آمریکا قصد دارد با فعال کردن داعش مانع از پیشرفت طالبان شود

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: با توجه به اینکه تحولات افغانستان طی ماه‌های اخیر بر اساس نقشه‌های آمریکا پیش نرفت، مقامات واشنگتن تصمیم گرفتند با فعال کردن داعش در افغانستان مانع از پیشرفت طالبان شوند.

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص انفجارهای تروریستی در مساجد شیعیان افغانستان، اظهار کرد: حادثه تروریستی که در نماز جمعه این هفته در یکی از مساجد منطقه شیعه نشین افغانستان رخ داد، برعلیه تمام مردم این کشور بود؛ زیرا تنها شیعیان در این نماز شرکت نداشتند و برخی از اهل سنت نیز برای اقامه نماز ظهر جمعه خود به این مسجد آمده بودند.

وی افزود: موفقیت‌های اخیر طالبان در برقراری امنیت افغانستان باعث شد داعش به واسطه دستور آمریکا جهت نقض امنیتی در افغانستان فعال شده و اقدامات تروریستی را جهت تخریب امنیت و آرامش داخلی این کشور انجام دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: با توجه به اینکه تحولات افغانستان طی ماه‌های اخیر بر اساس نقشه‌های آمریکا پیش نرفت، مقامات واشنگتن تصمیم گرفتند با فعال کردن داعش در افغانستان مانع از پیشرفت طالبان شوند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: طی هفته‌های اخیر طالبان به تقابل با داعش پرداخته و در این راستا ضربات زیادی را به این گروهک تروریستی وارد کرده است. انتظار می‌رود نهادهای بین‌المللی نسبت به این اقدام جنایت‌کارانه داعش مواضع رسمی خود را به صورت شفاف اعلام کنند.

کد خبر 529812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.