شیعیان تنها گروهی بودند که به مقابله با دشمنان اسلام پرداختند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: متأسفانه در جامعه اسلامی، جمعی از دشمنان اسلام به دنبال تفرقه بین مسلمانان بودند و تنها با مسلمانانی که مخالف آنها بودند مقابله می‌کردند؛ تنها گروهی از مسلمانان که به مقابله به دشمنان اسلام پرداختند، شیعیان بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد صبح امروز -چهارشنبه ۲۸ مهرماه- در گردهمایی مسئولان و مدیران اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان ضمن گرامیداشت میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: مسئله وحدت بحثی عقلانی و دینی است؛ زیرا قرآن بر حفظ وحدت و عدم تفرقه اشاره کرده و خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص) تاکید کرده که اهل کتاب نسبت به مشترکات خود با یکدیگر وحدت داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه در جامعه اسلامی، جمعی از دشمنان اسلام به دنبال تفرقه بین مسلمانان بودند و تنها با مسلمانانی که مخالف آنها بودند مقابله می‌کردند؛ تنها گروهی از مسلمانان که به مقابله با دشمنان اسلام پرداختند، شیعیان بودند؛ در حال حاضر نیز برخی علمای اهل سنت در مقابل جنایات حاکمان خود سکوت کرده‌اند که دشمنان اسلام با این طیف از مسلمانان کاری نداشتند، بلکه تنها دغدغه آنها مقابله با شیعیان بود که قصد مخالفت داشتند.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: زمانی که پادشاه عربستان با اسرائیل روابطی دارد و نیابتا از طرف آمریکا جمعی از مسلمانان را در ماه‌های حرام می‌کشد، هیچکدام از عالمان اهل سنت واکنشی نشان نمی‌دهند. در طول تاریخ اسلام تنها گروهی که دغدغه انحراف دین از مسیر اصلی خود را داشته و به مقابله با دشمنان اسلام پرداخته، شیعیان حضرت علی (ع) بودند و دشمنان اسلام نیز تمامی تمرکز خود را بر مقابله با این گروه قرار داده‌اند.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: برخی از علما اهل سنت خیانت‌های بسیاری به اسلام داشته‌اند. یکی از آنها فردی به نام احمد امین در کتاب خود تمامی رفتارهای غلط در تاریخ اسلام را به شیعیان نسبت داده است.

وی افزود: در حال حاضر مقصر تفکرات غلطی که برخی از برادران اهل سنت نسبت به شیعیان دارند، علمای خائنی هستند که حقایق اسلام را بدون توسل به منابع شیعیان بیان کردند. روایت‌های نادرست برخی از این افراد از دین و شیعیان باعث ایجاد گروهک‌هایی مانند داعش و تکفیری‌ها شد.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: شیعیان ناب‌ترین مسلمانانی هستند که مرام خود را حضرت علی (ع) برگزیده‌اند؛ البته برخی از علما اهل سنت مانند ابو خلیفه که یکی از شاگردان امام صادق (ع) است، به صورت واضح اعلام می‌کند که درجه علمی خود را مدیون این امام است.

طباطبایی نژاد ادامه داد: علما اهل سنت نسبت به مبارزه منحرفان و کفار توصیه‌ای نکرده‌اند در حالی که مبنای شیعیان مبارزه با شرک و کفر است و تنها گروهی از مسلمانان که اکنون در مقابل دشمنان اسلام از جمله اسرائیل و آمریکا ایستاده‌اند، شیعیان هستند؛ البته شیعیان نیز تا پیش از انقلاب اسلامی در خواب بودند و امام خمینی (ره) مرام اصلی آنها را مجدداً زنده کردند. به برکت انقلاب اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری حکومت اسلامی رشد کرد و در مقابل استکبار جهانی ایستاد.

وی تاکید کرد: شیعیان به دنیا هشدار می‌دهند مسلمانی که زیر سلطه خداوند باشد، زیر سلطه هیچ انسان ضد خدایی نمی‌رود و قطعاً اگر در کنگره‌های مشترکی که با برادران اهل سنت برگزار می‌شود نسبت به حقایق اسلام و شیعیان آگاهی داده شود، اهل سنت نیز به شیعیان بیشتر نزدیک خواهند شد.

امام جمعه اصفهان در خصوص نحوه اداره مساجد گفت: ضرورت دارد در خصوص اداره مساجد فعالیت‌ها افزایش یابد تا مانند زمان پیامبر اسلام (ص) مساجد به کانون فکری، تربیتی و کمک رسانی تبدیل شود. اگر مساجد به وظایف خود عمل کنند بسیاری از مشکلات امروز جامعه از جمله فقر برطرف خواهد شد. امامان جماعت مساجد باید از وضعیت ۲۰۰ خانواری که حول محور مسجد زندگی می‌کنند به صورت مستمر اطلاع داشته باشند.

طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: لازم است از مساجد برای خدمت به مردم استفاده شود و روحانیون نسبت به انجام این وظایف اقدام کنند تا حق مسجد به درستی ادا شود.

کد خبر 530113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.