اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در بلغارستان

وزیر بهداشت بلغارستان، استویچو کاتزاروف اعلام کرد که اقدامات جدیدی برای مقابله با کووید ۱۹ در این کشور اجرا خواهد شد، زیرا روزانه موارد جدید ابتلاء به این ویروس در بلغارستان به پنج هزار نفر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در جریان کنفرانس مطبوعاتی وزیر توضیح داد تا زمانی که به نتیجه دلخواه از نظر کاهش آمار مبتلایان نرسند، تمام قوانین جدید برجای خواهد ماند.

برای انجام تمام فعالیت‌های درون محیط بسته نیاز به گذرنامه سبز وجود دارد به این معنی که افراد باید واکسینه باشند، در ۴۸ ساعت گذشته تست آنتی‌ژن منفی داشته باشند یا در ۷۲ ساعت گذشته آزمایش PCR آن‌ها منفی شده باشد؛ این موارد شامل کودکان زیر ۱۲ سال نمی‌شود.

کارت سبز برای ورود کارکنان و مراجعه‌کنندگان به رستوران‌ها، هتل‌ها، سینماها، تئاترها، کنسرت‌ها، گالری‌ها، مراکز خرید، مراکز ورزشی و مغازه‌های بزرگ‌تر از ۳۰۰ متر مربع نیاز است؛ فروشگاه‌های مواد غذایی از این قانون مستثنی است.

تورهای سیاحتی سازمان یافته تنها در صورتی می‌توانند از سایت‌های گردشگری دیدن کنند که همه شرکت کنندگان دارای گواهی سبز باشند و همین امر در مورد دانشجویان دانشگاه نیز صدق می‌کند. هرگونه مراجعه به مراکز بهداشتی و خانه‌های مراقبت از سالمندان ممنوع است و کلیه کارکنان آنها نیز به کارت سبز احتیاج دارند.

همه کودکان بین پنج تا ۱۲ سال باید در مدرسه از ماسک استفاده کنند و کارت سبز برای کارکنان مدرسه اجباری نیست. در صورت تمایل دانشگاه‌ها می‌توانند آموزش از راه دور را اجرا کنند، اما برای سخنرانی‌های حضوری، کارت سبز برای همه باید ارائه شود. مسافران حمل و نقل عمومی نیز مجبور نیستند کارت سبز به همراه داشته باشند.

استویچو کاتزاروف توضیح داد که تعطیلی مدارس در سراسر کشور در این مرحله ضروری نیست. در عوض، مقامات بهداشتی آموزش آنلاین را فقط برای شهرهایی اجباری کرده‌اند که در ۱۴ روز گذشته میزان آلودگی بیش از ۷۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر را داشته‌اند.

وزارت بهداشت این کشور قصد دارد دستورالعمل‌های دقیق‌تری را برای آزمایشگاه‌هایی وضع کند که مجوز ناقل نبودن کووید -۱۹ صادر می‌کنند. وزیر توضیح داد که مجازات صدور گواهی جعلی، لغو مجوز آن‌ها است.

کد خبر 530231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.