تلاش برای ریشه‌کنی کرونا با "دیپ‌فریز"

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسیر سازه رازی گفت: با توجه به نتیجه تحقیقات انجام شده برای درمان بیماری کرونا؛ واکسن کووید-۱۹ نیاز به نگهداری در دمای کمتر از منفی ۷۰ درجه سانتیگراد دارد که این دیپ‌فریز کاملاً می‌تواند نیاز کادر درمان را در این زمینه برطرف کند.

سید یحیی سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستگاه "اولترا فریزر آزمایشگاهی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد" یا "دیپ‌فریزر" برای نگهداری نمونه‌های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای منفی ۸۶ درجه سانتیگراد کاربرد دارد، اظهار کرد: این دستگاه در پژوهشکده‌های تحقیقات ژنتیک، بیولوژیک، بیوتکنولوژی و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی صنایع پزشکی، کشاورزی، غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود نمونه‌های داخلی و خارجی این محصول در بازار، افزود: بر اساس تجربیات اخیر، آزمون و خطاها و بررسی بازخورد کاربران به صراحت می‌توان گفت این شرکت دانش بنیان موفق به تولید محصول ارتقا یافته‌ای با طراحی فنی جدید شده است. این محصول جدید با بهره‌گیری از "سیستم ارتقا یافته تبرید و مبرد مخصوص" توانایی رسیدن و عملکرد مناسب در دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسیر سازه رازی ادامه داد: مسئله بسیار مهم در دستگاه اولترا فریزر رسیدن به دمای واقعی منفی ۸۶ درجه سانتیگراد و پایداری در آن است که این محصول در شرایط مختلف مورد تست قرار گرفته و نتایج مطلوبی از آن به دست آمده است. طراحی این محصول به گونه‌ای است که در یک سیستم سرمایشی شرایط برای رسیدن به دمای مورد نظر فراهم می‌شود، در عین حال بدنه و عایق‌بندی دستگاه به شکلی صورت پذیرفته است که شاهد کمترین اتلاف انرژی در آن خواهیم بود.

سرخوش در رابطه با مزایای این دستگاه نسبت به نمونه‌های خارجی آن گفت: قیمت، عملکرد و خدمات پس از فروش به همراه سرویس‌های نگهداری برنامه‌ریزی شده ادواری از مزایای اصلی دستگاه "اولترا فریزر منفی ۸۶ درجه سانتیگراد" نسبت به نمونه‌های خارجی است.

وی با تاکید بر ارائه دمای منفی ۸۶ درجه توسط این دستگاه، افزود: رسیدن و پایداری در دمای منفی ۸۶ درجه اصلی‌ترین مزیت این دستگاه نسبت به نمونه‌های داخلی آن است. با توجه به استفاده از این دستگاه برای حفظ و نگهداری از نمونه‌های ارزشمند در این دستگاه، نبود پایداری دما می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را برای پژوهشگران ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اکسیر سازه رازی ادامه داد: با توجه به نتیجه تحقیقات انجام شده برای درمان بیماری کرونا، واکسن کووید -۱۹ نیاز به نگهداری در دمای کمتر از منفی ۷۰ درجه سانتیگراد دارد که این دیپ‌فریز می‌تواند کاملاً نیاز کادر درمان را در این زمینه برطرف کند.

کد خبر 529784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.