نقشه پهنه‌بندی از کلونی موش‌ها در شهر تهیه شده است

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: نقشه پهنه‌بندی از کلونی موش‌ها در سطح مناطق ۱۵گانه آماده شده و بر اساس آن بازدید مستمر صورت می‌گیرد تا در صورت فعال شدن کلونی و مشاهده موش، اقدامات لازم انجام شود.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با جوندگان موذی در شهر به ویژه محور چهارباغ، اظهار کرد: شناسایی محل‌های آلوده، شناسایی لانه و علل ایجاد آن، تهیه نقشه پراکندگی موش در معابر یا خیابان‌ها و جوی‌ها، لانه کوبی و مسدود کردن لانه موش‌ها از جمله اقدامات مهمی است که در راستای کمک به کنترل جمعیت موش‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه «آب، غذا و مکان مناسب» سه عنصر مورد نیاز موش‌ها است و هر کجا این عناصر مهیا باشد، تولید مثل زیادی خواهند داشت، افزود: موش بخشی از اکوسیستم شهری است که نمی‌توان آنها را به صورت کامل نابود کرد؛ رفیوژ معابر، مادی‌ها، باغچه‌ها، حاشیه رودخانه، کنار پارک‌ها و ساختمان‌های مخروبه مکان‌های مناسب برای لانه گزینی موش‌ها به شمار می‌رود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در هر یک از مناطق ۱۵ گانه یک کارشناس خبره و آموزش دیده برای کنترل جمعیت موش‌ها داریم که به صورت برنامه مستمر مکان‌های موش‌ها را شناسایی و توسط فرایندهای ابلاغی کنترل جمعیت موش‌ها را انجام می‌دهد.

ساکتی ادامه داد: نقشه پهنه‌بندی از کلونی موش‌ها در سطح هر منطقه آماده شده و بازدید مستمر از مکان‌هایی که قبلاً مبارزه با موش انجام شده، توسط کارشناسان صورت می‌گیرد تا در صورت فعال شدن کلونی و مشاهده موش، اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر شهروندان موشی در معابر شهر مشاهده کند، دلیل بر ازدیاد جمعیت آنها یا اینکه شهرداری اقدامی برای کنترل جمعیت موش انجام نداده، نیست، زیرا اقدامات لازم انجام شده و برنامه‌های ضربتی سه ماهه اجرایی می‌شود.

رئیس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان به شهروندان توصیه کرد شهروندان از انداختن ته مانده غذا در رفیوژ معابر خودداری کنند، زیرا عامل مهمی برای افزایش جمعیت موش‌ها می‌شود.

کد خبر 529299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.