دانشجویان Phd مطالبات خود را با معاونان وزارت بهداشت در میان گذاشتند

دومین روز نشست مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، روز چهارشنبه ۲۸ مهر در سالن اجتماعات سردار شهید قاسم سلیمانی مجتمع صندوق رفاه دانشجویان این وزارتخانه در خزرآباد ساری در حضور دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مفدا، این نشست با هدف تبادل نظر و بارش افکار و همچنین رفع مشکلات، موانع و چالش‌های موجود بر سر راه فعالیت و خدمت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد و تمامی دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی در این نشست حضور داشته و به بیان مشکلات و چالش‌ها و پیگیری مطالبات صنفی‏، رفاهی و آموزشی می‌پردازند.

در ابتدای این نشست، رحمان خدابنده‌لو، مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به مدعوین از جمله دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: امیدوارم طی برگزاری نشست در این دو روز اخیر توانسته باشید به یک جمع‌بندی واحد در خصوص نیازها، مطالبات و مشکلات خود رسیده باشید و بتوانید به خوبی چالش‌ها، نیازها و کمبودهای حوزه صنفی خود را در این جلسه مطرح کنید. قطعاً نتایج خوبی از این جلسات حاصل می‌شود و دستاوردهای این جلسه با تلاش و پیگیری‌های شما عزیزان به ثمر خواهد نشست. او اظهار امیدواری کرد با برگزاری این نشست دو روزه بتوان با جمع‌بندی و احصاء مشکلات، به تصمیم‌گیری‌های درستی برسیم.

وی ضمن تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبر رحمت حضرت محمد (ص)، گفت: امیدوارم درک پیام آن حضرت برای همه ما میسر باشد و همه ما بتوانیم با الگوبرداری از سیره و سبک زندگی آن حضرت، راه و روش درست را انتخاب کنیم.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت ضمن خیرمقدم به مدعوین از جمله مهندس بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت و همچنین دکتر محمدیان مشاور اجرایی معاونت آموزشی این وزارتخانه گفت: از دکتر رحیمی به واسطه فراهم آوردن برگزاری این نشست تشکر می‌کنم. جا دارد بنده از حمایت‌های ایشان که فضاهای مختلف مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت را طی این چند روز در اختیار ما و دستیاران و دانشجویان مقطع PHD قرار دادند، تشکر کنم.

همچنین در ادامه بهروز رحیمی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در جمع دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی اظهار کرد: خوشحال هستم که در جمع شما دبیران شوراهای صنفی هستم شما افرادی که با روحیه مطالبه‌گری خود، به دنبال پیگیری مطالبات دانشجویان هستید. باید قدر خود را بدانید چرا که انسان‌هایی دغدغه‌مند هستید و یقین دارم با همین روحیه‌ای که در شما می‌بینم و با توان، ظرفیت و هم‌افزایی که در یکایک شما به خوبی مشهود است، می‌توان در مسیر تحول، سازندگی و توسعه گام برداشت.

وی ضمن قدردانی از دکتر لاری، معاون سابق فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به واسطه تلاش‌های خود برای دستیاران و دانشجویان مقطعPHD طی دو سال گذشته گفت: ایشان دلشان، زبانشان و قلب‌شان برای شما تپید و تلاش‌ها و زحمات زیادی در معاونت فرهنگی و دانشجویی برای شما انجام دادند که برخی از آنها تحقق یافت و برخی نیز در حال پیگیری است و یقین می‌دانم در ادامه راه دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بتواند در مسیر پیگیری و احقاق حقوق، مطالبات و خواسته‌های صنفی شما گام‌های سازنده‌ای بردارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اینکه شما انسانی دغدغه‌مند و مسؤولیت پذیر هستید برای ما خیلی ارزشمند است. خوشحال هستم که از بین همه نخبگان دانشجویی، شما عزیزان علیرغم مشغله کاری و زندگی خود، دلسوزانه دنبال حل مشکلات و مطالبات صنفی و معیشتی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی هستید و تحسین‌برانگیز است که شما عزیزان دغدغه دیگر دانشجویان را نیز دارید و برای رفع مشکلات آنها، وقت و انرژی می‌گذارید و بعضاً شاید حرف‌های سنگین و تخلی هم بشنوید اما همین که انسانی دغدغه‌مند، هستید، این خود ارزشمند است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه فعالیت صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداخت و گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت یک هدف کلی دارد و باید برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی دانشجویان به‌خصوص دانشجویان بی‌بضاعت تلاش کند. ارکان صندوق رفاه دانشجویان شامل هیأت امنا است که این هیأت امنا شامل وزیر بهداشت، وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون وقت فرهنگی و دانشجویی و رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت است و همه موضوعات صندوق اعم از امور اداری، مالی و اجرایی باید در هیأت امنا مصوب شود تا بعد از تصویب، شکل قانونی به خود بگیرد و به مرحله اجرا درآید و مصوبات حتماً باید با ابلاغ مقام عالی وزارت باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری‌ها و مذاکراتی که طی یک سال گذشته انجام شد تصمیماتی اتخاذ و تفاهم نامه‌هایی منعقد شد که در نتیجه آن شرایط رفاهی برای این دانشجویان تا حدودی بهبود یافت و یک سبد رفاهی حاوی وام ویژه دستیاری و دکتری تخصصی، بیمه تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و پایه خدمات درمانی نیز برای آنها در نظر گرفته شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت افزود: ارائه وام به دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی از ابتدای سال ۹۹ برای اولین بار در صندوق رفاه عملیاتی شد و در سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار دانشجوی متقاضی، تسهیلات اعطا شد.

رحیمی گفت: برنامه ما پوشش کامل جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفری دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی (Ph.D) تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۱ است تا هر دانشجویی که متقاضی دریافت این وام است بتواند آن را دریافت کند. منابع این وام نیز در قالب همکاری مشارکتی با یکی از بانک‌های کشور تأمین می‌شود.

وی بیمه تأمین اجتماعی را از دیگر خدمات جدید صندوق رفاه برای دستیاران عنوان کرد و گفت: دوره دستیاری یکی از سخت‌ترین دوره‌های تحصیلی است و معمولاً این دانشجویان در مقایسه با سایر دانشجویان از نظر وضعیت معیشتی اوضاع نامناسب‌تری دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: اغلب دانشجویان دستیاری در شرایط سنی تأهل قرار دارند و اجازه و فرصت کار در بخش خصوصی را نیز ندارند. در صندوق رفاه برای آنها پوشش بیمه تأمین اجتماعی را در نظر گرفتیم و همه دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی در صورت ثبت درخواست، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

رحیمی افزود: همچنین بیمه تکمیلی نیز جز برنامه‌ها و اهداف اصلی ما برای دستیاران است و در حال پیگیری این موضوع هستیم و منابع لازم برای تحقق آن نیز در حال آماده‌سازی است و در حال مذاکره و قرارداد با شرکت‌های بیمه‌ای هستیم. بیمه تکمیلی هزینه‌های سرپایی، خدمات نازایی، زایمان، دندانپزشکی و… را پوشش می‌دهد و با توجه به اینکه بیمه تکمیلی روی بیمه پایه سوار است، ابتدا دانشجویان باید به دنبال پوشش بیمه پایه خود باشند چه بیمه خدمات درمانی و چه بیمه تأمین اجتماعی، که البته طی هفته‌های آینده، موضوع بیمه پایه مرتفع خواهد شد و افرادی که هنوز بیمه پایه ندارند می‌توانند یا بیمه خدمات درمانی و یا تأمین اجتماعی را انتخاب کنند.

وی گفت: اگر خدایی نکرده دستیاری به بیماری سختی مبتلا شد ما کمک هزینه‌ای برای او در نظر گرفته‌ایم، این هزینه قبلاً مبلغش سه میلیون تومان بود اما اکنون به ۱۰ میلیون تومان رسیده است و این طور نیست که بیمار برای تأمین هزینه‌های درمانش از وام استفاده کند بلکه کمک‌هزینه‌ای به وی اعطا خواهد شد تا نسبت به درمانش اقدام شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه مبلغ وام ضروری از مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰۰ و تا سه میلیون تومان رسیده است، اظهار کرد: در طول سال تحصیلی ما بین سه تا پنج بار این وام ضروری را به واجدان شرایط اعطا می‌کنیم و به هر حال این حداکثر توانی است که با توجه به منابع موجود، می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

رحیمی خاطرنشان کرد: میزان کل وامی که صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در سال ۹۸ پرداخت کرده است ۱۱۴ میلیارد تومان بوده اما این رقم در حال حاضر به بیش از ۶۳۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی در پایان اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد در حد ظرفیت‌های موجود، از امکانات مجموعه فرهنگی، ورزشی و تفریحی خزرآباد برای مسائل رفاهی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی و خانواده‌های آنان استفاده کنیم.

همچنین در ادامه این نشست مجید محمدیان، مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت دقایقی به ایراد سخن پرداخت و ضمن استماع مشکلات و خواسته‌های صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری، دقایقی با آنها به گفت‌وگو نشست.

وی با تأکید بر اینکه سلامت جامعه در گروی آموزش است و این امری ضروری است، خاطر نشان کرد: آموزش، پایه و اساس تربیت نیروی انسانی است. رسالت حوزه آموزشی ترغیب اساتید و دانشجویان به توسعه و گسترش علم در حیطه‌های مختلف است و ما در معاونت آموزشی تلاش خواهیم کرد در این راستا گام‌های سازنده‌ای برداریم.

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت خطاب به دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: برگزاری این جلسه را به فال نیک‌می‌گیرم، صحبت‌های ارزشمند شما را به عنوان افرادی دغدغه‌مند شدیم خیلی از مشکلات شما در حوزه صنفی، رفاهی و معیشتی است و برخی نیز در حوزه آموزشی که باید تلاش کنیم اولویت‌هایمان را به سمت پیگیری مسائل آموزشی ببریم. هرچند مسائل رفاهی و معیشتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد. صحبت‌های و مطالبات شما عزیزان را هفته آینده در اختیار دکتر باقری‌فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت قرار می‌دهم و قطعاً طی برگزاری جلسات متعدد، پیگیر رفع مطالبات و نیازهای شما خواهیم بود.

محمدیان گفت: همین که شما عزیزان به عنوان دبیران شورای صنفی فارغ از مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات و مطالبات دوستان‌تان هستید، از شما تشکر می‌کنم چرا که لحاظ کردن مسائل سیاسی در مباحث صنفی و رفاهی، جز فرصت‌سوزی، حاصل دیگری ندارد و خیلی خوشحال هستم که شما عزیزان با سلایق مختلف سیاسی در قالب این نشست، گردهم آمدید و یک هدف دارید و آن رفع مطالبات و خواسته‌های صنفی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی دستیاران و دانشجویان مقطع PHD است.

وی گفت: قطعاً شما عزیزان باید در گام نخست، چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف را احصاء کنید و تا این چالش‌ها احصاء نشود نمی‌توان نسبت به آن برنامه‌ریزی کرد. باید با طرح یک برنامه عملیاتی مدون و تعریف شده و بر اساس راه‌کارهای لازم، به دنبال رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف باشیم.

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اصلاح شیوه ارزشیابی اساتید اشاره کرد و گفت: سالیان سال است که در کشور شیوه ارتقای ارزشیابی اساتید بر پایه مقالات آنهاست. چطور می‌توان به استادی که علیرغم آنکه چندین مقاله ISI دارد اما برای دانشجوی خود وقت نمی‌گذارد، نمره بدهیم و آن را ارزشیابی کنیم. قطعاً تلاش خواهیم کرد که این شیوه ارزشیابی منسوخ شود چرا که روش دقیق و منطقی نیست. در صدد هستیم با مشورت برخی از اساتید باتجربه و دانشمندان حوزه آموزش، مدل و طرحی راه‌اندازی کنیم و شیوه ارزشیابی اساتید را نه بر اساس مقالات آنها بلکه بر اساس عملکرد آنها در حل مشکلات مردم لحاظ کنیم. به عنوان مثال در استان شاهد مشکلات ریزگردها طی سال‌های گذشته بوده‌ایم و می‌خواهیم بدانیم که استادی که مثلاً دارای چندین مقاله ISI در این زمینه دارد ، آیا در عمل نیز در پی حل این مشکل بوده یا خیر؟.

همچنین در ادامه این نشست، عباس شیراوژن، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: روحیه کنش‌گری، مطالبه‌گری و دغدغه‌مند شما دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان مقطع Phd در مسیر تحقق اهداف و رفع مشکلات و مطالبات صنفی جامعه رزیدنت‌ها و دانشجویان دکتری تخصصی ستودنی است و این خصوصیات از جمله ویژگی‌هایی است که یک دانشجوی فعال و کنش‌گر باید همواره داشته باشد.

وی اظهار کرد: شما عزیزان به نمایندگی از جمعیت دستیاران و دانشجویان مقطع PHD کل کشور و به عنوان دبیر شوراهای صنفی دانشگاه‌های خود، با پیمودن مسافت‌های دور و نزدیک خود را به این محل رسانده‌اید تا در قالب این نشست تخصصی دو روزه، مشکلات، مطالبات،خواسته‌ها و نیازهای صنفی، رفاهی، معیشتی،آموزشی و پژوهشی را به گوش مسؤولان برسانید. خیلی از شما عزیزان علیرغم مشغله کاری و کشیک‌های بیمارستانی، به استان مازندران سفر کرده‌اید تا در این نشست حضور یابید و از دغدغه‌ها و مشکلات رزیدنت‌ها و دانشجویان مقطع PHD سخن بگویید و این روحیه مطالبه‌گری را باید به فال نیک گرفت. شما عزیزان مسؤولیت خطیری را پذیرفته‌اید تا در مسیر پیگیری مطالبات صنفی جامعه دستیاری و دانشجویان دکتری تخصصی گام بردارید. از این رو شما دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حداکثر بازدهی و تلاش خود در مسیر رفع نیازها، کمبودها و مشکلات باید پاسخ اعتماد آنها را بدهید.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: مشکلات، چالش‌ها و تنگناها در حوزه رفاهی، صنفی و معیشتی زیاد است و ما خود به عنوان دانشجو، طی سال‌های گذشته که در دانشگاه تحصیل می‌کردیم، شاهد این گونه مشکلات و نارسایی‌ها بوده‌ایم و از این فضاها دور نیستیم و کاملاً این فضا را درک می‌کنیم و به عنوان یک ناظر، مشاهده‌گر این اتفاقات در سال‌های گذشته در دوران دانشجویی بوده‌ایم. امیدوارم به لطف خداوند متعال و با حمایت و تعامل شما عزیزان بتوانیم با برگزاری این‌گونه نشست‌ها و تبادل نظر و بارش افکار، شاهد کاهش این مسائل باشیم.

شیراوژن افزود: شما عزیزان به عنوان دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی باید هدفی را که برای خود در نظر گرفته‌اید، با جدیت دنبال کنید و یکی از برنامه‌ها و اهداف ما باید این باشد که تلاش کنیم دانشجوی ما، درد و رنجی جز تحصیل در دوران دانشجویی نداشته باشد. هر چند این نگاه، آرمانی و بلند است و به راحتی نمی‌توان به آن رسید اما بیانگر آن است که باید افق و چشم‌اندازی متعالی برای حل مشکلات داشته باشیم. قطعاً رنج‌ها و دغدغه‌های دانشجویان و دستیاران به صفر نمی‌رسد اما باید کوشش کنیم همین دغدغه و رنج‌ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: مسائل و مشکلاتی که اعضای شوراهای صنفی مطرح کردند را شنیده و همه آن‌ها را یادداشت کردم. این نیازها و مشکلات دارای سطوح مختلفی است اما مسائل و مشکلاتی که قابل رفع در معاونت فرهنگی و دانشجویی است با کمک شما عزیزان محقق می‌شود چرا که راحت‌تر می‌توان در خصوص آن تصمیمات لازم را اتخاذ کرد اما موارد و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که باید برای حل آن با معاونت‌های مختلف وزارتخانه از جمله معاونت آموزشی، تحقیقات و فناوری، معاونت درمان و… رایزنی کنیم یا اگر نیاز به قانون‌گذاری دارد باید در فضای مجلس آن را مطرح کنیم و رایزنی‌های لازم را انجام دهیم. به هر حال شما عزیزان باید در این مسیر به ما کمک کنید. برخی مسائل و مشکلات صرفاً از طریق وزارتخانه قابل حل نیست و مستلزم رایزنی در مجلس است که در این مسیر باید با نمایندگانی که بیشتر مرتبط با فعالیت شما هستند از جمله اعضای کمیسیون بهداشت و درمان ارتباط و تعامل برقرار کرد و همچنین فکر و ذهن این نمایندگان را با مسائل و مشکلات بیشتر درگیر و آشنا کرد تا آنها نیازها، خواسته‌ها و مشکلات شما را درک کنند و در تصمیم‌گیری‌ها و رفع کمبودها به ما کمک کنند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: از صحبت‌های شما عزیزان به خوبی مشهود است که برخی اتفاقات و تحولات مثبت و رفع چالش‌ها، در برخی از دانشگاه‌ها رخ می‌دهد و در برخی دانشگاه‌ها متأسفانه محقق نمی‌شود که این مساله برای ما که می‌خواهیم مسائل شما را پیگیری کنیم اذیت‌کننده است و این واضح نبودن و دقیق نبودن مشکلات در دانشگاه‌ها ما را دچار مشکل می‌کند، از این رو از شما عزیزان خواهش می‌کنم فهرست مطالبی که در قالب مطالبات، مشکلات و نیازهای صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی مطرح کردید را مکتوب و به تفکیک دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی بنویسید و در اختیار ما قرار دهید تا ما بدانیم در کدام دانشگاه‌ها مطالبات و خواسته‌های صنفی شما عزیزان محقق شده و در کدام دانشگاه تحقق نیافته است تا با کمک شما بتوانیم تحلیل جامع و کشوری از این فهرست استخراج کنیم و مسائل را با کمک شما پیگیری و مرتفع سازیم.

شیراوژن اظهار کرد: لزوم به‌سازی پایون‌های آموزشی، پوشش بیمه‌های مسؤولیت، بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، افزایش حق‌الزحمه دستیاران، رفع مشکل اسکان و خوابگاه دانشجویان متأهل و…از جمله مواردی است که شما عزیزان در این نشست به آن اشاره کردید که امیدوارم با تعامل با یکدیگر آنها را حل کنیم.

وی گفت: همه مسائل و مطالبات شما عزیزان را نوشته و با دقت گوش دادم، امیدوارم خداوند کمک کند که این مسائل را به نحو احسن پیگیری کنیم. خوشبختانه دغدغه‌ها، مطالبات و نیازهای شما عزیزان در حوزه‌های صنفی، معیشتی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی به یک گفتمان اصلی تبدیل شده و مسؤولان از مشکلات شما بی‌اطلاع نیستند. هرچند باید مطالبات و مشکلات شما در حوزه‌های مختلف در جلسه شورای معاونین وزارت‌خانه مطرح شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت افزود: در جلسه‌ای که با دانشجویان رتبه‌های یک تا ۱۰ کنکور سراسری در مشهد مقدس داشتیم، این عزیزان نیز از مشکلات، نیازها و مطالبات صنفی و معیشتی خود می‌گفتند و در برخی مواقع از کمبودها و نارسایی‌ها، ناراحت و گله‌مند بودند. آنها می‌گفتند وقتی شرایط و امکانات مناسب تحصیلی برای یک دانشجو و یا یک دستیار وجود نداشته باشد، چرا باید در کشور بمانیم که این نگران‌کننده است. امیدوارم بتوانیم با دعاهای شما عزیزان و تعامل با یکدیگر مسائل را با جدیت پیگیری کنیم و به راه‌حل‌های خوبی در مسیر رفع مشکلات، برسیم.

پیش از سخنان معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، دبیران شوراهای صنفی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی هر کدام دقایقی در خصوص مشکلات و مطالبات خود در زمینه صنفی، رفاهی، معیشتی، آموزشی و پژوهشی و همچنین حقوقی به ایراد سخن پرداختند و با ارائه راه‌کارها و پیشنهادات لازم، مسؤولان حاضر در نشست را در جریان نیازها، کمبودها و چالش‌ها در حوزه فعالیت رزیدنت‌ها و دانشجویان مقطع PHD قرار دادند.

بحث و تبادل نظر در خصوص تبدیل دوره دستیاری به شغل، اصلاح آئین‌نامه اسکان و خوابگاه دانشجویی، لزوم پرداخت کار دانشجویی به دبیران و اعضای شورای صنفی، اختصاص کارتابل به دبیران شوراهای صنفی، امکان استفاده از امکانات مجموعه خزر آباد برای تمامی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی به صورت مستمر، پرداخت وام در ابتدای سال تحصیلی و.. از جمله موارد مطرح شده در این نشست توسط دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی بود.

همچنین در این نشست در خصوص افزایش سنوات تحصیلی دانشجویان دکتری تخصصی از طریق کمک هزینه تحصیلی، لزوم پرداخت به موقع حق کارانه به رزیدنت‌ها در دوران شیوع کرونا، ایجاد فرصت جذب فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی و لزوم طراحی سامانه ثبت نام طرح تعهد هیأت علمی، ضرورت تقویت امکانات سخت‌افزاری و کیفیت آموزش و بازنگری در شرح وظایف دستیاران و نیز لزوم اصلاح کوریکولوم‌های آموزشی برای رزیدنت‌ها از جمله دیگر موارد مطروحه در این جلسه بود.

کد خبر 530432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.