ناوگان حمل و نقل عمومی رومانی برقی می‌شود

رومانی در تلاش است تا حد ممکن از انتشار کربن جلوگیری کند؛ در آخرین اقدامات و به عنوان بخشی از تلاش این کشور برای کربن زدایی و نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، ۲۴ تراموای برقی وارد دومین شهر پرجمعیت رومانی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پایان هفته گذشته، ۲۴ تراموا وارد شهر کلوژ ناپوکا رومانی شد؛ ۵۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر برقی است و مقامات محلی قصد دارند تا سال ۲۰۲۶، این رقم را به ۱۰۰ درصد افزایش دهند.

ظرفیت ترامواهای جدید ۳۰۰ مسافر است که هرکدام از آن‌ها دارای ۳۶ صندلی است و مجهز به امکانات رفاهی مدرن مانند رمپ برای ویلچر، Wi-Fi رایگان و سیستم نظارت تصویری است. هزینه خرید کل این ناوگان حدود ۱۸ میلیون یورو است.

در همین حال، مقامات محلی نیز در نظر دارند که برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۷ پروژه‌های جدیدی را برای ارتقای کیفیت حمل و نقل عمومی اجرا کنند. بعضی از این برنامه‌ها شامل افزایش ترامواهای برقی، اتوبوس‌های خود ران و گسترش شبکه واگن برقی است.

در سال‌های اخیر، مقامات کلوژ ناپوکا جریان ثابتی از سیاست‌ها و سرمایه گذاری‌های نقلیه‌ای را ایجاد کرده‌اند که زمینه تحرک پایدار را تضمین می‌کند. این شهر دارای کمترین آلودگی سیستم حمل و نقل عمومی در کل رومانی است چراکه دو سوم از ۳۷۰ وسیله نقلیه عمومی شهر جدید و نیمی از آن‌ها برقی است.

در عین حال، این شهر ابتکار «جمعه‌های سبز» خود را تمدید کرده که بر اساس آن حمل و نقل عمومی در روز جمعه رایگان می‌شود. این ابتکار قرار است باعث ترویج استفاده از وسایل نقلیه عمومی شود و آلودگی هوا را کاهش دهد.

طرح "بلیط سلامت" نیز یکی دیگر از کمپین‌های خلاق کلوژ ناپوکا است که ورزش و مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی را ترکیب می‌کند؛ در واقع، بلیط سلامت به مسافرانی که در دو دقیقه ۲۰ بار حرکت اسکوات می‌زنند اجازه می‌دهد به صورت رایگان سوار شوند.

کد خبر 530199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.