اختصاص تسهیلات بانکی برای نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی حاشیه‌ای در قم

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم از تخصیص یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی جهت نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیررسمی قم خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محسن صادقی امینی با تأکید بر ضرورت توسعه مناطق کم برخوردار و سکونتگاه‌های غیررسمی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری قم توجه به مناطق کم برخوردار بوده و برای دریافت تسهیلات و کمک‌های دولتی پیگیری‌ها لازم را انجام خواهد داد.

وی به آخرین مصوبه هیئت‌وزیران برای نوسازی و بهسازی اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب نوسازی و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و نیز حاشیه شهرها، افراد ساکن در بخش‌هایی از محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی در قم نیز می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرکل طرح‌های توسعه شهری شهرداری قم سقف تسهیلات را به ازای هر واحد یک میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تسهیلات با سقف فردی یک میلیارد ریال و با ضمانت سفته زنجیره‌ای در سال ۱۴۰۰ و سود سهم هر متقاضی ۵ درصد و مجموع دوره مشارکت و فروش اقساطی ۲۰ سال واگذار می‌شود.

صادقی امینی ادامه داد: بخش‌هایی از محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی نظیر عباس‌آباد، شهرک مهدیه، شهرک فاطمیه، قلعه کامکار، شیخ‌آباد، شادقلی خان، علی‌آباد سعدگان، یزدان شهر، دانیال نبی (ع)، شهرک صاحب‌الزمان (عج)، جمکران، اکبرآباد، اراضی بیگدلی و اسماعیل‌آباد، شهید محلاتی، شهید جوینده در شهر قم شامل این تسهیلات می‌شوند.

وی تاکید کرد: اهالی محدوده‌های فوق می‌توانند پس از ارائه گزارش مهندس ناظر به بنیاد مسکن، تسهیلات مزبور را از بانک‌های عامل که از سوی بانک مرکزی معرفی می‌شود دریافت کنند.

کد خبر 530862

برچسب‌ها