مرسدس به تراشه‌های گران‌تر مهاجرت می‌کند

برند خودروسازی لوکس مرسدس بنز برای چاره جویی در برابر بحران جهانی کمبود تراشه، به دنبال ارتقا به تراشه‌های پیشرفته‌تر است.

به گزارش ایمنا، مرسدس بنز که زیرمجموعه شرکت خودروسازی دایملر است، با شرکت انویدیا برای ساخت تراشه‌ها برای قابلیت‌های پیشرفته سیستم‌های سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی متحد شده است.

کالنیوس در مصاحبه‌ای در مقر شرکت مرسدس بنز آتلانتای آمریکا اظهار کرد: آنچه که دچار کمبود شده قطعات ساده یک دلاری مانند تراشه‌ای که در خودرو را قفل و باز می‌کند، است. آنچه ما به همراه تولیدکنندگان تراشه انجام می‌دهیم تلاش برای منتقل کردن برخی از این فناوری‌های نود ساده‌تر و قدیمی تر به نودهای مدرن‌تر است که ظرفیت بیشتری وجود دارد. کل صنعت خودرو در حال انجام تغییر مشابه است.

کمبود جهانی تراشه آزمون تاریخی برای این صنعت صد ساله است که تلاش می‌کند حرکت به سمت خودروهای هوشمندتر و برقی را شتاب ببخشد. خودروسازان که در نیمه اول سال نسبت به دورنمای بازار ابراز خوش بینی کرده بودند، اکنون پیش بینی خود از رشد فروش در سال ۲۰۲۱ را به دلیل قرنطینه کرونایی در مالزی که عرضه تراشه را مختل کرد، کاهش داده‌اند.

مرسدس در میان خودروسازان لوکس آمریکایی در سه ماهه سوم بزرگترین ضرر را دید و فروش این برند در آمریکا از ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافت. این امر به برند لکسوس، تویوتا و BMW فرصت داد سهم بازارشان را افزایش دهند.

کالنیوس گفت: تأمین تراشه مرسدس در سه ماهه چهارم به مرور بهبود پیدا خواهد کرد.

این برند لوکس آلمانی اقداماتی را برای پرداختن به محدودیت‌های عرضه انجام داده است و قصد دارد دست کم پنج خودروی برقی را در بازار آمریکا عرضه کند که با مدل EQS آغاز می‌شود و پس از آن شاسی بلندهای برقی که در کارخانه تاسکالوسای آلاباما این شرکت تولید می‌شوند، سال آینده عرضه خواهند شد.

مدیر مرسدس بنز خاطرنشان کرد: خودروهای برقی به افزایش فروش آمریکا در چند سال آینده کمک می‌کند، اما موانع زنجیره تأمین ممکن است این روند را آهسته کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 530747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.