شهرداری آماده همکاری با حوزه گردشگری است/استفاده از هنر قصه‌گویی برای معرفی فرهنگ اصفهان

شهردار اصفهان گفت: لازم است با همکاری‌های همه جانبه، اصفهان را در حوزه گردشگری پویاتر از قبل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده، شامگاه شنبه _یکم آبان ماه_ در مراسم رونمایی از «ویدئوهای یک دقیقه‌ای داستان ناگفته‌های اصفهان»، اظهار کرد: قالبی که برای این ویدئوها انتخاب شده، همان قصه و روایت به عنوان ماندگارترین و مؤثرترین قالب برای پایدار کردن فرهنگ است که باید از آن بهره گرفت، امروز از قصه‌ در حوزه درمان نیز استفاده می‌شود؛ در واقع قصه یک باب جدید در درمان است که باید برای انتقال و حفظ فرهنگ، آن را جدی گرفت.

وی ادامه داد: مدیریت شهری و شهرداری در کنار حوزه گردشگری قرار دارد در این راستا آماده‌ایم تا همکاری‌های لازم را با این حوزه انجام دهیم؛ اگر دست در دست هم دهیم اصفهان که به خودی خود استعدادهای ذاتی فراوانی دارد، می‌تواند به مقصد گردشگری داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

شهردار اصفهان با اشاره به وظایف ذاتی مدیریت شهری در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: تسهیل‌گری در حوزه گردشگری، تسهیل‌گری برای جذب سرمایه‌گذار، ساخت هتل و اماکن تفریحی از جمله محورهایی است که مدیریت شهری در حوزه گردشگری می‌تواند انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه آماده مشارکت در حوزه گردشگری هستیم، افزود: در حوزه‌های توسعه، سخت افزاری و … آماده همکاری با حوزه گردشگری هستیم، باید در مشارکت با حوزه گردشگری تلاش شود تا برای ساعاتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد، با قصه‌گویی از اماکنی که استعداد دارند، اوقات گردشگر را پر کنیم، به طور مثال در چهل‌ستون با روایت داستان آن می‌توانیم حدود شش تا هشت ساعتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد را با این اقدام پر کنیم.

قاسم‌زاده گفت: هر شب می‌توان یک قصه از اصفهان را با استفاده از هنرهای ترکیبی نمایشی برای معرفی فرهنگ، هنر و تاریخ اصفهان در اماکن تاریخی مطرح کرد، در دوره‌های قبل تلاش شد تا از این ظرفیت استفاده شود، اما مشکلاتی وجود داشت و این امکان فراهم نشد، امیدواریم بتوانیم به این سمت برویم تا استعدادهای تاریخی از حالت ایستا خارج شود و پویایی لازم را به دست آورد.

وی اضافه کرد: می‌توان در هر ابنیه رخدادهای متناسب با آن ابنیه را به عنوان قصه و روایت اصفهان مطرح کرد و با این اقدام ساعاتی که گردشگر برنامه‌ای ندارد را پوشش دهیم، استعدادهای هنری و ظرفیت‌های فرهنگی در اصفهان فراوان است و هر شب می‌توان این قالب روایت را در سطح شهر اجرا کرد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: باید با همکاری‌های همه جانبه، اصفهان را در حوزه گردشگری پویاتر از قبل کرد.

کد خبر 530821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.