بهترین شهرهای ورزشی اروپا در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

بهترین شهرهای ورزشی اروپا در سال ۲۰۲۱ ، شامل لوون بلژیک و الوا استونی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در تاریخ ۱۵ اکتبر، شهر لوون بلژیک (Leuven) و شهر الوا استونی (Elva)، عنوان بهترین شهرهای اروپایی ورزشی در سال ۲۰۲۱ را از آن خود کردند. این عناوین هر ساله توسط اتحادیه اروپایی Aces Europe برای شهرها انتخاب می‌شود و نتیجه سال‌ها توسعه و سرمایه گذاری برای ایجاد زیرساخت‌های ورزشی با جذابیت‌های گسترده است. پنج سال پیش آنتورپ بلژیک (Antwerp) به عنوان پایتخت ورزش اروپا انتخاب شد و این شهر شاهد افزایش ۱۰ درصدی تعداد افرادی بود که به طور منظم ورزش می‌کردند.

لوون؛ شهر ورزشی بلژیک

به گفته محمد ریدوانی ، شهردار لوون، این شهر امکانات ورزشی بی نظیری مانند دسترسی به استخرها و مراکز ورزشی را برای شهروندان فراهم می‌کند. همچنین مدیران این شهر با دانشگاه محلی KU Leuven برای ایجاد نوآوری‌های ورزشی همکاری می‌کنند.

به گفته یوهان گیلینز، عضو انجمن ورزشی لوون، این شهر با سرمایه گذاری ۵۴ میلیون یورویی در بخش ورزش، آینده درخشانی را خواهد داشت.

لوون می‌تواند به بالاترین تعداد افرادی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهند، افتخار کند. حدود ۵۴ درصد از ساکنان محله فلاندر، حداقل هفته‌ای یک بار ورزش می‌کنند. کمتر از ۸۲ درصد از افراد از امکانات ورزشی راضی هستند و این باعث می‌شود که لوون در این زمینه رتبه دوم استان را به خود اختصاص دهد.

الوا؛ شهر ورزشی استونی

شهر الوا سابقه قهرمانی در مسابقات ورزشی را دارد و در سال ۲۰۱۹ به عنوان ورزشی ترین شهر استونی انتخاب شد. دولت محلی استونی قصد دارد این عنوان ورزشی را در سطح اروپا حفظ کند. ماریکا سار، معاون شهردار الوا توضیح داد که این شهر طبیعت زیبا و رویکرد متمرکز دولت محلی را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا الوا را به مکانی محبوب برای ورزش تبدیل کند.

کد خبر 529998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.