تبلیغات سیاسی شورای فردیس الحاقات مشکین‌دشت را مسکوت کرد/ استاندار ورود کند

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت گفت: طبق مصوبه هیأت وزیران علاوه بر شهرک‌های مهندسی زراعی، هواپیمایی و بعثت، شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا از پایین دست ریل راه آهن، جز محدوده بخش مرکزی مشکین دشت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داوود اسدپناه در یک نشست خبری، اظهار کرد: مشکل اصلی در مشکین دشت پس از شهرستان شدن فردیس، الحاق برخی شهرک‌ها از جمله شهرک شهید رستمی و منطقه مربوط به لوکوموتیوسازی مپنا به حوزه مشکین دشت است که پس از گذشت هشت سال از شهرستان شدن فردیس هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران علاوه بر شهرک‌های مهندسی زراعی، هواپیمایی و بعثت، شهرک شهید رستمی و محدوده لوکوموتیوسازی مپنا از پایین دست ریل راه آهن، جز محدوده بخش مرکزی مشکین دشت است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت تصریح کرد: حتی در انتخابات دوره پنجم و ششم شورای اسلامی، اهالی مناطق فوق به نمایندگان مشکین دشت رأی دادند اما علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، کارشکنی‌ها در اجرای قانون موجب شده است جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری ساکن در مناطق فوق بلاتکلیف بمانند.

اسدپناه گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های مناطق فوق به شهرداری مشکین‌دشت منتقل نشده است، شهرداری طبق قانون اجازه ارائه خدمات به این مناطق را ندارد و زباله‌های این مناطق فقط گاهی اوقات توسط شهرداری فردیس جمع‌آوری می‌شود.

وی اضافه کرد: علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، شهرداری فردیس اسناد و پرونده‌های مناطق فوق را به شهرداری مشکین دشت انتقال نمی‌دهد و شورای اسلامی شهر فردیس با تبلیغات سو  رسانه‌ای موجب شده استاندار البرز اجرای مصوبه هیأت وزیران را متوقف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین‌دشت ادامه داد: از سوی دیگر طبق صورتجلسه‌ای با امضای فرماندار فردیس در آبان ماه ۹۹، باید تغییر و انتقال پرونده‌ها از شهرداری فردیس به شهرداری مشکین دشت انجام شود، اما فرماندار فردیس هم برای اجرای مصوبه هیأت وزیران محافظه کاری می‌کند.

اسدپناه با بیان اینکه مصوبه هیأت وزیران لازم‌الاجراست، گفت: تهییج افکار عمومی و جمع‌آوری امضای عده‌ای از مردم توسط شورای اسلامی شهر فردیس برای جلوگیری از اجرای مصوبه هیأت وزیران کار درستی نیست درحالی که مردم مناطق فوق برای دریافت خدمات بهتر و پایان بلاتکلیفی برای الحاق به مشکین دشت راضی هستند.

بررسی طرح جامع مشکین دشت چشم به راه ابلاغ استاندار البرز

وی افزود: طرح جامع مشکین دشت پس از ۱۰ سال در حال بررسی است. الحاق مناطق فوق باید تعیین تکلیف شود و این امر منوط به دستور ابلاغ از سوی استاندار البرز به اداره راه و شهرسازی است. علی‌رغم مکاتبه شورای قبلی با استاندار البرز و دو نامه از سوی شورای فعلی، استاندار به این امر توجهی نمی‌کند و بر اساس شنیده‌ها وی ترجیح می‌دهد انجام این موضوع را به استانداری بعدی واگذار کند. بررسی طرح جامع مشکین دشت معطل دستور استاندار به اداره راه و شهرسازی است و هزینه‌های شهرداری برای بررسی طرح جامع در حال از بین رفتن است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشکین دشت خاطرنشان کرد: الحاق مناطق فوق به مشکین‌دشت، مطالبه به حق مردم است و توسط شورا پیگیری می‌شود. در این راستا از استاندار البرز تقاضا داریم دستور الحاق مناطق مذکور و اجرای مصوبه هیأت وزیران را صادر کند. تعلل در این امر توسط استاندار البرز ترک فعل محسوب می‌شود که این موضوع را از طریق مراجع نظارتی پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 529539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.