مناطق آزاد باید به ریل توسعه باز گردد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد باید به ریل توسعه بازگردد و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند تا علاوه بر کاهش دغدغه های مقام معظم رهبری و مردم بهره برداری حداکثری از این فرصت و مزیت اقتصادی کشور فراهم شود.

به گزارش ایمنا، سعید محمد روز چهارشنبه در نخستین روز از سفر دو روزه خود به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان مسائل مناطق آزاد و راهکارهای دست‌یابی به اهداف تعیین در این مناطق را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی با تاکید بر واکاوی تازه در مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار کرد: باید راه‌های برون رفت از این مسائل و مشکلات احصاء شود و یکی از مهمترین سازوکارهای آن اجرای دقیق قوانین مشخص شده است که در در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به بررسی عملکرد مناطق آزاد در سال‌های گذشته افزود: ظرفیت‌های بسیاری در مناطق آزاد وجود دارد که باید مجدداً به ریل توسعه بازگردد و با شتاب بیشتری به اقتصاد و معیشت مردم کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان نیز در این دیدار منطقه آزاد استان گیلان را یک ظرفیت و فرصت دانست و گفت: توسعه فضای کسب و کار، تولید ملی و رونق صادرات، راه یافتن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اشتغالزایی از مهمترین ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی برای استان و کشور است.

آیت الله رسول فلاحتی تاکید کرد: مناطق آزاد نیازمند بکارگیری نیروهای جوان و خوش فکر به منظور تقویت تولیدات، عدم واردات محصولات بی کیفیت و مشابه تولیدات داخلی است و توسعه صادرات در مناطق آزاد باید در اولویت قرار گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 530111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.