موفقیت گردشگری در گرو هماهنگی فعالان آن است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌فرهنگی از ساماندهی قوانین، ایجاد هماهنگی بین‌بخشی، توسعه بوم‌گردی از طریق ارتباط با جامعه محلی، استفاده حداکثری از قابلیت‌های فناوری اطلاعات همچنین شفافیت و تسهیل امور از طریق آن به‌عنوان مهم‌ترین رویکردهای وزارتخانه نام برد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی اصغر شالبافیان در روز دوم نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران، گفت: اگر ما به دنبال ساماندهی قوانین و مقررات در حوزه گردشگری نباشیم نتیجه قطعی بلندمدت نخواهیم داشت.

وی از نبود وحدت و نبود ساماندهی در بخش‌های گردشگری به‌عنوان یکی از نقاط ضعفی که در این نابسامانی‌ها وجود دارد، نام برد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: نخستین رویکردی که از سوی وزارت گردشگری دنبال شد ایجاد حداکثر سازی هماهنگی بین‌بخشی است. در واقع اگر دست‌اندرکاران این حوزه با یکدیگر هماهنگ نباشند نتیجه مورد نظر هم محقق نخواهد شد.

شالبافان از هماهنگی با نیروی انتظامی، مناطق آزاد، معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه به‌عنوان اقداماتی که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده نام برد و گفت: برای هر کدام طرحی بیرون آمده است البته حتماً این همکاری باید در چارچوب قوانین و وظایف این دستگاه‌ها باشد.

وی همچنین از توسعه بوم‌گردی به‌عنوان یکی از موضوعاتی نام برد که در وزارتخانه مورد بررسی قرار گرفته است و تصریح کرد: در واقع نوعی ارتباط با جامعه محلی مورد ارزیابی قرار گرفته است.

به گفته معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حداکثر سازی استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات هم دیگر اقدامی است که تاکنون از سوی این وزارتخانه انجام شده است.

شالبافان ادامه داد: شش سامانه کلیدی را شناسایی کرده‌ایم که موجب شفاف‌سازی و تسهیل امور می‌شود. در واقع می‌خواهیم به ایجاد شفافیت در فرآیندها از طریق فناوری اطلاعات برسیم.

وی همچنین به اهمیت برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی یکصد سال گردشگری ایران اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش پیامبر اسلام (ص) باید سفر کنید تا سالم بمانید. از نظر من یکی از اقدامات مهمی که در حوزه گردشگری انجام شد، برگزاری این رویداد است. محتوایی که در صنعت گردشگری تولید می‌شود ناظر بر چیزی است که به صورت مستقیم مربوط به کشور ما نمی‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: محتوایی در سمپوزیوم تولید شد که در گذشته شاهد آن نبودیم. این محتوا شایسته تحلیل است و کاملاً به درد حال صنعت گردشگری ما می‌خورد. افرادی که در این سمپوزیوم به صحنه آمدند بسیاری از کارشناسان با تجربه این حوزه بودند که تاکنون استفاده زیادی از آن‌ها نمی‌شد. البته شاید انگیزه ارائه دانش و تجربه خود را تاکنون نداشتند.

کد خبر 530340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.