ضرورت بازنگری اساسی در حوزه آموزش

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: حوزه آموزش نیازمند بازنگری اساسی است و باید در این مورد ساختارها اصلاح شود تا اثربخشی آن در دیگر حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دیده شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور «مسعود میرکاظمی» با اشاره به ضرورت ساماندهی ردیف‌های بودجه در راستای پاسخگویی و سرانجام رسیدن به اهداف سیاست‌های کلان کشور اظهار کرد: هدف، اثربخش کردن علوم تحقیقات و فن آوری در شاخص‌های اقتصاد کلان کشور است.

وی افزود: باید بازنگری اساسی در حوزه آموزش صورت گیرد. قبل از پیروزی انقلاب، آن چیزی که در کشور برنامه‌ریزی شده بود حوزه‌هایی بودند مستقل که وابستگی به هم نداشتند و یکپارچگی در داخل کشور وجود نداشت، یکپارچگی در خارج از کشور بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اصلاح ساختار باید صورت بگیرد تا اثربخشی آموزش در همه حوزه‌ها دیده شود. باید دانشگاه‌ها براساس رشته‌ها، توانمندی‌ها و نخبگان قطب‌بندی شود.

میرکاظمی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ به بخشی از تغییرات باید پرداخته شود و در برنامه هفتم توسعه باید خیلی جدی‌تر اثربخش کردن آموزش در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 529748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.