تاکید وزیر علوم بر توسعه همکاری‌های آموزشی، علمی ایران با چین و فرانسه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به پیام‌های تبریک «هوای جین پنگ» وزیر آموزش جمهوری خلق چین و «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در ایران در پیام‌های جداگانه‌ای بر توسعه همکاری‌های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، محمد علی زلفی گل در پاسخ به پیام تبریک هوای جین پنگ وزیر آموزش جمهوری خلق چین تاکید کرد: اکنون خواهان آغاز دوران جدیدی از روابط همه‌جانبه میان دو کشور، ۵۰ سال پس از آغاز روابط دیپلماتیک میان ایران و چین، هستیم.

وی در این پیام با توجه به انعقاد سند جامع همکاری‌های ۲۵ سالۀ ایران و چین در فروردین ۱۴۰۰ و نیز نقشۀ "یک کمربند یک راه" و برنامه‌های مورد نظر برای افزایش همکاری آموزشی و پژوهشی و فناوری فی‌مابین در زمینه‌هایی از جمله علوم پایه، فناوری‌های پیشرفتۀ صنعتی، دانشگاهی، پژوهشی، کاربردی و با توجه به گستردگی و ضرورت برنامه‌ریزی و پیگیری کارها پیشنهاد کرد " کمیسیون مشترک همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین" را وزارتخانه‌های علوم ایان و وزارت آموزش چین پایه‌گذاری کنند.

وزیر علوم تصریح کرد: این کمیسیون به رهبری نمایندگان معرفی شده وزارت آموزش چین و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به نمایندگی از سوی تمامی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های آموزشی، پژوهشی، و فناوری ایران و چین، مسؤولیت برنامه‌ریزی و پیگیری همکاری‌های علمی را بر عهده بگیرند.

زلفی گل ابراز امیدواری کرد: این طرح راهکار مناسبی برای افزایش بیش از پیش همکاری‌های سازنده میان دو کشور در عرصۀ آموزش، پژوهش و فناوری باشد.

وی همچنین در پاسخ به پیام تبریک فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران ابراز امیدواری کرد: با تکیه بر سوابق مشترک سازنده علمی و فرهنگی دو کشور، شاهد توسعه همکاری‌های علمی، دانشگاهی و شکوفایی و گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها میان تهران - پاریس باشیم.

کد خبر 530256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.