لزوم اقدام جهادی برای حل مشکل کودکان کار

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وجود کودکان کار بر سر خیابان‌ها و تقاطع‌ها زیبنده پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نیست از اقدام انقلابی و جهادی این فرماندهی به منظور حل این مشکل با همکاری بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست با مدیرکل و معاونان بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: بهزیستی ازجمله دستگاه‌هایی است که به جهت فعالیت در زمینه پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی تأثیر بسزایی در امنیت جامعه دارد

وی افزود: پلیس و بهزیستی، سنگرهای مقدسی هستند که خداوند در اختیار ما قرار داده تا در این سنگرها به مردم عزیز خدمت کرده و از کار آنها گره گشایی کنیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خدمت در بهزیستی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد: این مجموعه به دنبال گره‌گشایی کردن از کار اقشار آسیب پذیر جامعه است که معتقدم اگر در این حوزه بتوانیم کار کنیم سهم زیادی از بار مشکلات جامعه کاسته خواهد شد.

سردار میرحیدری با اشاره به موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق گفت: هر کدام از دستگاه‌ها می‌توانند گوشه‌ای از کار را گرفته و اقدامات هدفمندی را برای رفع این معضلات انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید افراد محقق، کارشناس و صاحب نظر در این حوزه‌ها وارد شده و ضمن احصاء دلایل ایجاد آسیب‌های اجتماعی راهکارهای لازم را ارائه و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها را نیز در رفع این معضلات مشخص کنند.

سردار میرحیدری در ادامه موضوعاتی همچون اعتیاد، طلاق، سوءاستفاده از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست، فرار دختران از منزل، نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی را از جمله دغدغه‌های پلیس ذکر کرد و گفت: هر کدام از دستگاه‌ها می‌توانند گوشه‌ای از کار را گرفته و اقدامات هدفمندی را برای رفع این معضلات انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان سپس به موضوع کودکان کار پرداخت و با بیان اینکه این پدیده زیبنده استانی که پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی نام گرفته نیست، گفت: ما آمادگی داریم تا با یک حرکت انقلابی و جهادی این مشکل را در اصفهان حل کنیم ولی باید ابتدا وظایف دستگاه قضائی، پلیس، بهزیستی و دیگر دستگاه‌های مرتبط در این حوزه مشخص شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: کودکان کاری که سر خیابان‌ها و چهار راه‌ها مشغول دست فروشی هستند در معرض انواع آسیب‌ها و بزه دیدگی قرار دارند و از طرفی خطر سوءاستفاده مجرمان و تبهکاران آنان را تهدید می‌کند که باید هرچه سریع‌تر در خصوص نجات این کودکان و بازگرداندن آنها به چرخه زندگی سالم توسط دستگاه‌های مسئول اقدامی جهادی صورت گیرد.

کد خبر 530730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.