الهلال عربستان ۳ ـ پرسپولیس صفر/ حذف تلخ سرخ‌ها با شکست سنگین برابر نماینده عربستان

پرسپولیس با شکست سه بر صفر مقابل الهلال، از رسیدن به نیمه نهایی باز ماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب شنبه - ۲۴ شهریور ماه - در ریاض و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان رفت که این دیدار با نتیجه سه بر صفر به سود نماینده عربستانی خاتمه یافت.

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الهلال و پرسپولیس

ورزشگاه: ملک بن فیصل، ریاض (عربستان)

تماشاگر: ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر

گل‌ها: سالم الدوساری (دقیقه ۲۷- برای الهلال) - بافتیمبی گومیس (دقیقه ۵۰ و ۷۰ - برای الهلال)

اخطار: رضا اسدی (دقیقه ۳۵- از پرسپولیس) - سعید آقایی (دقیقه ۴۷- از پرسپولیس) - فرشاد فرجی (دقیقه ۵۷- از پرسپولیس) - موسی مارگا (دقیقه ۶۱- از الهلال) -

علی البلیهی (دقیقه ۷۲- از الهلال) - محمد شریفی (دقیقه ۸۰- از پرسپولیس)

اخراج: -

پرسپولیس ایران: حامد لک، فرشاد فرجی، سید جلال حسینی، سعید آقایی، سیامک نعمتی (دقیقه ۶۶- مهد، شیری) رضا اسدی (دقیقه ۴۶- احسان پهلوان)، میلاد سرلک، امیدعالیشاه، مهدی ترابی (دقیقه ۷۸- محمد شریفی)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۷۸- حامد پاکدل)، وحید امیری (دقیقه ۶۱- مهدی عبدی)

سرمربی: یحیی گل محمدی

الهلال عربستان: عبدالله المعیوف، محمد البریک، علی هادی آل بلیهی، جان هیون سو و ناصر الدوساری، سلمان الفرج، محمد ابراهمی کانو، ماتیوس پری را (دقیقه ۸۳- الجوویر)، سالم الدوساری (دقیقه ۸۳- الیامی)، موسی مارگا و بافتیمبی گومیس (دقیقه ۷۶- صالح شهری)

سرمربی: لئوناردو ژاردیم

داور: ریجو ساتو (ژاپن)

شرح بازی:

الهلالی بازی را تهاجمی آغاز کردند و با حمایت طرفداران‌شان، پرسپولیس را در همان دقایق ابتدایی تحت فشار شدیدی قرار دادند. با گذشت زمان شاگردان گل محمدی کمی از جو ورزشگاه خارج شده و با اعتماد به نفس بیشتری مقابل حریف عربستانی بازی کردند. با این وجود حملات الهلال ادامه یافت و دقیقه ۲۷ سالم الدوساری با حرکت در عرض و شوتی سرکش، دروازه پرسپولیس را باز کرد.

سرخ‌پوشان بعد از دریافت گل کمی جلوتر بازی کردند ولی ضد حملات زهردار الهلال، پرسپولیس را دست به عصا نگه می‌داشت. دیگر تلاش‌های دو تیم حاصلی را در بر نداشت و توپی از خط دروازه‌ها نگذشت تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند.

یحیی گل محمدی با آوردن پهلوان به جای اسدی کوشید ورق بازی را برگرداند اما الهلال با پرس شدید توپ و میدان را باز هم تصاحب کرد و روی پاس پری را، گومیس نماینده عربستان را به دومین گل رساند. رسیدن اختلاف به دو، آب سردی بر پیکره سرخ‌ها در ریاض بود و نه تنها حمله‌ای برای جبران نتیجه پایه ریزی نکردند بلکه در دفاع مطلق بودند. الهلالی‌ها هم از این فرصت استفاده کرده و دوباره با گومیس در هفتادمین دقیقه به گل سوم رسیدند.

با وجود برتری سه گله، الهلال باز هم دست بردار نبود و شاگردان ژاردیم موج حملات خود روی دروازه نماینده ایران را حفظ کردند. سرخ‌ها مقاومت بهتری در این دقایق نشان داده و هوشیارتر بودند تا شکست سنگین‌تر نشود.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۲۷- سالم الدوساری) - دوساری در سمت راست خط دفاعی الهلال صاحب توپ شد و با حرکت در عرض توپ را با شوتی تماشایی دروازه حامد لک که کمی جلو آمده بود را فرو ریخت.

۲-۰ (دقیقه ۵۰- بافتیمبی گومیس) - نفوذ پری را از گوشه محوطه پرسپولیس و پاس تند و تیزش به دهانه دروازه به گومیس رسید اختلاف را به دو برساند.

۳-۰ (دقیقه ۷۰- بافتیمبی گومیس) - حرکت مشابه الهلالی‌ها با گل دوم، دوباره گمیس را صاحب موقعیت کرد تا سومین گل را هم این مهاجم زهردار وارد دروازه نماینده ایران کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳- ضربه شروع مجدد بازیکنان الهلال مستقیماً به سمت دروازه رفت که لک توپ را دور کرد.

دقیقه ۷- شوت راه دور مدافع پیش تاخته الهلال پس از برخورد به پا مدافع سرخ‌پوش، تغییر مسیر داد و به تیرک خورد.

دقیقه ۲۱- اوت بلند پرسپولیسی‌ها با ضربه سر رضا اسدی همراه شد و معیوف توپ را با یک دست به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳۵- فرار آل کثیر از سمت راست او را در موقعیت تک به تک اما از زاویه بسته قرار داد ولی شوت او درست به دستان معیوف رفت و دور شد.
دقیقه ۳۷- کاشته ماتئوس پری را پس از تغییر مسیر در میانه راه، به شکل خطرناکی به کرنر رفت.
دقیقه ۴۸- چرخش آل‌کثیر در پشت هجده قدم الهلال و شوت او، با سرعت به از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۵۴- پاس عمقی برای سالم الدوساری، این مهاجم را پشت مدافعین پرسپولیس راه انداخت. دوساری با حرکت بدن لک را جا گذاشت اما در باز کردن دروازه خالی از دروازبان پرسپولیس ناکام ماند.
دقیقه ۶۷- ارسال به تیر دوم و ضربه والی سالم الدوساری که می‌رفت از زاویه بسته به گل بدل شد، با جاگیری خوب لک دور شد.
دقیقه ۷۶- شوت پری را از فاصله دور با اختلافی اندک از کنار دروازه به اوت رفت.
کد خبر 529250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افشار US ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    باید سریعا این مربی بی لیاقت اخراج شود.هیچ توجیهی برای این نتیجه افتضاح و ضعیف نیست.حقوقهای میلیاردی برای چه؟ گل محمدی باید اخراج بشه!