جریمه ۷۰۰ هزار ریالی برای ورود احشام سرگردان به شهر تالش

شهردار تالش از جمع آوری احشام سرگردان در سطح این شهر خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، ورود هر راس احشام سرگردان به محدود این شهر ۷۰۰ هزار ریال جریمه دارد.

شهرام غنی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورود احشام سرگردان به محدوده شهری تالش به یک معضل بزرگ برای شهرداری و شهروندان تبدیل شده است و هفت نفر از نیروهای شهرداری همواره در تمامی اوقات در مناطق مختلف شهر در حال جمع آوری این حیوانات هستند.

وی افزود: با توجه به نزدیکی تعداد زیادی روستا به شهر تالش انتظار می‌رود دهیاران نیز نسبت به جمع‌آوری و نگهداری احشام اقدامات لازم را انجام دهند و در این زمینه با مدیریت شهری همکاری و تعامل داشته باشند.

شهردار تالش خاطرنشان کرد: طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، رها کردن احشام در سطح شهر عملی غیرقانونی و غیر بهداشتی است و این اقدام در بسیاری از مواقع باعث خسارت جانی و مالی به شهروندان و مسافران می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود احشام سرگردان به داخل شهر، باعث ریختن فضولات آنها در معابر، آلودگی محیط شهری، از بین رفتن فضای سبز، گل‌ها، گیاهان و درختچه‌های بلوارها و میادین و خسارت به بیت‌المال می‌شود، تاکید کرد: به منظور حفظ فضای سبز و پاکیزه نگهداشتن محیط شهری، شهروندان و روستاییان در نگهداری احشام خود دقت لازم را داشته باشند و از ورود آنها به محدوده شهری جلوگیری کنند.

غنی‌زاده با بیان اینکه شهرداری بنرهای هشدار دهنده با مضمون ورود احشام به داخل محدوده شهری ممنوع، تهیه و نقاط پرتردد تالش نصب کرده است، تصریح کرد: در صورت مشاهده احشام در سطح این شهر، توسط نیروهای شهرداری جمع آوری شده و بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، ورود هر رأس احشام سرگردان به محدوده شهری ۷۰۰ هزار ریال جریمه دارد و صاحبان این حیوانات برای هر شب نگهداری آن باید ۴۰۰ هزار ریال عوارض به شهرداری بپردازند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 529629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.