پیک ششم کرونا در اصفهان شروع نشده است/کمبود واکسن آسترازنکا نداریم

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان، گفت: پیک شیوع کرونا در اصفهان شروع نشده است و هنوز در مسیر نزولی پیک پنجم کرونا قرار داریم، نگرانی از کمبود این نوع واکسن در استان نداشته باشند، اکنون دوز دوم واکسن آسترازنکا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای همشهریان تزریق می‌شود.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پیک ششم کرونا در اصفهان شروع نشده است و هنوز در مسیر نزولی پیک پنجم کرونا قرار داریم، اظهار کرد: روزانه حدود ۸۰ هزار دوز واکسن کرونا به همشهریان در ۴۵ مرکز تجمیعی و ۸۰ مرکز معمولی برای واکسیناسیون شهروندان تزریق می‌شود و ظرفیت کاری این مراکز روزانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا است.

واکسن آسترازنکا موجود است

وی اضافه کرد: در حال حاضر «سینوفارم چینی» عمده واکسن‌های تزریقی کرونا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون است و به تعداد محدودتر واکسن‌های «برکت»، «پاستوکووک» و «آستزارنکا» هم به تعدادی از متقاضیان تزریق می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی، تصریح کرد: بسیاری از افراد دوز اول واکسن «آسترازنکا» را تزریق کرده‌اند و نگرانی از کمبود این نوع واکسن در استان نداشته باشند، در حال حاضر دوز دوم واکسن آسترازنکا در مراکز تجمیعی واکسیناسیون تزریق می‌شود.

واکسیناسیون سیار در تعدادی از مدارس

وی در مورد واکسیناسیون دانش‌آموزان، تاکید کرد: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ای که به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه می‌کنند روند تزریق واکسن کرونا برای آنها صورت می‌گیرد و روزانه قریب به پنج هزار دانش‌آموز گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ در استان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

فدایی در خصوص واکسیناسیون سیار، اظهار کرد: در تعدادی از نقاط استان و شهر اصفهان واحدهای سیار واکسیناسیون به شکل اتوبوس فعال هستند و واکسینه کردن شهروندانی که از این نقاط عبور می‌کنند را به طور مستمر انجام می‌دهند، این واحدهای سیار به طور مرتب در سطح شهر مکان خود را تغییر می‌دهند تا بتوانند افراد بیشتری را برای واکسینه کردن تحت پوشش قرار دهند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان در مورد واکسینه کردن دانش‌آموزان به صورت سیار در مدارس استان، گفت: بعضی اوقات واحدهای واکسیناسیون به مدارس رفته‌اند و با هماهنگی قبلی مدیر مدرسه واکسن کرونا را در مدارس برای دانش‌آموزان تزریق کرده‌اند، اما در برنامه کلی واکسیناسیون منتظر حضور نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای تزریق واکسن کرونا هستیم، ضروری است خانواده‌ها برای حضور فرزندان در مدارس سریع‌تر نسبت به واکسینه کردن آنها اقدام کنند.

تصویب قیمت و توزیع واکسن آنفلوانزا برعهده سازمان غذا و دارو

فدایی خاطرنشان کرد واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها با قیمت مصوب به متقاضیان فروخته می‌شود و اکنون اطلاعی از قیمت نهایی واکسن آنفلوانزا و عدم توزیع آن در داروخانه‌ها در دسترس نداریم، تصویب قیمت نهایی این واکسن و ابلاغ آن به داروخانه‌ها بر عهده سازمان غذا و دارو است.

کد خبر 529914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.