لتونی آماده مبارزه با قماربازی

شهرداری ریگا در لتونی پس از اعلام گزارشی در مورد پیامدهای اجتماعی قمار در این شهر، برای جلوگیری از گسترش آن اقدامات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس یک نظرسنجی در این شهر ۷۹ درصد شرکت‌کنندگان اعلام اعتراضی داشته‌اند که تعداد مراکز قمار در این شهر زیاد است و تأثیرات مخرب اجتماعی بر جای گذاشته است.

رئیس بخش مددکاری اجتماعی اداره رفاه شهرداری ریگا گفته است که اغلب شهرها به علت درآمدی که از این مراکز به دست می‌آورند حاضر به تعطیلی آن‌ها نیستند و این در حالی است که پیامدهای منفی این مکان‌ها هر روز رو به افزایش است.

قماربازان این شهر را اغلب مردان ۱۵ تا ۲۴ ساله یا ۳۵ تا ۴۴ ساله تشکیل می‌دهد که دارای تحصیلات ابتدایی یا پایین‌تر هستند و امر نگران‌کننده اینجاست که اغلب افراد از سن پایین زیر ۱۸ سال به قمار کشیده می‌شوند. متأسفانه در بسیاری از موارد، این افراد قمار را شغل و راهی برای کسب درآمد برای خانواده می‌دانند؛ به همین علت، مسئولان شهری متخصصان پیشگیری از اعتیاد (APS) را به عنوان اهرمی در مبارزه با این نوع اعتیاد عنوان کرده‌اند.

اکثریت پاسخ دهندگان در این نظرسنجی که توسط شهرداری انجام شد موافق تصویب قانونی بودند که جوانان در معرض خطر را در برابر قمار محافظت کند. به همین علت، مسئولان شهری در حال برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه برای مبارزه با قمار در این شهر هستند.

لتونی آماده مبارزه با قماربازی

کد خبر 529749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.