مداد رنگی‌، ابزار مقابله با نژادپرستی در بلژیک

شورای شهر گنت برای مبارزه با نژادپرستی در سیستم آموزش و پرورش، روشی ابتکاری را در مدارس پیاده کرده است؛ استفاده و توزیع طیف وسیع مدادهای رنگی (از رنگ سیاه چهره گرفته تا سفید) برای استفاده در مدارس خلاقیتی است که مسئولان برای آشنا کردن کودکان با نژادهای مختلف به کار گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر گنت در بلژیک مداد رنگی‌هایی را در مدارس توزیع کرد که کودکان می‌توانند با آن‌ها هر رنگ پوستی را روی کاغذ ترسیم کنند. این حرکت بخشی از برنامه آموزشی دولت محلی برای معلمان در زمینه برخورد با تبعیض در آموزش و پرورش است. در واقع مدادها ابزاری هستند که با استفاده از آن کودکان تنوع نژادی را به شیوه‌ای سرگرم کننده در کلاس درس می‌آموزند.

پیش از این، یکی از شهرهای حومه گنت این ابتکار را در مدارس به کار بست و پس از مدتی مزایای بالقوه این روش آموزشی را تشخیص داد و به سرعت اقدام به خرید دو هزار مجموعه مداد کرد.

مداد رنگی‌، ابزار مقابله با نژادپرستی در بلژیک

طبق اعلام مقامات این شهر، استفاده از مدادها با طیف رنگی متفاوت برای پوست صورت به عنوان جز اصلی برنامه آموزشی معلمان تبدیل می‌شود. الک دکراینیره، عضو هیئت عضو قانون گذاری گنت در زمینه آموزش و پرورش در رابطه با این ایده گفته است: "مدادها روشی خلاقانه برای پذیرش تنوع نژادی گنت و ابزاری بسیار کارآمد برای مقابله با نژادپرستی در سنین پایین است."

آسترید دو بروکر، عضو هیئت عضو قانون گذاری گنت برای فرصت‌های برابر آموزشی نیز این مورد توضیح داد که هدف نهایی، آموزش معلمان و دانش‌آموزان برای مقابله با موانع اجتماعی آموزش نظیر زورگویی، ارعاب، توهین و تبعیض نژادی است.

مداد رنگی‌، ابزار مقابله با نژادپرستی در بلژیک

کد خبر 530783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.