برگزاری آزمون تبدیل وضعیت روحانیون عتبات در ۳۰ مهر + نحوه ثبت نام

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثـه‌ مقام معظم رهبری از برگزاری آزمون طرح تبدیل وضعیت روحانیون عتبات به روحانیون عمره در ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه اظهار کرد: برای کسانی که از طریق سایت آزمون مدیریت جذب و سازماندهی بعثه ثبت نام کرده و مدارک در خواستی را به مناطق اعلام شده ارسال کرده‌اند و مورد تأیید قرار گرفته اند، کارت شرکت در آزمون به صورت اینترنتی و از طریق سایت آزمون به آدرس azmoon.hajj.ir صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزمون در هفت منطقه شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، قم، تهران، فارس و کرمان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محل برگزاری آزمون بر اساس منطقه انتخابی هر داوطلب تعیین و کارت ورود به جلسه امتحان بر همین اساس صادر شده است.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری داشتن حداقل سابقه پنج سفر اعزام به عتبات عالیات را از جمله شرایط شرکت در این آزمون عنوان و خاطرنشان کرد: کارت ورود به جلسه همه داوطلبان مجاز به شرکت در آزمون روحانیون عمره در سایت azmoon.hajj.ir قرار گرفته و داوطلبان باید با مراجعه به این سایت کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

پروانه با بیان اینکه داشتن کارت ورود به جلسه همراه با کارت ملی و یا شناسنامه عکس دار الزامی است، افزود: نشانی محل برگزاری آزمون افزون بر سایت azmoon.hajj.ir در کارت ورود به جلسه نیز قید شده است. آزمون رأس ساعت نه صبح برگزار خواهد شد که از ساعت ۸:۱۵ صبح درب ورودی محل برگزاری آزمون باز و رأس ساعت ۸:۴۵ صبح درب ورودی بسته خواهد شد، بنابراین داوطلبانی سعی کنند در ساعت مقرر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند.

وی منابع آزمون را شامل کلام و اعتقادات ۲۰ سوال با ضریب سه، مناسک حج ۲۰ سوال با ضریب سه، اسرار و معارف حج ۲۰ سوال با ضریب دو، تاریخ اسلام بیست سوال با ضریب دو، اماکن مذهبی مکه و مدینه بیست سوال با ضریب دو، اطلاعات عمومی ۲۰ سوال با ضریب یک عنوان کرد.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری یادآور شد: ۱۲۰ سوال در این آزمون طراحی شده که داوطلبان باید به مدت ۱۵۰ دقیقه به آن پاسخ بدهند و هر چهار پاسخ اشتباه یک امتیاز منفی لحاظ می‌شود.

به همراه داشتن مداد مشکی نرم، پاک کن و مدادتراش جهت پر کردن پاسخنامه الزامی است.

کد خبر 529208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.