آتش سوزی در کارخانه تصفیه روغن شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از وقوع آتش‌سوزی گسترده در کارخانه تصفیه روغن شهرک صنعتی شیراز خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع در ارتباط مجازی با خبرنگاران، گفت: سرعت عمل ۴۰ آتش نشان از هفت ایستگاه آتش نشانی از بروز فاجعه‌ای بزرگ جلوگیری کرد.

وی افزود: آتش‌سوزی گسترده و حساس مخازن در کارخانه تصفیه روغن به گونه‌ای رخ داد که وجود مخازن و حوضچه‌های تصفیه روغن و همچنین مجاورت کارخانه‌ای دیگر با همین کاربری با محل حادثه رخ داد فاجعه‌ای جدی هشدار می‌داد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، تاکید کرد: این حادثه ساعت ۲۱:۲۸ دقیقه امشب اتفاق افتاد و علت حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی است.

قانع با بیان اینکه حجم آتش بسیار بالا بود، اضافه کرد: به علت وجود مخازن تصفیه روغن و شعله‌های سرکش آتش، ۸ خودرو اطفایی شامل خودروهای فوم رسان، آب رسان، نوررسان و خودروهای حامل سیستم تنفسی با ۴۰ آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و به دلیل نشت روغن از مخازن هر بار با خنک سازی و آبرسانی به مخازن دوباره شعله وری حریق را شاهد بودیم.

این مسئول، تصریح کرد: با وجود مخازن متعدد در این کارخانه ۶۰۰ متری و کارخانه‌ای با همین کاربری در مجاورت محل حادثه، نگرانی ما بر این بود که میزان حرارت افزایش پیدا کرده و فاجعه‌ای بزرگ رخ دهد که خوشبختانه با مدیریت دقیق عملیات و عملکرد موفق تیم‌های اطفایی متخصص این نگرانی رفع و شعله‌های سرکش آتش کنترل و مهار شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز، گفت: بعد از خاموشی آتش کار لکه‌گیری شعله‌های برجای مانده و مستعد شعله‌ورسازی مجدد انجام شد که با اتمام این عملیات، امکان برآورد خسارت‌های وارده به این محل انجام می‌پذیرد.

خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی در بر نداشت

محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس نیز پیشتر از این، اظهار کرد: تیم‌های ارزیاب، خودرو فرماندهی و یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

یو ادامه داد: با توجه به وسعت عملیات تیم‌های آتش نشانی در محل تا انتهای عملیات اورژانس در محل حضور خواهد داشت.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکید کرد: به بیمارستان امیرالمومنین و بیمارستان‌های نمازی و رجایی آماده باش اعلام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 530334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.