استفاده از واکسن مدرنا برای نوجوانان در آمریکا متوقف شد

سازمان غذا و داروی آمریکا جمعه شب استفاده از واکسن مُدرنا برای نوجوانان را به علت عوارض جانبی احتمالی متوقف کرده است.

به گزارش ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا تصمیم گرفته است که مجوز استفاده از واکسن مدرنا کرونا برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله را برای بررسی عارضه جانبی احتمالی و بروز پیامد قلبی به تأخیر بیاندازد.

پس از تصمیم شماری از کشورهای شمال اروپا در واکسیناسیون بزرگسالان با واکسن مدرنا، ظاهراً سازمان غذا و دارو آمریکا نیز به زمان بیشتری برای بررسی همه داده‌های جدید نیاز دارد تا تصمیم بگیرد که آیا استفاده از این واکسن در جمعیت جوان ایمن است یا خیر؟

مقامات اسکاندیناوی (نروژ، سوئد و دانمارک) هفته گذشته استفاده واکسن مدرنا را برای جوانان به دلیل افزایش خطر التهاب قلب که یک عارضه جانبی بسیار نادر در ارتباط با واکسن است، متوقف یا از انجام آن منصرف شدند.

در همین خصوص سوئد استفاده از این واکسن را برای افراد زیر ۳۰ سال متوقف کرد، دانمارک نیز اعلام کرد که به افراد زیر ۱۸ سال واکسن ساخت سوئیس داده نمی‌شود و نروژ از افراد زیر ۳۰ سال خواست به جای مدرنا واکسن فایزر را دریافت کنند.

واکسن مدرنا از ماه ژانویه (دی) چراغ سبز تزریق در افراد ۱۸ سال به بالا در ۲۷ کشور اتحادیه اروپا را دریافت کرد. در ماه ژوئیه (خرداد) نیز آژانس داروهای اروپایی توصیه کرد که واکسن کرونا مدرنا برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله مجاز است.

واکسن ضدکرونای شرکت مدرنا، دومین واکسن بعد از واکسن شرکت فایزر است که در آمریکا تأیید شده است، اما شرایط نگه‌داری آن‌ها و همچنین فاصله زمانی تزریق دومین دُز به هر فرد در این دو واکسن با هم تفاوت دارد.

منبع: برنا

کد خبر 529131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.