۳۳ شبکه استانی پرچم «وحدت» را برافراشتند

شبکه‌های استانی صدا و سیما برنامه‌های مختلفی را به مناسبت هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد (ص) تدارک دیده‌ است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صدا و سیما، ۳۳ مرکز استانی در بخش‌های سیما و صدا، برنامه‌های گوناگونی را به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت و خجسته میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) روی آنتن می‌برد.

برنامه‌هایی که بر این اساس تدارک دیده شده‌اند، شامل برنامه‌های روتین با بخش‌های ویژه، ویژه برنامه‌های تولیدی و زنده مناسبتی و پوشش زنده مراسمی است که در سطح استان‌های مختلف به همین مناسبت برگزار می‌شود.

بر این اساس ۱۰۳ برنامه تلویزیونی در روزهای مختلف و با موضوعات مختلف پیرامون هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام (ص) از شبکه‌های استانی روی آنتن می‌رود.

در این بین برخی از برنامه‌ها به صورت ویژه و مناسبتی تولید می‌شود که تعداد آنها در مناسبت‌های مربوط به ماه ربیع الاول به ۶۱ برنامه می‌رسد.

برخی از این برنامه‌ها در استان‌های مرزی کشور به صورت ویژه و مربوط به روایت اهل سنت از مسئله وحدت است.

تولید ویژه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و جُنگ شبانه در هفته وحدت و شب میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) شامل بخش‌های شاد و متنوع از جمله نمایش طنز، موسیقی زنده و همچنین گزارش و تبریک مردمی از جمله برنامه‌های «بهار مهربانی» در سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، «رسول مهربانی» ویژه‏ برنامه رادیویی و تلویزیونی مرکز خراسان شمالی، «نور علی نور» در مرکز قم و «چراغانی دل‏ها» ویژه برنامه رادیویی مرکز اصفهان، در دستور کار شبکه‌های استانی قرار دارد.

در حوزه صدا هم تولیدات کوتاه رادیویی با تمرکز بر وحدت ملی و اسلامی و بزرگداشت شخصیت رسول گرامی اسلام (ص) در برنامه‌های صبحگاهی، خانواده، جوان، عصرگاهی، معارفی و شبانگاهی رادیو و تلویزیون و همچنین برجسته نمودن نقاط مشترک فرهنگی بین مسلمانان و برقراری ارتباط زنده با مراکز کردستان، سیستان و بلوچستان و انعکاس فضای این استان‌ها صورت می‌گیرد.

در حوزه شعر و موسیقی هم تولید و پخش آثار موسیقایی به زبان‌های فارسی و محلی و در قالب‌های سنتی - محلی و همخوانی با حضور خوانندگان و گروه‌های سرود در شبکه‌های استانی و سراسری در اعیاد و ایام مبارک ربیع‌الاول و همچنین اجرای هنرمندان شیعه و سنی به عنوان محورهای اصلی مد نظر قرار دارد.

فضای مجازی مراکز هم به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت، تولید پادکست، عکس نوشت، استوری موشن، پوستر، گزارش و ویدئو کلیپ را در دستور کار قرار داده است.

تقطیع و بارگذاری برنامه‌های مناسبتی صدا و سیما در فضای مجازی و راه ‏اندازی پویش‌های مردمی از جمله «عهد قرآنی» تلاوت یک صفحه از قرآن کریم، «حب النبی یجمعنا»، «ما امت محمدیم» و «سهم من از صلوات» در فضای مجازی مراکز با هدف نمایش وحدت و همبستگی مسلمانان از دیگر فعالیت‌های مربوط به این حوزه خواهد بود.

کد خبر 530176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.