سپاهان با دیگر تیم‌ها متفاوت است/ مثل برخی تیم‌ها چنگ به صورت رقیب، داور و مدیران نمی‌زنیم

مدیر عامل باشگاه سپاهان گفت:در باشگاه سپاهان نمی‌گوییم از دیگران برتریم، بلکه می‌گوئیم از دیگران متفاوت هستیم. تفاوت مان آن است که چنگ به صورت رقیب، داور، مدیران و مسئولان دیگر باشگاه نمی زنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد رضا ساکت امروز_ پنج شنبه ۲۹ مهرماه_ در نشست خبری با محوریت موضوع هفته سپاهان در مجتمع مطبوعاتی اصفهان اظهار کرد: پیشاپیش هفته سپاهان، ایام بزرگداشت و تاریخ بلند باشگاه سپاهان را که از یک تا هفت آبان است و در واقع تجلی آن دوم آبان است به هواداران تیم تبریک می گویم. به کمک اندیشه و قلم اهالی رسانه می‌خواهیم تا هفته سپاهان را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: بعد از سال ۸۶ و رویداد بزرگ جهانی که برای اولین بار برای یک باشگاه ایرانی اتفاق افتاد. باشگاه به این تصمیم رسید که روزی را به نام سپاهان نام گذاری کند. این افتخار بزرگی است برای ایران و برای هر فردی که قلبش برای ایران می تپد.

از یکم تا هفتم آبان ماه هفته سپاهان است

مدیر عامل باشگاه سپاهان تصریح کرد: این قله افتخار را به نام روز سپاهان و هفته سپاهان پیش بینی شد. مفتخریم از یک تا هفتم آبان هر سال را به عنوان هفته سپاهان داشته باشیم و به طور ویژه روز دوم آبان روز صعود باشگاه سپاهان و حضور در باشگاه‌های جهان را به نام روز سپاهان در تاریخ داشته باشیم. این روز در همان سال نیز به سازمان تربیت بدنی وقت و نهادهای رسانه‌ای کشور نیز اطلاع داشته شد و شرکت فولاد مبارکه نیز بر آن صحه گذاشت و ما هم مفتخریم مراتب سپاس خود را به همه آنانی که تاریخ ۶۷ ساله سپاهان را ساخته اند.

وی افزود: مردان و زنان بزرگواری که از سال ۳۲ با نام شاهین آغاز کردند، با نام سیمان سپاهان ادامه دادند و به نام فولاد مبارکه سپاهان امروز پرچم داری هستند که کنار دیگر پرچم داران نظام باشگاه داری ایران تلاش کردند. در هفته سپاهان روز اول را به نام پیشکسوتان و هویت سپاهان نام گذاری کردیم که در آن روز هم مسابقه دوستانه فوتسال بین هم بازی‌های شهید حسن قاضی، کاپیتان سپاهان و جمعی از پیشکسوتان سپاهان برگزار می‌شود. این مسابقه شنبه یکم آبان ماه در سال آبفا اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن سپاهان در محله‌های شهر

ساکت ادامه داد: یک شنبه سپاهان سربلند افتخار جهانی نام گذاری شده که مراسم جشن میلاد پیامبربزرگ اسلام و همچنین جشن بزرگداشت سپاهان در محله‌های شهر اصفهان با برنامه‌های فرهنگی، ورزشی با حضور هواداران برگزار می‌شود. روز دوشنبه سوم آبان ماه به نام سپاهان، بانوان غرور آفرین و خانواده به عنوان رویکرد دیگر در نظر گرفته شده که آن روز تکریم خانواده پرسنل و همینطور خانواده ورزشکاران و برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت در تمرینات همه تیم‌های آقایان و خانم‌ها صورت خواهد گرفت. البته کیک تولد به عنوان نماد سنت ایرانیان در آنجا نیز در همه تمرینات بریده خواهد شد

وی در خصوص ادامه برنامه‌های هفته سپاهان خاطر نشان کرد: سه شنبه چهارم آبان ماه به نام سپاهان، هواداران پرشو، سرمایه‌های اجتماعی نام گذاری شده و در آن روز انتخاب موزیک برتر جشنواره نغمه‌های طلایی را برگزار می‌کنیم. در ادامه چهارشنبه پنجم آبان ماه با نام سپاهان فولاد مبارکه و خط مقدم تلاش برای خودکفایی اقتصادی به عنوان حامیان اقتصادی به طور ویژه برنامه‌ای است تا تیم قهرمان دوچرخه سواری آقایان سپاهان در صبح چهارشنبه در شرکت فولاد حضور خواهند داشت. البته آن‌ها از گلستان شهدای اصفهان تا فولاد مبارکه را رکاب خواهند زد پنج شنبه ششم آبان ماه سپاهان، فرهنگ، ایثار و شهادت برای ارزش‌های انقلابی و دینی نام گذاری شد و در این روز خانواده سپاهان و وررشکاران باشگاه در گلستان شهدا مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا خواهند داشت.

همایش تیم‌های مختلف سپاهان در روز آخر

مدیر عامل باشگاه سپاهان با اشاره به روز پایانی هفته سپاهان تصریح کرد: روز جمعه با شعار سپاهان، استعداد پروری و سرمایه‌های انسانی نام نهاده شده است. در این روز همایش بزرگ تیم‌های ورزشی باشگاه سپاهان را در ورزشگاه نقش جهان خواهیم داشت. عملاً یک رونمایی همه جانبه از همه تیم‌ها در رده‌های سنی مختلف داریم تا عظمت سپاهان بیش از پیش نمایان شود.

قدرتمندترین باشگاه چند رشته‌ای سپاهان است

وی افزود: فراموش نکنیم که در کشور دو دسته باشگاه داریم. فوتبال کلاب‌ها یا اف سی‌ها که تنها در بخش فوتبال فعالیت می‌کنند، اسپورت کلاب‌ها یا باشگاه‌های چند رشته‌ای که در بین ۱۶ باشگاه حرفه ای ایران تنها ۵ باشگاه اس سی داریم. قدرت مند ترین، متنوع‌ترین و فراگیری ترین باشگاه SC باشگاه سپاهان است. اهداف باشگاه سالم سازی جامعه، مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه، استعدادیابی و تلاش برای انجام مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد مبارکه تلاش خواهد کرد. بسیار خرسندیم که در سالی که گذشت در حوزه تیم‌های ملی در بخش بانوان ۶۷ سپاهانی و در بخش آقایان ۴۸ بازیکن به فعالیت تیم‌های ملی درآمده اند. این رشته‌ها شامل: فوتبال، هندبال، بسکتبال، والیبال نشسته، ووشو، تیراندازی، دومیدانی و شمشیر بازی بوده است. همچنین در بخش‌های پایه ۱۱ بازیکن سپاهانی و در بخش بزرگسالان ۴ سپاهانی به عضویت تیم ملی در آمدند.

ساکت ادامه داد: تحقق واگذاری ورزشگاه نقش جهان از دی ماه سال گذشته به شرکت فولاد مبارکه باعث شد گره ۳۰ ساله توسعه آن باز شده این ورزشگاه به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین ورزشگاه کشور شناخته شود تا یک ظرفیت ملی را برای رویدادهای کشور فراهم کند.

سپاهان در ۲۳ رشته ورزشی تیم داری می‌کند

وی با بیان اینکه این مجموعه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز پیشتاز بوده تا جایی که کارکنان شرکت فولاد مبارکه در بخش‌های بهداشت، مبارزه با اعتیاد و حتی کمک به بیماران کرونایی نیز در دستور کار قرار داشته و به بیمارستان‌ها کمک می‌کنند، افزود: نماد ویژه این مسئولیت اجتماعی علاوه بر موارد اشاره تکمیل ورزشگاه نقش جهان است. علاوه بر آن تیم سپاهان با ۹۳ تیم ورزشی، با ۲۳ رشته ورزشی در بخش آقایان و خانم‌ها، دوهزار و ۴۰۴ ورزشکار، مربی خانم و آقا و همچنین حمایت ویژه از ورزش کارگری و اعزام آنان به مسابقات کارگری جهان نشان می‌دهد این باشگاه همراه با وزارت ورزش و جوانان مسیر خودش را ادامه می‌دهد. همه مدیران عامل شرکت فولاد مبارکه برای در طول سنوات در توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و کمک به آحاد جامعه تمرکز و تاکید ویژه ای داشته اند. آقای طیب نیا مدیرعامل جدید فولاد مبارکه سپاهان نیز در همین خصوص تأکیدات زیادی داشته اند تا در این راستا توجه ویژه ای انجام شود.

مدیرعامل باشگاه سپاهان اضافه کرد: قبل از آنکه در این نشست حضور پیدا کنم، غرفه ویژه باشگاه فولاد سپاهان را در نمایشگاه دائمی مبارزه با مواد مخدر افتتاح کردیم. از امروز باشگاه سپاهان نیز به عنوان سربازی از سربازان نیروی انتظامی در راستای مبارزه با اعتیاد تلاش خواهد کرد. همچنین در روز سه شنبه نیز تفاهم نامه‌ای برای خدمت رسانی به معلولان، جانبازان، نیازمندان با سازمان بهزیستی استان اصفهان خواهیم داشت.

نظام جامع هواداری را به سازمان لیگ دادیم

وی اظهار کرد: باعث افتخار ماست به عنوان اولین باشگاهی هستیم که مستندات‌مان را به سازمان لیگ ارائه دادیم و همچنین نظام جامعه هواداری را تنظیم کردیم و به سازمان لیگ ارسال شد. جا دارد از هواداران باشگاه سپاهان که به عنوان اولین مجموعه هواداری باشگاه در سال گذشته نظام جامع هواداری خود را تدوین کردند و سازمان لیگ بر آن صحه گذاشت سپاس گزارم

سپاهان از دیگران برتر نیست، متفاوت است!

ساکت تصریح کرد: در باشگاه سپاهان نمی‌گوییم از دیگران برتریم، بلکه می‌گوئیم از دیگران متفاوت هستیم. تفاوت مان آن است که چنگ به صورت رقیب، داور، مدیران و مسئولان دیگر باشگاه نمی زنیم، اما پیگیری‌های لازم قضائی و قانونی را به طور قطعی انجام می‌دهیم. سال گذشته سرمربی اخلاق مدار ما و دیگر همکارانشان با همراهی مدیر تیم تلاش کردیم این تفاوت را در همه مسابقات و گفت و گو نمایش دهیم. ما به رقیب، داور و مسئولین برگزار کننده مسابقات احترام می‌گذاریم و تلاش مان این است تا این فرهنگ را به عنوان یک فرهنگ فراگیر در بین همه جامعه باشگاه سپاهان بتوانیم اجرایی و عملیاتی کنیم. متاسافته آپارتاید رسانه‌ای گسترده ای در کشورمان وجود دارد. فراموش نمی‌کنیم سالی که به باشگاه‌های جهان رفتیم هیچ کس در تهران به استقبال نیامد. حتی هیچ رسانه‌ای تیتر بزرگی را منتشر نکرد. جای تأسف دارد آپارتاید رسانه‌ای وجود دارد اما در عوض تلاش می‌کنیم از لحاظ فنی تیم‌های قوی داشته باشیم.

وی افزود: جا دارد از همه عواملی که برای برگزاری یک مسابقه به ما کمک می‌کنند تشکر می‌کنم. از اعضای شورای شهر گذشته و البته شورای شهر جدید و جناب شهردار که دغدغه نقش جهان را دارند تشکر کنم. برای مسئولین شهرداری اصفهان و شورای شهر که بسیار دغدغه مند هستند آرزوی توفیقات روز افزون دارم.

دغدغه طرح دهکده المپیک را داریم

مدیر عامل باشگاه سپاهان در خصوص طرح دهکده المپیک باشگاه سپاهان گفت: مسئولان قبلی فولاد مبارکه دغدغه بسیاری برای دهکده المپیک داشتند. این دغدغه اصلی ماست و هنوز وجود دارد. زخم ۳۵ ساله دهکده المپیک همیشه بوده و هست. مهم‌تر از دیگر طرح‌های موضوع دهکده المپیک است که عهده دار اصلی آن با اداره ورزش و جوانان است اما طبیعتاً نهادهای بزرگ صنعتی و شهری دغدغه مند هستند. شرکت فولاد مبارکه خودش را در بحث توسعه پیشرو می‌داند و این دغدغه را داریم تا این طرح را انجام دهیم.

می‌خواستیم معنوی نژاد را جذب کنیم، اما تمایلش به لژیونر شدن بود

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تیم والیبال سپاهان و استفاده از مربیان بومی گفت: تجلی رویکرد اولیه بنده و هیئت مدیره را در فوتبال دیدید. معتقد هستیم که از ظرفیت‌های داخلی هم بایستی استفاده شود. والیبال اصفهان دچار افول جدی شده بود و اصفهان حتی در پایه‌های تیم ملی کم‌ترین نماینده را دارد اما با این وجود به پایه‌ها و استفاده از مربیان نگاه ویژه‌ای داریم. مهرداد سلطانی و محمدی راد در کنار کادر مربی‌گری سپاهان به عنوان نمایندگان اصفهان حضور دارند اما نگاه‌مان ظرفیت بیشتری را می‌طلبد اما به جهت نوپا بودن تیم در حال بررسی بیشتر هستیم. حتی نگاه ما این بود که استعدادهای اصفهان هم دیده شوند. در خصوص حضور محمد جواد معنوی نژاد در تیم سپاهان نیز با وی صحبت‌هایی را داشتیم که او را جذب تیم کنیم اما او بیش‌تر تمایل داشت لژیونر شود.

ساکت درباره میزبانی‌ها در شهر اصفهان گفت: هرکجا مرکز ورزشی را به صاحب اصلی یعنی اداره ورزش و جوانان و شهرداری واگذار کرده اند بهترین بهره برداری صورت گرفته است. بعد از آنها تیم‌هایی مثل سپاهان، ذوب آهن، ون پارس، پادما یدک صاحب اصلی هستند. کافی است به ورزشگاه ۲۵ آبان نگاهی بیندازید. روزگاری در اصفهان بزرگترین تورنمنت‌های برگزار می شده و ما ظرفیت خوبی داریم اما چرا نباید در هندبال یا بسکتبال میزبان باشیم؟ سال گذشته شش نفر ازبانوان تیم هندبال ما پارسال کرونا گرفتند. ما هم می‌توانیم پروتکل‌ها را رعایت کنیم. فوتبال و والیبال شرایط میزبانی را فراهم کردند و از آن‌ها تشکر می‌کنم اما دیگر رشته‌ها هنوز در این مساله مشکل دارند.

اصفهان به تجهیزات جدید در صدا و سیما نیاز دارد

وی درباره کیفیت پایین تصویربرداری بازی‌های فوتبال گفت: هواداران هم این موضوع را به ما منتقل کرده اند. مسئولان صدا و سیما هم‌چنین دغدغه‌ای دارند. صدا و سیما با کم‌ترین امکانات این تصاویر را آماده می‌کنند. گویا تجهیزات آنها بسیار گران است. از رئیس جدید رسانه ملی انتظار داریم که همانگونه که استان فارس این امکانات را دارد، استان اصفهان هم نیاز به چنین شرایطی دارد. من نیز همین دغدغه را دارم. اما اشکالی دیگری این هفته در حین بازی سپاهان پیش آمد. واحد سیار هم قطع شد اما مشکلی از سمت ما وجود نداشت. البته می‌دانیم آنها با حداقل‌ها این تصاویر را تهیه می‌کنند. بد نیست جاهایی که کمبود داریم گفته شود. این نیاز در استان اصفهان وجود دارد.

وی تصریح کرد: امیدوارم رئیس جدید صدا و سیما این مشکل را حل کند. البته هماهنگی‌هایی هم بین فولاد مبارکه و روابط عمومی شده بود و امیدوارم شرایط فراهم شود. انتظار می‌رود ریاست صدا و سیمای اصفهان نیز در این زمینه تلاش‌هایی داشته باشد.

حق پخش یک حق مسلم برای باشگاه هاست

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره حق پخش تلویزیونی گفت: حق پخش تلویزیونی به عنوان یک حق مسلم بین المللی برای باشگاه هاست که در ایران داده نمی‌شود و یک مبلغ ناچیزی به باشگاه‌ها داده می‌شود. ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه‌های باشگاه‌های دنیا را حق پخش تأمین می‌کند. قرار بوده وزارت ورزش پولی که برای تبلیغات است را بین فدراسیون‌ها تقسیم کند بیشترین تعرفه صدا و سیما برای مسابقات فوتبال است. در رابطه با پخش تلویزیونی فوتبال ایران فقط دو تیم نیست و نمی‌شود تیم‌های دیگری مثل فولاد، سپاهان و تراکتور را نادیده گرفت. لذا انتظار می‌رود صدا و سیما نسبت به این موضوع عنایت ویژه ای داشته باشد. قطعاً صدایمان را از طریق نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواهیم رساند.

از فدراسیون خواسته ایم حضور var را تسریع کند

ساکت با اشاره به استفاده از سیستم VAR تصریح کرد: روز اولی که به باشگاه آمدم برای کمک داور ویدئویی اعلام آمادگی کردیم معتقدم تکنولوژی پیش برنده و ارتقا دهنده مسابقات است و ما نباید از داشتنش محروم باشیم. فدارسیون امروز روی این موضوع دارد فعالیت می‌کند. حتی فیفا علی الظاهر آن را به نتیجه رسانده اما هنوز ابهاماتی وجود دارد. اقدامات اجرایی‌مان را برای آوردن کمک داور ویدئویی شروع کرده‌ایم و با بعضی باشگاه‌ها هم همراه شده‌ایم اما از فدراسیون می‌خواهیم در انجام این مساله تسریع شود. ضمن این‌که برنامه ریزی سازمان لیگ مشکلات جدی دارد و ما باید بدانیم برنامه بازی‌ها به چه صورت است تا تدارکات لازم را انجام دهیم.

وی تیمداری در واترپلو از سوی سپاهان را دارای پروسه‌ای دانست و افزود: دو ماه قبل از هر سال ورزشی کارشناسان ما رشته را بررسی می‌کنند. بر اساس آمایش سرزمینی، اسناد بالادستی، وضعیت و سلامت هیئت و فدراسیون را بررسی می‌کنند و سپس در صورت مثبت بودن شرایط آن را به هیئت مدیره تقدیم می‌کنیم. در هیئت مدیره تمام موارد لحاظ شده و پس از تأیید کارخانه رشته و تیمداری انجام می‌شود. تیم داری سپاهان در واترپلو قطعاً بررسی می‌شود اما قولی قطعی در خصوص آن نمی‌دهم چون کار کارشناسی هنوز برای آن انجام نشده است.

مدیرعامل درباره تفاهم‌های خواهر خوانندگی سپاهان گفت: ارتباطات بین الملل جز استراتژی‌های باشگاه فولاد مبارکه سپاهان است. با اهداف خاضی این موضوعات را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر با باشگاه‌هایی مثل زنیت روسیه، سانتاکلارا پرتغال، فرایبورگ آلمان، روزاریو سانتارال آرژانتین، پیونیک ارمنستان، کوولامپور مالزی، النجف عراق، العهد لبنان تفاهم نامه‌هایی را داشته ایم. تعاملات مختلفی شامل جلسات مختلف در حوزه‌های مختلف، استعدادیابی، بازی‌های دوستانه و اردو و همچنین بحث رسانه جز این تعاملات است. حتی ما آنها خواسته ایم که ابتدا آنها به ایران بیایند. اما متأسفانه تحت تأثیر بازی سازی رسانه‌های غرب قرار گرفته اند. وقتی به ایران فرهنگ و توسعه ما را می‌بینید دگرگون می‌شوند. در بحث آموزش کار کردیم و بارها افرادی را برای یادگیری به کشورهای مختلف فرستادیم که بسیار مفید بود. ما می‌خواستیم با زنیت بازی کنیم اما برنامه‌های لیگ همه چیز را بهم ریخت. در آینده نزدیک پیونیک ارمنستان به اصفهان خواهد آمد تا با ما بازی کند. نجف عراق از ما دعوت کرد تا با آن‌ها بازی کنیم اما برنامه‌ریزی‌ها مانع برگزاری این بازی است. همه این کارها با حساب انجام شده و نگاه‌مان به ارتباطات بین‌المللی است. پورتو هم جزو باشگاه‌هایی است که با شهر اصفهان خواهر خواندگی دارد و خودمان را موظف می‌دانیم که در بخش ورزشی با این باشگاه تعامل داشته باشیم.

کد خبر 530238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.