راه‌اندازی رمز ارز ملی بر پایه ریال

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اعلام رییس بانک مرکزی، رمز ارز ملی بر پایه ریال راه اندازی می شود.

علیرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نشست روز گذشته کمیسیون با حضور صالح آبادی رئیس بانک مرکزی برگزار شد. وی درباره ساماندهی نظام بانکی و شرایط مدیریتی نظام بانکی، ارز و منابع ارزی کشور توضیحاتی ارائه و اعلام کرد که کشور از منابع ارزی کافی برخوردار بوده و در این خصوص هیچ کمبود و مشکلی وجود ندارد؛ لذا می‌توان با تخصیص بهینه و مدیریت صحیح از منابع ارزی بدون ایجاد مشکل برای کشور استفاده کرد.

وی افزود: موضوع دیگری که رئیس بانک مرکزی برای اولین بار مطرح کرد، راه اندازی رمز ارز ملی بر پایه ریال بود که در صورت تحقق آن، کشورمان جز معدود کشورهایی خواهد بود که رمز ارزی ملی بر اساس پول ملی خودش دارد. در این خصوص رئیس کمیسیون اقتصادی نیز اعلام کرد این کمیسیون گزارشی درباره وضعیت رمز ارز در کشور الزاماتی داشته است و بر همین اساس قانون مناسبی برای رمز ارزها در دست تدوین است که باید تولیت رمز ارزها را برعهده گرفته و بازار رمز ارزهای داخلی را مدیریت و ساماندهی کند. رئیس بانک مرکزی هم برای هرگونه همکاری در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تخلفات، ترک فعل‌ها و اقدامات دولت قبل در حوزه اقتصادی و در خصوص ابزارهای پرداخت، پایانه‌های فروشگاهی و مالیات ستانی مطالبی مطرح کرد که پس از آماده شدن گزارش آنها به دستگاه قضا ارسال خواهد شد.

مرحبا ادامه داد: قرار است بانک مرکزی در حوزه تحت نظارت خود و با احتساب زمان‌بندی مشخص، موضوعات مذکور را بررسی و گزارش آن را به کمیسیون اقتصادی مجلس شوری اسلامی ارائه کند.

کد خبر 529542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.