۵ سوال عضو شورای شهر از زاکانی

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران پنج سوال درباره نحوه انتصابات در شهرداری از علیرضا زاکانی پرسید .

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر بندی شربیانی در جلسه امروز (یکشنبه) با اشاره به انتصابات شهرداری تهران اظهار کرد: همگان را به یادآوری سخنان آقای پرویز سروری نایب رئیس شورا در ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ جلب می‌کنم که بر اساس گفته ایشان "همگان بدانند ما مدل سهم خواهی را برنمی تابیم".

وی ادامه داد: لیست تهران برای شورای ششم نشان داد جریان انقلاب بر اساس شایسته سالاری انجام می‌شود و افرادی که به مسائل شهر آشنا هستند و می‌توانند مشکلات و معضلات را حل کنند انتخاب شده‌اند. مردم شهر تهران و تمام کسانی که به ما رأی دادند بر اساس همین چارچوب و معیارها بوده است؛ شایسته سالاری، تخصص و نه سهم خواهی!

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ما برای رسیدن به این اهداف و قرار گرفتن در این چهارچوب کمیته‌ای برای ارزیابی کاندیدهای نیروی انقلاب تشکیل دادیم که سه ویژگی داشتند، افزود: صاحب نظر شهری بی طرفی و مشخص بودن ترکیب آن کمیته برای افکار عمومی مد نظر بوده است. حال انتظار می‌رود که شخص آقای زاکانی که به عنوان شهردار خادم مردم تهران است از این مدل کاری و چهارچوب اصلی ما که خود طبق آن انتخاب شدند، پیروی کنند و شاخص‌ها و معیارها برای انتخاب خود را اعلام کنند تا بر همه روشن شود همکاران وی چطور و با چه ارزیابی‌ها و شاخص‌هایی انتخاب شده‌اند؟

وی یادآور شد: مدل انتخاب شورای پنجم که مردم از آن خسته و روی گردان شدند، نقطه مقابل روند طی شده شورای ششم بوده است و افراد بر اساس ژن خوب یا روابط فامیلی یا صرفاً به علت پیروزی حزبشان انتخاب شدند که حاصل این شکل کار ناکارآمدی و رانت و فساد بوده است.

شربیانی با بیان اینکه همه این نکات از باب وظیفه نظارت است و نه دخالت در کار شهرداری ادامه داد: ما باید بر شعارها و وعده‌هایمان وفادار باشیم و باید بر اساس بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب عمل کنیم، یعنی تخصص گرایی جوان گرایی و فساد ستیزی را ملاک قرار دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحات ارائه شده از شخص آقای زاکانی شهردار منتخب تهران پنج سوال دارم؛ ابتدا اینکه شاخص‌ها و معیارهای انتخاب مدیران و معاونان به افکار عمومی ارائه شود. همچنین اسامی و رزومه تیم ارزیاب به اصحاب رسانه و افکار عمومی ارائه شود.

شربیانی در ادامه با بیان اینکه مسیر ارسال رزومه افراد باید مشخص و تبیین شود که آیا همه فرصت برابر برای ارسال رزومه داشته‌اند؟ افزود: لازم است مشخص شود که چه تعداد رزومه ارسال شده است و چگونه مورد بررسی قرار گرفته است؟ و در آخر اینکه کانون ارزیابی افراد به چه صورت عمل کرده است و آیا این فرآیند محتوایی بوده است؟

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود افزود: این حق مردم است که با آنها شفاف برخورد شود چرا که بار شهر تهران سنگین است و باید با هماهنگی، همکاری و همدلی برداشته شود.

کد خبر 529444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.