دیگر تیم‌ها باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت دارند!/ لازم بود تغییرات زیاد باشد

«فکر می‌کنم نسبت به دیگر تیم‌های لیگ جلوتر باشیم. در رابطه با قرعه نیز به نظر می‌رسد تیم‌های دیگر باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت زودتری دارند. هر تیمی می‌خواهد باشد. آنقدر شرایط مان خوب است که باید تیم‌های روبروی ذوب آهن نگران باشند.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی تارتار سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان، خیلی زود کارش را برای لیگ بیست و یکم در اصفهان شروع کرد. او و همکارانش سعی کردند با برنامه‌ریزی اردوها و بازی‌های متعدد برای ذوب آهن، قبل از شروع مسابقات لیگ برتر این تیم را آماده حضور در رقابت‌ها کنند. به نظر می‌رسد گاندو ها با هدایت تارتار می‌توانند دو فصل تلخ گذشته را فراموش کرده و منتظر روزهای خوب باشد. آغاز مسابقات لیگ برتر و شروع به کار ذوب آهن با حضور این مربی نام آشنای کشور بهانه‌ای شد تا با وی به گفت‌وگو بپردازیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

مهدی تارتار در ابتدای گفت‌وگو در خصوص شرایط تیمش در شروع لیگ برتر و حضور وی در اصفهان اظهار کرد: واقعاً از اینکه اصفهان هستم خوشحالم. من تجربه حضور در اصفهان را در دوران بازی دارم؛ این شهر بسیار زیبا است و مردم مهمان نوازی دارد. خیلی زود به عنوان سرمربی تیم ذوب آهن معرفی شدم و نسبت به دیگر تیم‌ها کارمان خیلی جلو افتاد. اردوهای خوبی را برگزار کردیم و مدیریت نیز همه‌جوره با ما همراه بود. جا دارد از مدیریت محترم باشگاه تشکر کنم. در بحث نقل و انتقالات اعضای کمیته نقل و انتقالات بسیار قوی عمل کردند.

مشکل ما انتخاب یازده نفر اصلی است

وی ادامه داد: وقتی هیچ تیمی حواسش به نقل و انتقالات نبود، توانستیم بهترین‌های لیگ یک و بازیکنان با کیفیت لیگ برتر را جذب کنیم. از این بابت نسبت به بقیه تیم‌ها واقعاً جلو هستیم. بازی‌هایی دوستانه‌ای که انجام دادیم در مجموع بازی‌های بسیار خوبی بود. سعی کردیم با تیم‌های لیگ برتری دیدار داشته باشیم. البته نتایج خیلی مهم نبود، اما کادر فنی و من از روند رو به رشد تیم راضی هستیم.

سرمربی گاندوها تصریح کرد: اگر بخواهم در خصوص بازیکنانم صحبت کنم باید بگویم که آنقدر آنها خوب هستند که تنها مشکل ما انتخاب یازده نفر اصلی است. باید از تک تک آن‌ها تشکر کنم. آن‌ها خیلی خوب با یکدیگر رقابت کردند. کاملاً در اختیار باشگاه هستند و انگیزه زیادی دارند تا امسال نمایش خوبی داشته باشند و از طریق تیم ذوب آهن به مراحل بعدی فوتبال خود برسند. این در روند تیم خیلی به ما کمک کرده است. در واقع شرایط بسیار خوب بازیکنانمان باعث شده کادر فنی در انتخاب بازیکنان اصلی دچار مشکل شود.

دیگر تیم‌ها باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت دارند!/ لازم بود تغییرات زیاد باشد

یک بازی هم به پای بازیکن بد نمی‌شینم

وی افزود: البته باید بگویم که تقریباً به ترکیب نهایی تیم رسیده‌ایم اما شرایط بازیکنان آنقدر به هم نزدیک است که در فرآیند انتخاب ما را مردد می‌کنند، اما سعی می‌کنیم در بازی اول برابر صنعت نفت آبادان بهترین ترکیب را انتخاب کنیم و بعد از شروع بازی اول رقابت اصلی برای قرار گرفتن در ترکیب شکل می‌گیرد. در واقع هر کدام دچار لغزش باشند هم پستی او ممکن است در ترکیب قرار بگیرد. من حتی به بازیکنان تیم هم گفته‌ام حتی یک بازی هم به پای بازیکنی که بد کار کرده باشد نمی‌ایستم.

مهدی تارتار ادامه داد: باید در تیم انگیزه رقابت وجود داشته باشد. خود نیز تجربه آن را دارم. در مقطعی در تیمی که بازی می‌کردم همه جانبه حاضر می‌شدم مربی اعتقاد خاصی به من داشت اما با تغییر مربی فهمیدم دوندگی کمتری در زمان مربی قبلی داشته‌ام. این تجربه باعث شده هر بازیکنی اگر در فرآیند کاری خود دچار تزلزل شود از نظر من باید جای خود را به دیگری بدهد. بنابراین سعی شده است در هر پستی بازیکن تقریباً همسطح بگیریم که انگیزه برای رقابت وجود داشته باشد.

لیست تیم ما تقریباً تکمیل شده است

وی در خصوص جذب بازیکن احتمالی در روزهای باقی مانده تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی لیگ برتر گفت: تیم ما تقریباً تکمیل شده است. در واقع سهمیه لیگ برتری ما پر شده است. حتی شایعاتی در خصوص جذب بابک مرادی مطرح می‌شود اما این موضوع صحت ندارد. با اینکه مرادی بازیکن با کیفیتی است اما او در لیست من نیست.

سرمربی ذوب آهن در پاسخ به سوالی که آیا باشگاه ذوب آهن به جذب بازیکنان مدنظر وی اقدام کرده است یا خیر و میزان رضایت وی از نقل و انتقالات تیم به چه میزان است تصریح کرد: ما برای نقل و انتقالات تیم لیستی داشتیم که در آن گزینه‌های اول تا پنجم جذب بازیکن را مشخص کرده بودیم. تقریباً با توجه به بودجه معمولی باشگاه که مقدار آن نه کم بود و نه زیاد هشتاد درصد بازیکنانی که قصد جذب آنها را داشتیم به ذوب‌آهن اضافه کردیم. اما در دو یا سه پست نتوانستیم بازیکن مورد نظر را جذب کنیم؛ چرا که مبلغ مورد انتظار آن بازیکنان بالا بود و نتوانستیم آنها را با مبلغ در حد توان باشگاه راضی کنیم.

مهدی تارتار ادامه داد: در بخش دفاعی تقریباً توانستیم بازیکن مطلوب را جذب کنیم. در بخش حمله، معمولاً بازیکنان تمام کننده در دنیای فوتبال قیمت بالایی دارند؛ به همین دلیل نتوانستیم با تیم‌های متمول رقابت کنیم. البته باید بگویم با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم از جذب بازیکنان مدنظر راضی بوده و به این بازیکنان بسیار امیدوار هستیم. در اصل بازیکنانی مثل عارف رستمی که آقای گل لیگ یک شده یا مرتضی خراسانی و بابا محمدی را که در دو سه سال اخیر کیفیت خوبی از خودشان در لیگ آزادگان نشان دادند را جذب کردیم. در لیگ برتر نیز بازیکن با تجربه‌ای مثل خالقی فر را جذب کردیم تا تعادل تجربه و جوانی را در تیم حفظ کنیم.

دیگر تیم‌ها باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت دارند!/ لازم بود تغییرات زیاد باشد

لازم بود تغییرات زیاد باشد تا تفکر عوض شود

وی در خصوص جذب عارف رستمی آقای گل لیگ فصل گذشته اضافه کرد: در حال حاضر چهار مهاجم در اختیار داریم. علی خدادادی را از سال گذشته در تیم داریم که فصل‌های اخیر آقای گل لیگ آزادگان شده است. حتی حسین شنانی را هم می‌توانیم بین مهاجمان قرار بدهیم. در اصل شمار فوروارد ها به پنج یا شش بازیکن می‌رسد. رقابتی بین آنها شکل می‌گیرد که انتظار می‌رود خیلی خوب پیش برود. رستمی تقریباً جای خود را در ترکیب پیدا کرده بود که هفته گذشته مصدومیت جزئی گریبانگیر او شد اما به ترکیب برگشته و می‌تواند به میدان برود.

سرمربی ذوب‌آهن خاطر نشان کرد: کادر فنی در بازی اول لیگ ترکیبی را مشخص می‌کند و در ادامه راه با توجه به کیفیت بازیکنان و کارایی آنها می‌توانند فیکس باشند در غیر این صورت جای خود را به نفر جایگزین می‌دهند. چون دو سال گذشته ذوب‌آهن شرایط خوب گذشته خود را نداشته سعی کرده‌ایم تغییر زیاد داشته باشیم. به هر حال باید روحیه شکست ناپذیری در تیم ایجاد شود. به نظر می‌رسد با توجه به شرایط سابق تیم بهترین کار ممکن را انجام دادیم. البته باید از بازیکنان سال گذشته به دلیل زحماتی که متحمل شدند تشکر کنم اما لازم بود تغییرات زیاد باشد تا تفکر نیز عوض شود.

دیگر تیم‌ها باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت زودتری دارند!

وی در خصوص دیدار اول تیمش با صنعت نفت آبادان و قرعه‌هایی که در هفته‌های لیگ برتر به ذوب آهن خورده است، اظهار کرد: بازی‌های تدارکاتی زیاد دلیلی بود تا بتوانیم تمام آزمون و خطاها را قبل از شروع فصل داشته باشیم و در جهت رفع آن کار کنیم. این به ما کمک کرد تا به مرز نود درصد آمادگی برسیم. فکر می‌کنم نسبت به دیگر تیم‌های لیگ جلوتر باشیم. در رابطه با قرعه نیز به نظر می‌رسد تیم‌های دیگر باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت زودتری دارند. هر تیمی می‌خواهد باشد. آنقدر شرایط مان خوب است که باید تیم‌های روبروی ذوب آهن نگران باشند. از این بابت هیچ نگرانی نداریم. بچه‌های ما در پیش فصل خیلی خوب کار کرده‌اند. ضمن احترام به همه تیم‌های لیگ و البته صنعت نفت و استقلال که در دو هفته ابتدایی باید رو در روی آنها مسابقه بدهیم فکر می‌کنم آنها بیشتر از ما نگران بازی هستند.

تارتار در پاسخ به سوالی در خصوص پیش بینی جایگاه ذوب آهن در لیگ بیست و یکم و تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ جدید، افزود: فوتبال قابل پیش بینی نیست. تمام تلاشمان این است بهترین عملکرد را برای ذوب آهن داشته باشیم. در واقع باید ذوب آهن را به جایگاه اصلی خود برگردانیم. نمی‌شود در سال اول با توجه به این بودجه محدود کار بزرگی را انجام داد، اما هدف ما این است بهترین نتیجه را در پایان فصل داشته باشیم. البته نیم نگاهی به جام حذفی داریم و این امکان وجود دارد قهرمانی را کسب کنیم. در خصوص قهرمانی نیز مسلماً برخی تیم‌ها هستند با توجه به هدف آنها که قهرمانی است بر اساس آن بودجه ویژه‌ای را تعیین می‌کنند. تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، استقلال، گل گهر و البته فولاد و تراکتور نیز با توجه به سابقه‌ای که دارند می‌توانند برای قهرمانی با هم رقابت کنند.

پرسپولیس و الهلال در شرایط نابرابری به هم رسیدند

سرمربی ذوبی ها با اشاره به عملکرد پرسپولیس در دیدار برابر الهلال و باخت به تیم عربستانی گفت: سال‌های گذشته قولی را به همه هواداران دادم که در رده باشگاهی در مورد پرسپولیس زیاد صحبت نکنم. اما چون این دیدار بحث ملی بوده معتقدم که پرسپولیس و الهلال واقعاً در شرایط نابرابری به هم رسیدند. تیم الهلال در شرایط مسابقه و اوج آمادگی بود اما این مورد برای پرسپولیس وجود نداشت. آخرین دیدار رسمی شاگردان گل محمدی به دیدار با استقلال تاجیکستان بر می‌گردد. چند بازی دوستانه هم این تیم داشته که با بازی رسمی فرق دارد. ضمن اینکه آنها در خانه حریف و با حضور هواداران الهلال به مصاف حریف رفتند. بودجه دو تیم اصلاً قابل قیاس نبود اما با همه تفاسیر به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل آمادگی بیشتر الهلال نسبت به پرسپولیس باعث شکست آنها شد. در واقع از لحاظ آمادگی بدنی و انسجام تیمی الهلال کاملاً سر بود.

دیگر تیم‌ها باید نگران باشند که با ذوب آهن رقابت دارند!/ لازم بود تغییرات زیاد باشد

اگر کشورمان را دوست داریم باید از تیم ملی حمایت کنیم

وی در در خصوص شرایط تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ اضافه کرد: قبل از بازی با کره نیز اشاره کردم. به نظر می‌رسد در حال حاضر زمان انتقاد از تیم ملی نیست. باید بگذاریم این کادر فنی کار خودش را انجام دهد. نتایج درخشانی نسبت به گذشته از سوی آنها رقم خورده و اینکه در یازده بازی ده دیدار پیروزی به ثبت رسیده اصلاً جای انتقاد باقی نمی‌گذارد. قبول دارم بازی تیم ملی خیلی چشم‌نواز نیست. اما بحث نتیجه است و این موضوع همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند. در اصل به بازی خوب امتیاز نمی‌دهند. آقای اسکوچیچ استراتژی خوبی را در پیش گرفته و حتی در دیدار با کره نمی‌خواست بازنده از زمین خارج شود تا صدر جدول از دست برود. در واقع باید به او و تیمش احترام گذاشت. انتقادات را باید بعد از صعود تیم ملی به جام جهانی مطرح کرد. آن‌وقت می‌توان با بررسی و کارشناسی‌های دقیق ایرادات را بررسی کرد تا بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم. رسیدن به جام جهانی با وجود مهره‌هایی که داریم نباید سخت باشد. به خصوص در خط حمله زوجی را داریم که همه را به یاد خداداد عزیزی و علی دایی می‌اندازد چرا که از لحاظ هماهنگی در بهترین شرایط هستند.

مهدی تارتار با اشاره به شرایط ادامه همکاری اسکوچیچ و تیم ملی حتی در جام جهانی گفت: این موضوع را باید بعد از صعود مشخص کنیم. در حال حاضر لازم است تمرکز کادر فنی روی صعود باشد. من یک مربی هستم و این را معتقدم که اگر کشورمان را دوست داریم باید از تیم ملی حمایت کنیم. در باشگاه‌ها نیز همین طور است. هواداران تا موقعی که هر مربی سرمربی تیمش است باید از آن حمایت کنند چرا که دود آن به چشم همان تیم و هوادار می‌رود. مربی که تمرکز نداشته باشد و در اصل مورد بیش از حد انتقاد قرار بگیرد ناخودآگاه تمرکز فنی لازم را نخواهد داشت. باید همه جور پشت اسکوچیچ باشیم تا تیم به جام جهانی برود. بعد از صعود زمان مطرح شدن همه موارد را داریم. البته با کسب این نتایج اصلاً جای انتقاد وجود ندارد و باید حمایت کرد.

بخشی از صحبت‌های مهدی تارتار را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

کد خبر 529507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.