؟

دباغی: اگر بخواهم در خصوص لژیونر شدن صحبت کنم این گونه است که تیمی اروپایی که بخواهد بازیکن جذب کند، به دلیل اینکه برای اسکان و ویزا باید هزینه کند ابتدا جذب بازیکنان اروپایی را در اولویت قرار می‌دهد. حتی جذب بازیکنان آسیایی هم تعداد مشخص و سقف دارد. اما مورد دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که از آسیا به اروپا ترانسفر شدن ای جنت قوی می‌خواهد. اما از بین مردان فوتبالیست که بین تیم‌های بعضاً مطرح اروپایی رفته‌اند باید دید مشوق اصلی آنها چه کسی بوده و چه افرادی در جا به جایی آنان نقش داشته‌اند. حتی در سال‌های حضور کارلوس کی روش از گوشه و کنار اخباری در خصوص نقش وی در معرفی بازیکنان تیم ملی به تیم‌های اروپایی به گوش می‌رسید. در فوتبال بانوان متأسفانه هیچ ای جنتی حاضر نیست نقشی در جا به جایی بازیکنان داشته باشد. حتی دیده می‌شود که وقتی با ای جنتی در این مورد صحبت کرده‌ایم اصلاً از ما هیچ رزومه نمی‌خواهد و پاسخ او منفی است. این را باید اضافه کنم که بعضاً رسانه‌ها در خصوص پیشنهاد برخی تیم‌ها به بازیکنان تیم ملی بانوان خبرهایی را منتشر می‌کنند و من باید با صراحت آنها را تکذیب کنم. چرا که هیچ ای جنتی حاضر نیست در حیطه فوتبال بانوان فعالیت کند. کم لطفی زیادی در این خصوص وجود دارد. البته این را باید بگویم که بعد از موفقیت تیم ملی بانوان اتفاقات مثبتی افتاد که به نظر می‌رسد زمینه ترانسفر شدن بازیکنان را فراهم کند.

فکر می‌کنید عمر ورزشی شما به جام جهانی می‌رسد و در واقع می‌توانید با تیم کشورمان جام جهانی را تجربه کنید؟

عادلی: در حال حاضر موقعیت خیلی خوبی است تا به جام جهانی برسیم. مطمئناً عمر ورزشی ام این را ممکن می‌کند. فکر می‌کنم تا دو جام جهانی دیگر را بتوانم فوتبال بازی کنم. هرچقدر رو به جلوتر می‌رویم سطح تیم بهتر می‌شود و می‌توانیم با اردوها و بازی‌های تدارکاتی که داریم تا چهار سال آینده تیم خیلی خوبی داشته باشیم که رؤیای صعود به جام جهانی را محقق کند.

دباغی: با توجه به رده سنی بازیکنان تیم ملی اگر بتوانیم روند رو به رشد را ادامه دهیم فکر می‌کنم همه ما به جام جهانی برسیم. به دلیل اینکه میانگین سنی تیم پایین است. شاید دو یا سه دوره جام جهانی را بتوانیم تجربه کنیم. این در حالی است که اگر بخواهم این موضوع را با فوتبال آقایان مقایسه کنم از زمانی تیم ملی توانست تیم خیلی خوبی را روانه مسابقات جام جهانی کند که لژیونرهای آماده‌ای را روانه فوتبال اروپا کرد. اگر مسئولان از فوتبال بانوان هم چنین انتظاراتی را دارند لطفاً دست به دست هم بدهند تا شرایط بهتری برای حضور بانوان در فوتبال اروپا رقم بخورد. البته کشورهایی مثل ترکیه و ارمنستان در فوتبال بانوان سطح بالا نیست. تقاضای من از بازیکنان تیم ملی فوتبال آقایان که به ما لطف داشتند و در مسابقات اخیر از ما حمایت کردند این است که در زمینه جا به جایی بازیکنان تیم ما هم کمک کنند چرا که آنها فضا را بهتر بشناسند.

موفقیت تیم ملی بانوان، دختران زیادی را قطعاً به سمت و سوی فوتبالیست شدن می‌کشاند. در فضای مجازی یا حتی در بین اطرافیان چقدر در خصوص چگونگی حضور در فوتبال بانوان از شما سوال شده است؟

عادلی: در فضای مجازی این سوالات از من زیاد بوده و خیلی از دختران علاقمند سوالاتی را پرسیده‌اند. مطمئنم برای دیگر بازیکنان تیم نیز این موضوع پیش آمده است. وقتی موفقیت به این صورت بدست می‌آید خیلی از افراد ترغیب می‌شود راهی که ما آمده‌ایم را شروع کنند. قطعاً حضور در ورزش به خودشان و جامعه کمک ویژه ای می‌کند.

دباغی: پیام‌های زیادی را دریافت کردم و سعی کردم با انتشار پست‌هایی جواب سوالات همه علاقمندان را بدهم. اما همانطور که موفقیت‌ها باعث ترغیب عده‌ای می‌شود عدم توجه‌ها هم باعث می‌شود دلسرد شوند. به طور مثال بحث قراردادهای بازیکنان و تفاوت آن با فوتبال آقایان یا حتی شیوه تقدیر از ما که تا حدودی رسانه‌ای شد قطعاً نتیجه‌ای جز دلسردی برای علاقمندان به فوتبال ندارد.

از هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان مطالبه‌های را قطعاً داشته‌اید. می‌توانید از همین تریبون باز هم به گوش شأن برسانید.

دباغی: در شهرهای دیگر شاهد این هستیم که حداقل چمن اختصاصی برای بازیکنان تیم بانوان وجود دارد تا آنها در آنجا فعالیت کنند. نمی‌دانم یک بازیکن در زمانی که از شرایط بازی‌های باشگاهی دور است کجا باید تمرین کند. هیئت فوتبال اصلاً هیچ همکاری را با ما نداشت. چندین و چند بار تماس گرفتم و هیچ جوابی نگرفتم. در دوران ریاست آقای هراتیان تا حدودی کمک‌های می‌شد اما در حال حاضر هیچ توجهی به درخواست‌های ما نمی‌شود. آقای طاهری حتی یک جلسه با بازیکنان ملی پوش اصفهانی نداشته تا پای حرف‌های ما بنشیند.

عادلی: علاوه بر مواردی که هاجر دباغی اشاره کرد در خصوص زمین تمرینی باشگاه سپاهان مشکلات زیادی وجود دارد. امیدوارم تمرینات تیم هم به باغ فردوس بیاید تا مشکلات ایاب و ذهاب ما حل شود.

در خصوص تیم داری باشگاه‌ها در فوتبال بانوان، اخیراً در خبرها آمد که تیم پرسپولیس هم در لیگ جدید فوتبال بانوان حضور خواهد داشت. فکر می‌کنید بقیه تیم‌ها بتوانند وارد این گود شوند؟

عادلی: در کل حضور تیم‌هایی که طرفدار زیادی دارند باعث می‌شود جذابیت لیگ بیشتر شود. علاوه بر پرسپولیس، اگر استقلال هم در فوتبال بانوان باشد قطعاً به دلیل هواداران پرشماری که دارند نام لیگ بانوان بهتر دیده خواهد شد.

دباغی: فدراسیون کمکی که در این راستا انجام داده این است که هر باشگاه لیگ برتر آقایان اگر در فوتبال بانوان هم تیم داشته باشد از سه درصد از قراردادهای بازیکنانش که به فدراسیون می‌رسد معاف می‌شود. کافی است سه درصد قرارداد بازیکنان پنج تیم بالای جدول لیگ برتر آقایان را حساب کنید و ببینید چه مبلغ هنگفتی می‌شود. سوال اینجا مطرح می‌شود که چرا آنها در فوتبال بانوان تیم داری نمی‌کنند. زیر ساخت‌ها هم وجود دارد و تیم‌های مثل فولاد خوزستان، پیکان و سایپا از شرایط خوبی برخوردار هستند. حتی استقلال هم می‌تواند تیم داشته باشد. من فکر می‌کنم باید در این خصوص فدراسیون اجبار را وارد قضیه کند و آن سه درصد قراردادها را وارد فوتبال بانوان کند.

در خصوص لیگ برتر بانوان و تیم سپاهان؛ آیا فکر می‌کنید سپاهان می‌توانند امسال قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کنند؟

عادلی: این فصل نفرات ما خیلی عوض شده‌اند و احتیاج به زمان داریم تا کنار هم کار کنیم و به هماهنگی لازم برسیم. در حال حاضر به دلیل آنکه درگیر اردوی تیم ملی هستیم این هماهنگی خیلی کند پیش می‌رود. اما به دلیل تجربه خوب بازیکنان و مربی با دانشی که در اختیار داریم قطعاً برای قهرمانی می‌جنگیم.

دباغی: تغییرات زیاد بوده‌اند اما بر اساس نیازها باشگاه سعی کرد بازیکن جذب کند. دو سال گذشته به دلیل تغییرات زیاد این تجربه را داشتیم که بازی‌های ابتدایی امتیاز از دست بدهیم اما امسال باشگاه چندین بازی دوستانه را تدارک دیده است تا به مرز هماهنگی برسیم البته می‌دانیم به دلیل حضور در اردوهای ملی رسیدن به هماهنگی کمی مشکل است. ولی امسال هم مانند هر فصل قطعاً مدعی قهرمانی هستیم.

اما از آرزو های ورزشی خودتان بگویید.

عادلی: قطعاً تجربه جام جهانی یک آرزوی بزرگ برای من است و از لحاظ شخصی نیز کسب عنوان بهترین مدافع آسیا.

دباغی: بازی در جام جهانی با لباس تیم ایران.

در پایان گفت و گو کلماتی گفته می‌شود و شما باید آنها را در حد یک کلمه یا یک جمله توصیف کنید:

عزیزی خادم

عادلی: تلاشگر

دباغی: حرف‌های او حرف است!

مریم ایراندوست

عادلی: مطالبه گر و جنگنده

دباغی: حق خواه

مهدی تاج

عادلی: رئیس سابق

دباغی: از او تنها به خاطر دارم که ماشین مگان داشت (با خنده)

شهره موسوی

عادلی: آرامش دهنده به تیم

دباغی: پیگیر و حلال مشکلات

گفت‌وگو از: امیر شمس _ خبرنگار ورزشی خبرگزاری ایمنا

کد خبر 530960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.