توقف‌های تبعیض‌آمیز ممنوع!

اخراج جادوگر در کرایست چرچ،تجلیل از خدمت گزاران شهر در لیورپول،توسعه ورزشگاه در بیرمنگام ،قانون تساوی رانندگی در فیلادلفیا و کمک به کسب و کاری‌ها در نوریچ عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر فیلادلفیا قانون تساوی رانندگی را برای تعیین نابرابری‌های نژادی در ایستگاه‌های ترافیک پلیس تصویب می‌کند.

به نظر می‌رسد که پلیس در برخورد با تخلفات جزئی مانند چراغ‌های عقب شکسته و برچسب‌های معاینه فنی خودرو که منقضی شده است رفتارهای دوگانه‌ای نشان می‌دهد بدین سبب شورای شهر روز پنجشنبه گذشته با ۱۴ رأی، قوانینی را تصویب کرد که از شیوه‌های متفاوت و نابرابر پلیس در نحوه توقف رانندگان اقلیت جلوگیری می‌کند.

این قانون، توسط یکی از اعضای شورا که همکاری نزدیکی با پلیس فیلادلفیا دارد و به منظور کاهش قابل توجه توقف خودرو توسط پلیس و مقابله با تبعیض میان افراد طراحی شده است. حتی این طرح به رانندگان سیاه پوست نیز توجه ویژه‌ای دارد.

لوایح برابری رانندگی به دنبال رفع تنش بین پلیس و اعضای جامعه با حذف تعاملات منفی از طریق توقف‌های جزئی ترافیک است. این لوایح به توقف‌های ترافیکی که باعث ایجاد تبعیض می‌شود پایان می‌دهد در حالی که ایستگاه‌های ترافیکی را که امنیت عمومی را ارتقا می‌دهد حفظ می‌کند. این رویکرد به دنبال این است که زمان و منابع پلیس را به سمت ایمن نگه داشتن شهروندان تغییر داده و تعاملات منفی که بی اعتمادی را تداوم می‌بخشد، از بین می‌برد.

توماس، عضو شورای شهر در این خصوص اظهار کرد: من از همکارانم سپاسگزارم که به تصویب لوایح برابری رانندگی رأی دادند. شورای شهر با حذف توقف‌های ترافیکی که تبعیض را ترویج می‌کند امنیت عمومی را تحقق بخشیده و تردد در خیابان‌های شهر ایمن تر و عادلانه تر می‌شود. با این رأی، من نفس راحتی می‌کشم که فرزندانم و فرزندان دوستانم در شهری بزرگ می‌شوند که رانندگی در آنمقیاسی از ایمنی بوده و به وسیله نقلیه، صرف نظر از رنگ پوست راننده نگاه می‌شود.

در اصلاحیه این لایحه به پلیس اجازه داده شده تا پیش از ۱۲۰ روز مانده به اجرای طرح برای آموزش و تغییر رویه فرصت داشته باشد.

کرایست چرچ؛ اخراج جادوگر شهر

دستمزد «جادوگر نیوزیلند» که طی دو دهه انجام فعالیت‌های جادوگری و ارائه سایر خدمات جادوگرانه در شهر کرایست چرچ ۳۶۸ هزار دلار درآمد داشته است، قطع می‌شود. شورای شهر کرایست چرچ با تصمیم به فسخ قرارداد با این جادوگر ۸۸ ساله به نام ایان برکنبری چنل، به ۲۳ سال کارش با درآمد سالی ۱۶ هزار دلار پایان داد.

به گفته رؤسای شورای این شهر، سمت این جادوگر دیگر مناسب چشم‌انداز تبلیغاتی این شهر برای تبدیلش به شهری مدرن نیست. چنل نیز در واکنش به این اقدام، آنان را مشتی دیوانسالار خواند که از قدرت تخیل بی‌بهره‌اند.

لین مکل‌لند، نایب رئیس شورای آن شهر، در این خصوص گفت: شورای شهر در دیدار با این جادوگر برای قدردانی از خدمات چند دهه اخیرش به شهر کرایست چرچ نامه‌ای به او داده است و در آن رسماً پایان قراردادش با این شورا را به اطلاعش رسانده است.

وی افزود: چشم‌انداز تبلیغاتی کرایست چرچ در حال تغییر بوده و قرار است برنامه‌های جدید و متفاوت تبلیغاتی داشته باشیم که هرچه بیشتر بازتاب‌دهنده تکثر شهر باشد و شهری مدرن، متکثر، و پویا را به نمایش بگذارد که برای ساکنان، گردشگران نیوزیلندی و خارجی، کسب و کارهای جدید، و کارگران مهاجر ماهر جذاب باشد.

چنل در مورد برکنار شدنش از سوی شورای شهر، گفت: هدفشان این نیست که کرایست چرچ را به خارجی‌ها معرفی کنند، بلکه صرفاً می‌خواهند تصویر دیوان‌سالاران شیرقهوه‌نوش را در بلوارهای شهر نشان دهند. تصویرشان از کرایست چرچ به میراث واقعی این شهر هیچ ربطی ندارد. تصویر اصلی کرایست چرچ منم.

با آنکه این «جادوگر» دیگر برای شورای شهر کار نمی‌کند، در مصاحبه‌ای گفته است به هیچ وجه قصد ندارد کار خود را متوقف کند. او می‌گوید: چیزی عوض نشده است. همچنان به کارم ادامه می‌دهم.

لیورپول؛ تجلیل از خدمت‌گزاران شهر

با اعلام صفحه رسمی شورای شهر لیورپول، افرادی که پس از شیوع کرونا در این شهر به جلوگیری از همه گیری کووید ۱۹ مشارکت داشته‌اند، در روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر در تالار شهر تقدیر خواهند شد.

حدود ۱۰۰ مهمان از کارکنان بیمارستان و کارمندان خانه‌های مراقبت از سالمندان گرفته تا کسانی که بسته‌های غذایی را تحویل داده و به خیابان‌ها آمدند تا اطلاعات حیاتی بهداشت عمومی را ارائه دهند، همراه با افراد در شکل دهی و رهبری واکنش استراتژیک شهر دخیل بوده‌اند تقدیر خواهند شد.

حاضران همچنین یک نسخه از کتاب که توسط شورای شهر لیورپول تهیه شده و سند همه گیری بیماری را نشان می‌دهد دریافت خواهند کرد. این کتاب به نام سفر کووید در لیورپول نام گرفته و تصاویر لحظات کلیدی از مارس ۲۰۲۰ یعنی از آغاز قرنطینه، تا توزیع واکسن و بازگشایی تدریجی جامعه را نشان می‌دهد.

سفر کووید در لیورپول همچنین افراد و سازمان‌هایی را نشان می‌دهد که در تاریک‌ترین روزهای بیماری همه گیر به حفظ روحیه مردم کمک کرده‌اند، مانند فاکس کپر، که برای حمایت از کارکنان جمع‌آوری زباله از داخل قرنطینه یک یادداشت تشکر روی سطل زباله خود نوشت.

دانشکده بهداشت عمومی لیورپول نیز که نماینده تقریباً چهار هزار متخصص بهداشت عمومی در انگلستان و سراسر جهان است برای قدردانی از عملکرد تیم بهداشت عمومی شورای شهر مدال افتخار دریافت کرد.

مری راسموسن، عضو شورای شهر لیورپول گفت: اغلب گفته می‌شود که مردم برای حمایت از یکدیگر در مواقع بحرانی گرد هم می‌آیند، و ما دقیقاً چنین چیزی را در شهر خود در دوران همه گیری کرونا مشاهده کردیم، زمانی که بهترین روحیه انسانی در آن بود.

وی افزود: ما نه تنها می‌خواهیم از سازمان‌ها بلکه از افرادی که فراتر از مبارزه با این بیماری تلاش کرده‌اند قدردانی تشکر کنیم. من می‌دانم که این فقط یک عکس کوچک از واکنش باورنکردنی جوامع در سراسر لیورپول است و می‌خواهم در این فرصت از همه کسانی که نقش خود را - چه بزرگ و چه کوچک - در عبور از بیماری همه گیر ایفا کردند تشکر کنم.

جوآن اندرسون، شهردار لیورپول در خصوص این مراسم اظهار کرد: من کارهای شگفت انگیزی در این مدت هم قبل و هم از زمان شهردار شدنم دیده‌ام و بسیار شگفت زده شده‌ام و باعث می‌شود که به این شهر به طور فوق‌العاده‌ای افتخار کنم. در حالی که اثر همه گیری هنوز برای سال‌های آینده احساس خواهد شد و ما هنوز کاملاً از بحران خارج نشده‌ایم، بسیار مهم است که ما ساعاتی وقت بگذاریم تا از برخی از کسانی که در سخت‌ترین روزها به ما کمک کرده‌اند تشکر کنیم.

بیرمنگام؛ توسعه ورزشگاه شهر

با اعلام شورای شهر بیرمنگام، طبق توافقی که شورا با پیمانکار اصلی پروژه داشته بودجه‌ای در حدود ۱۰۰ هزار پوند برای این ورزشگاه اختصاص یافته است. اختصاص این اعتبار که در سال گذشته از سوی شورا مطرح شده بود، قرار است علاوه بر حمایت زیرساختی از ورزشگاه از جوامع محلی حمایت کند. در واقع با کمک این بودجه حمایت‌هایی از سازمان‌های داوطلبانه و افرادی که بعد از شیوع کرونا در شهر بیرمنگام تحت تأثیر این بیماری قرار گرفتند انجام می‌شود.

ایان وارد، رئیس شورای شهر بیرمنگام در خصوص این بودجه اظهار کرد: ما از ابتدا می‌دانستیم که توسعه مجدد ورزشگاه الکساندر باید بیشتر از تحویل یک مرکز ورزشی و اجتماعی در سطح جهانی باشد. از طریق هزینه‌های شورا برای این پروژه، ما یک شریک ساختمانی را برای خود فراهم کرده‌ایم که می‌داند همسایگی خوب در جامعه به چه معناست.

وی ادامه داد: این طرح که به جوامع مهم معروف شده است برای بسیاری از سازمان‌های شهر تفاوت مثبتی ایجاد و میراث عمیق‌تری برای ورزشگاه جدید ایجاد می‌کند تا امکانات یا رویدادهایی که در آینده برگزار می‌شود متمایز باشد.

نوریچ؛ کمک به کسب و کاری‌های شهر

بر اساس طرح جدید شورای شهر، کمک‌های بین ۵۰۰ تا ۱۰ هزار پوندی برای مشاغل در نظر گرفته شده است تا ۵۰ درصد از هزینه‌های خود را که به تقویت یا گسترش آنها کمک می‌کند، تأمین کنند.

بر همین اساس شورای شهر نوریچ با صدور فراخوانی از متقاضیان طرح کمک به کسب و کارها دعوت به دریافت این تسهیلات کرد. در بخشی از این فراخوان آمده است:

"اگر مطمئن هستید که قصد دارید فضای شغلی خود را تغییر دهید یا اینکه از جمله مشاغل آسیب دیده شیوع کرونا محسوب می‌شوید، می‌توانید با کمک مالی برای تحقق این امر درخواست‌های خود را به کمیسیون امور مشاغل و رفاه اجتماعی ارسال کنید. "

آلن واترز، رئیس شورای شهر نوریچ در این خصوص گفت: ۱۸ ماه گذشته برای بسیاری از افراد جامعه سخت گذشته است و این شامل صاحبان مشاغل کوچک نیز می‌شود. شرایطی که ناشی از شیوع بیماری در شهر شکل گرفت باید مورد حمایت قرار بگیرد. ما به عنوان اعضا شورا متعهد هستیم که تا جایی که می‌توانیم به حمایت خود ادامه دهیم، و این شامل تأمین بودجه پروژه‌هایی است که به پیشرفت تجارت شهروندان کمک می‌کند.

کد خبر 529402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.