بساط دستفروشان برچیده می‌شود /اجرای طرح ساماندهی پس از انعقاد تفاهم نامه با ناجا

سرپرست شهرداری فردیس گفت: طرح ساماندهی دستفروشان با همکاری نیروی انتظامی در دو هفته آتی اجرا می‌شود.

محمدرضا آژیر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به معضل دست فروشان و مطالبه مردم برای ساماندهی آنها اظهار کرد: با توجه به تغییرات مدیریت شهری ساماندهی دست فروشان با وقفه مواجه و بساط آنها دوباره در بلوار شهدا پهن شد.

وی با بیان اینکه به زودی طرح ساماندهی دست فروشان در فردیس اجرا می‌شود، عنوان کرد: طی جلساتی با فرمانده ناجا، مقرر شد همچون سال‌های گذشته، تفاهم‌نامه ای میان شهرداری با بنیاد تعاون ناجا منعقد شود که پس از انعقاد تفاهم‌نامه در هفته آتی، ساماندهی دست فروشان ظرف دو هفته آینده اجرا می‌شود.

احداث کمربندی شرقی

سرپرست شهرداری فردیس در خصوص کمربندی شرقی این شهر، گفت: بخشی از پروژه کمربند شرقی (جاده کشتارگاه) در این شهر اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۸۰۰ متر از این مسیر که بلوار کیاتل در کانال شرقی را به جاده شهریار متصل می‌کند در حال اجراست و طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد همچنین مطالعات ادامه کمربندی شرقی فردیس به سمت جاده مخصوص آغاز شده است که سه تقاطع غیر همسطح دارد؛ امید داریم عملیات اجرایی پروژه از ابتدای سال آینده آغاز شود.

آژیر تصریح کرد: احداث کمربندی شرقی که به موازات بلوار شهید سلیمانی در حال اجراست، علاوه بر کاهش بار ترافیکی بلوار شهید سلیمانی، در صورت تکمیل طرح تا دستیابی به جاده مخصوص و افزایش مسیر دسترسی به فردیس، گره ترافیکی پل فردیس هم باز می‌شود.

تعریض کانال غربی

وی در بخش دیگری از اجرای طرح تعریض معابر اصلی از جمله کانال غربی با هدف کاهش ترافیک و تسهیل در تردد شهروندان را از اولویت‌های مدیریت شهری فردیس برشمرد و افزود: بسیاری از املاک کانال غربی در طرح تعریض هستند. برخی از آنها در زمان ساخت و ساز طرح اصلاحی را رعایت کردند اما برخی دیگر از املاک، علاوه بر اینکه مانع اجرای طرح هستند، منظر نازیبایی را در این معبر ایجاد کرده اند.

وی اضافه کرد: قرار است یک دفتر تسهیلگری توسط منطقه یک شهرداری فردیس در کانال غربی ایجاد شود و موضوع تملک و ساماندهی املاک کانال غربی را تسهیل کند. مالکان املاک موجود در مسیر طرح تعریض کانال غربی، فعلاً می‌توانند با مراجعه به منطقه یک شهرداری فردیس نسبت به پیگیری این امر اقدام کنند.

وقفه در آسفالت معابر

وی تأخیر در ابلاغ بودجه امسال شهرداری فردیس تا تیرماه گذشته و تغییرات مکرر در مدیریت ارشد شهرداری فردیس را موجب ایجاد وقفه در امور شهری از جمله آسفالت معابر عنوان کرد و گفت: با برگزاری مناقصه آسفالت و انعقاد قرارداد پیمان از هفته گذشته عملیات آسفالت معابر شهر فردیس بر اساس اولویت بندی آغاز شده است.

کد خبر 530275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.