باید نوستالژی اصفهان را به نسل جدید معرفی کنیم

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید نوستالژی اصفهان عزیز و محوریت بخشی به مرجعیت هویت اصیل آن را با تصویرسازی نقشش در بزنگاه‌های تاریخی و تمدنی با تصویری جذاب به نسل جدید و همه شهروندان معرفی کنیم.

به گزارش ایمنا، علی صالحی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"عبور از بحران مخاطب با احیای هویت اصفهان

متأسفانه حال و روز مجموعه‌های فرهنگی غیرمردمی از نظر مخاطب خوب نیست. تغییر سبک زندگی دیجیتال، ایستا بودن فعالیت‌های متمرکز فرهنگی و عدم تغییرات مقتضی، مخاطب را از سازه‌های فیزیکی مثل خانه‌ها و فرهنگسراها فراری داده است.

کرونا هم که قوز بالای قوز شده است و خانه نشینمان کرده است. معتقدیم که فرهنگ باید به اهلش سپرده شود اما پیمانکار سپاری هم چاره کار نیست چون فرهنگ آسفالت و سیمان نیست!

در بازدیدهای سرزده از خانه مشروطه بازدید کردم که جز مدیر و چند کارمند فقط گرد و غبار چهار ساله روی اجزای این سرمایه با ارزش ملی خودنمایی می‌کرد، در کنار غصه جای خالی سرمایه انسانی متخصص خانه و بلااستفاده بودن زیرساخت‌های ارزشمند فیزیکی آن و البته بودجه‌ای که حتی کفاف پول برق خانه را هم نمی‌داد.

همکارانم در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کار سخت اما یک فرصت بکر دارند که با سپردن کار به اهلش و تحول بتوانند این مکان‌ها را از مهجوریت در بیاورند.

ما باید نوستالژی اصفهان عزیز و محوریت بخشی به مرجعیت هویت اصیل آن را با تصویرسازی نقشش در بزنگاه‌های تاریخی و تمدنی با تصویری جذاب به نسل جدید و همه شهروندان معرفی کنیم.

هنوز ناشناخته‌های جذاب هویتی هست که با پرداخت درست و به میدان آوردن مردم، در کرونا هم می‌توانیم گرد چهار ساله را از این سرمایه‌ها بزداییم. گام نخست تعریف پارادایم درست محتوایی و شبکه کردن زیرساخت‌های موجود برای هماهنگی سیاستی و نیز معرفی درست ظرفیت‌ها به مردم است. "

کد خبر 529908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.