اخطار بی‌سابقه‌ ‏حسن نصرالله به جعجع و پاسخ وی

سخنان تند دبیرکل حزب الله لبنان در قبال حزب نبروهای لبنانی با واکنش مسئولان این حزب رو به رو شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در مورد آخرین تحولات لبنان به تیتر اصلی رسانه‌های عربی تبدیل شد. وی با بیان سخنانی تند در مورد شرایط فعلی لبنان و همینطور حمله به سمیر جعجع، رئیس حزب «نیروهای لبنانی» به حادثه الطیونه و شهادت بسیاری از مردم لبنان واکنش نشان داد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت که «برخی می‌خواهند اهالی حومه ضاحیه احساس ترس کنند، برخی می‌خواهند اهالی عین الرمانه و فرن الشباک فکر کنند که اهالی ضاحیه دشمنشان هستند، وقتی رئیس این حزب تمام مسیحیان لبنان را خطاب قرار می‌دهد می‌خواهد آنان را بترساند، ما بر اساس منشمان نمی‌خواهیم با هیچ طرفی در کشور تنش ایجاد کنیم.»

نصرالله ادامه داد: امروز در لبنان «حزب الله» هدف اول است، شهدای حادثه پنج‌شنبه از «حزب الله» و امل بودند، حزب «نیروهای لبنانی» در تمام مواضعش حزب الله را دشمن اصلی می‌داند، این حزب برایش مهم نیست که در مشکل آفرینی‌هایش عده‌ای قربانی شوند، آنها معتقد هستند که جنگ داخلی باعث تغییرات جمعیتی می‌شود!

دبیر کل حزب الله لبنان با حمله به حزب نیروهای لبنانی گفت: رئیس حزب «نیروهای لبنان» می‌خواهد برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی مسیحیان در ترس باقی بمانند، همسر او در رویدادهای پنج‌شنبه حضور داشت، مواضع [جعجع] و نمایندگانش، تلاش کامل برای نبرد بود، ما در روز پنج‌شنبه خودمان را به ارتش و حکومت لبنان سپردیم، حزب نیروهای لبنان اقدام به جنایات پنج‌شنبه کرد.

وی در پایان با بیان سخنانی تند خطاب به حزب نیروهای لبنانی گفت: برای اولین بار اعلام می‌کنم حزب الله بدون حامیانش به تنهایی بیش از صد هزار رزمنده مسلح دارد که می‌تواند کوه‌ها را جابجا کند. شما با کی می‌خواهید بجنگید؟! ما بعد از جنایت روز پنجشنبه سکوت کردیم، اما ما ضعیف نیستیم و نترسیدیم بلکه بخاطر اهدافمان سکوت کردیم رئیس حزب نیروهای لبنانی ادب داشته باشید و عاقل باشید و درس عبرت بگیرید از گذشته.

البته حزب جعجع نیز در برابر این سخنان ساکت نماند. مسئول روابط خارجی حزب «نیروهای لبنانی» مدعی شد سخنرانی نصرالله جنبه «توجیهی» داشته و «تهدیدآمیز» بوده و واکنش‌ها در حین اتفاقات الطیونه طبیعی و برای دفاع از خود بود.

وی با اشاره به سخنان نصرالله درباره اینکه هدف حزب جعجع ایجاد فتنه و درگیری داخلی است، ادعا کرد: هیچ گونه تصمیمی برای جنگ و درگیری به صورت سازمان یافته و یا حزبی وجود نداشت. ما به دنبال جنگ داخلی نیستیم و شرط ما این است که ارتش لبنان از ما حمایت و محافظت کند.»

کد خبر 529891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.