میزان تاثیرگذاری واکسن فایزر بر کودکان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن فایزر خطر بروز بیماری کووید-۱۹ در میان کودکان را تا ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از این تصور می‌شد که کودکان نوع خفیف یا بدون علامت بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کنند، اما محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که این گروه از افراد نیز ممکن است نوع شدید بیماری را تجربه کنند و حتی جان خود را از دست دهند؛ بنابراین شرکت‌های مختلف تولید کننده واکسن کرونا در حال بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن‌ها بر کودکان هستند.

اخیراً شرکت فایزر مجوز استفاده اضطراری از واکسن کرونا برای کودکان بین پنج تا ۱۱ سال را دریافت کرد. این گروه از افراد تقریباً یک سوم دز تزریقی به بزرگسالان که معادل با ۱۰ میکروگرم است را دریافت می‌کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند. گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری واکسن فایزر بر کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند؛ آن‌ها برای نیل بدین هدف دو هزار کودک بین پنج تا ۱۱ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.

دو سوم افراد شرکت کننده در مطالعه به صورت تصادفی دز کودکان را دریافت کردند، دیگر افراد نیز جز گروه دریافت کنندگان دارونما بودند. ۱۶ کودک از گروه دارونما به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شدند؛ در حالی که فقط سه نفر از افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده بودند علائم بیماری را تجربه کردند. بنابراین پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که واکسن فایزر خطر بروز بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان را ۹۰ درصد کاهش می‌دهد.

کودکان شرکت کننده در مطالعه پس از دریافت واکسن کرونا عوارض جانبی خفیفی را تجربه کردند که رایج‌ترین آن‌ها شامل درد در محل تزریق، خستگی، سردرد، تب و لرز می‌شد. برخی افراد نیز دچار خارش و حساسیت پوستی شدند، اما این علائم پس از گذشت زمان بهبود یافت.

کد خبر 530646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.